בחינת בגרות (צילום: Omrihayu, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons)
(צילום: Omrihayu, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons)

שערוריית ציוני הבגרות: לתלמידים נמאס מההתנהלות – "יש אך ורק צד אחד – הצד שלנו"

הבוקר, ראשון, נעשתה פנייה לבית הדין לעבודה לחייב את ארגון המורים לדווח את ציוני המגן כדי לעדכן את התיכוניסטים בציוני הבגרות שלהם. במועצת התלמידים מברכים, אך גם תוקפים: "עכשיו התעוררתם?"

פורסם בתאריך: 14.7.24 11:24

הקרב על גביהם של תלמידי התיכון בירושלים ובכלל הארץ נמשך – ולתלמידים נמאס. הבוקר, בתגובה לפנייה של משרד החינוך והשלטון המקומי לבית הדין לעבודה, כדי שיחייב את המורים להזין את ציוני המגן למערכת של משרד החינוך, עולים במועצת התלמידים הארצית למתקפה כנגד כלל הגורמים המעורבים.

"שלושה שבועות לאחר סיום שנת הלימודים, ואחרי שנה של עיצומים וזעקות של התלמידים, עכשיו התעוררתם?", תוהים במועצת התלמידים. עוד נמסר כי "מועצת התלמידים והנוער הארצית מברכת כל יוזמה שתסיים את העוול שנעשה לתלמידים בשנה האחרונה ותחזיר לנו את הציונים. תלמידי התיכונים זקוקים לציוני בחינות הבגרות עוד היום במטרה להכיר את מצבם לפני שהם ניגשים לבחינות מועד ב׳ המתקיימות השבוע, ולהצליח לשפר את תעודת הבגרות שלהם, זאת ימים בודדים לפני הגיוס של חלקם לשירות הצבאי".

במועצת התלמידים מדגישים ואומרים: "כל מי שחושב שבמאבק הזה יש כמה צדדים טועה, יש אך ורק צד אחד – הצד של התלמידים. אין זמן לבזבז, אין סיבה למשוך עוד יותר את התלמידים שמחכים לציונים הללו כבר שנה שלמה. אנו דורשים שתמצאו את הדרך לפתור את הסוגיה אחת ולתמיד ותבטיחו יציבות, אך קודם כל ולפני הכול עצרו את הפגיעה בנו".

כאמור, ההודעה התוקפנית הזו של מועצת התלמידים מגיעה ברקע השביתה של ארגון המורים, במסגרתה לא ניתנים לתלמידי התיכון ציונים – לא של בחינות ולא של סוף שנה – כך שהתלמידים לא קיבלו תעודות מאז סוף השנה שעברה.

בחודש האחרון המאבק הסלים והמצב הפך לבעייתי יותר – שכן רק מחצית מהתלמידים קיבלו את ציוני בחינות הבגרות שלהם. הסיבה – רק חלק מהמורים ומבתי הספר הזינו למערכת של משרד החינוך את ציוני המגן, וכך התאפשר למשרד החינוך להזין לתלמידים את הציונים. בסוף השבוע האחרון אפשר משרד החינוך למורים חלון הזדמנויות נוסף להזין את הציונים, אך לא כולם עשו זאת והדבר גרר, שוב, ביקורת.

 

 

בארגון המורים, מנגד, טוענים כי משרד החינוך לא חייב את ציוני המגן. לדברי הארגון, משרד החינוך יכול לפרסם את ציוני הבגרות ואילו ציוני המגן ניתנו לתלמידים בעל פה – כך שהם יוכלו לדעת מי צריך לגשת למועד ב' או לא.

הבוקר, כאמור, החליטו במשרד החינוך ובשלטון המקומי (כולל הערים הגדולות – ירושלים, תל אביב וחיפה) לפנות לבית הדין לעבודה, כדי שהוא יחייב את ארגון המורים להזין את הציונים ולאפשר לתלמידים לקבל את הציונים שלהם.

בהודעת משרד החינוך נמסר כי "בהוראת שר החינוך יואב קיש, משרד החינוך פונה לבית הדין הארצי לעבודה בדרישה דחופה להוצאת צו מניעה נגד רן ארז וארגון המורים, שתכליתו לאסור על העיצומים שבהם פתח הארגון ולשחרר את ציוני המגן לתלמידי החטיבות העליונות הנבחנים בבחינות הבגרות. הפנייה לבית הדין לעבודה ננקטת על ידי משרד החינוך לאחר ניסיון גישור נוסף שערך שר החינוך, המלווה באופן אישי את המשבר בין ארגון המורים לאוצר, ובו הוצע לרן ארז ביום חמישי האחרון מתווה חדש שימנע את הפגיעה בתלמידים, לגישור הפערים עם האוצר ולמניעת פגיעה אפשרית במורים ובשכרם.

"לאחר שרן ארז סירב למתווה שהוצע והתבצר בעמדתו, ועל רקע ההחלטה השערורייתית של רן ארז וארגון המורים להימנע ממתן ציונים במבחני המתכונת וציונים שנתיים לתלמידי החטיבות העליונות – החלטה הפוגעת פגיעה אנושה, לא מידתית ובלתי הפיכה בתלמידים ובעתידם, החליט השר לפנות לבית הדין".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. מיכליס

    די למלחמה על גב התלמידים.
    קוראת לארגוני ההורים והתלמידים להשבית את הלימודים בתיכון עד פתרון הסכסוך .

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר