בחינת בגרות (צילום: Omrihayu, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons)
(צילום: Omrihayu, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons)

הבשורה לתלמידי התיכון: ציוני הבגרות במתמטיקה יפורסמו לפני מועד ב'

בית הדין לעבודה דחה השבוע את העתירות שהוגשו נגד ארגון המורים בנוגע לציוני המגן, והיום, רביעי, החליט שר החינוך כי ציוני הבגרות במתטיקה יימסרו לתלמידים לפני מועד ב', שצפוי להתקיים ביום שני הקרוב. "את הבגרות באנגלית עשינו שוב, לפחות את מתמטיקה נוכל לחסוך", אומר תלמיד מירושלים ל"כל העיר"

פורסם בתאריך: 17.7.24 17:53

הבוקר, רביעי, 17.7, נאלצו אלפי תלמידים לגשת למועד ב' בבחינת הבגרות באנגלית, זאת לאחר שלא קיבלו את ציון המבחן הראשון שעשו לפני כחודשיים. שעות ספורות לאחר מכן, ובסיומה של סאגה ארוכה ומותחת עצבים (עבור תלמידי התיכון כמובן) – החליט שר החינוך יואב קיש להנחות את אנשי משרדו לפרסם את ציוני הבגרות במתטיקה עוד לפני מועד ב' ביום שני הקרוב.

בכך, רבבות תיכוניסטים יכולים לנשום לרווחה. הם לא יאלצו לעבור, שוב, את הבחינה הארוכה והמעיקה במתמטיקה, אלא אם, כמובן, ירצו לשפר את הציון – שאותו הם צפויים לקבל הערב או מחר בבוקר.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", בשבועיים האחרונים התנהל מאבק איתנים בין משרד החינוך לבין ארגון המורים בהובלת היו"ר רן ארז. משרד החינוך דרש מהמורים להזין את ציוני המגן של התלמידים למערכת הממוחשבת של משרד החינוך, ולאחר שיוזנו ציוני בחינות הבגרות – יוכלו התלמידים לראות את הציון שלהם ולהחליט אם לגשת למועד ב' או לא.

אולם, בשל העיצומים שנוקט ארגון המורים מזה למעלה משנה – עיצומים שבגינם לא קיבלו תלמידי התיכון בירושלים ובישראל כולה תעודות – לא בסוף השנה ולא במחצית.

בארגון המורים הנחו את המורים שלא להעביר את הציונים לתלמידים ולבטח שלא להזין אותם למערכת של משרד החינוך, אולם רוב מכריע של המורים כן העבירו לתלמידים את הציונים בעל פה, וכמחצית מהם אף הזינו את הציונים גם במערכת משרד החינוך.

 

 

שבירת השביתה הזו הובילה לבלגן גדול – מחצית מהתלמידים קיבלו בשבוע שעבר את ציוני הבגרות שלהם, בעוד שהמחצית האחרת לא קיבלה את הציונים – כל זאת שהיום, רביעי, החלו כאמור מועדי ב'.

גם עתירה לבית הדין לעבודה מצד משרד החינוך והשלטון המקומי, אך העתירה נדחתה. היום, כאמור, החליט שר החינוך יואב קיש לפרסם לתלמידים את הציונים גם בלי ציוני המגן.

"לא אתן להתעלל בתלמידים", מסר קיש, "אני שם סוף לסאגה שנכפתה עלינו כאן ועכשיו. הציונים יפורסמו. טובת הילדים מעל הכול".

התלמידים, כמובן, מאושרים. הם יקבלו את הציונים שלהם ויוכלו להחליט אם לגשת למועדי ב' או שלא לגשת, שלא כמו שקרה עם מועד ב' של בחינת הבגרות באנגלית – שאליה ניגשו תלמידים רבים מאחר שלא קיבלו את הציון. "זו בהחלט בשורה משמחת", אומר ל"כל העיר" תלמיד תיכון מירושלים. "המצב היה בלתי נסבל. היום נאלצנו את בחינת הבגרות באנגלית שוב כי לא היו ציונים ולא רצינו לקחת סיכון. כעת, לאחר שיפרסמו לנו את הציון, נוכל לדעת אם לגשת או לגשת למועד ב' במתמטיקה. זה מצוין".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר