בחינת בגרות (צילום: tonodiaz/depositphotos.com)
(צילום: tonodiaz/depositphotos.com)

שערוריית ציוני הבגרות: ההוראה של קיש והצפצוף של רן ארז. גם על התלמידים

לאחר שרק מחצית מהתלמידים קיבלו את ציוני הבגרות, שר החינוך יואב קיש הורה לפתוח שוב את מערכת הדיווח, וביקש מהמורים לעדכן את ציוני המגן עוד לפני מועד ב'. התגובה של יו"ר ארגון המורים רן ארז לא איחרה לבוא, והיא בכלל לא רואה את התלמידים. ולא רק זאת - את חלק מהמורים הוא כינה "חלשים"

פורסם בתאריך: 12.7.24 08:27

השבוע פורסמו ציוני הבגרות, אבל, כפי שפורסם, רק מחצית מכלל התלמידים בישראל קיבלו את הציון, והמאבק בין משרד החינוך לארגון המורים נמשך – על גבם של התלמידים כמובן.

בעקבות הביקורת הקשה שנשמעה מצד מועצת התלמידים והנוער הארצית וארגון ההורים על כך שרק 50 אחוז מתלמידי התיכון בישראל קיבלו את ציוני הבגרות, הורה שר החינוך יואב קיש לאנשי משרדו לפתוח שוב את מערכת דיווח הציונים כדי לאפשר למורים ולבתי הספר שטרם הזינו את ציוני המגן, כחלק מהעיצומים שהוכרזו על ידי ארגון המורים, לדווח למשרד על הציונים, על מנת שהתלמידים יוכלו לקבל את ציוני הבגרות שלהם לפני מועדי ב'.

יצוין שב-17 ביולי יתקיים מועד ב' בבחינת הבגרות באנגלית, וב-22 ביולי יתקיים מועד ב' בבחינת הבגרות במתמטיקה. בין לבין, ב-18 ביולי, יתקיימו בחינות מועד ב' בשפת אם עברית לתלמידים יהודים ובערבית לתלמידים ערבים ודרוזים.

 

 

בתגובה להוראה של קיש שלח יו"ר ארגון המורים רן ארז מכתב למנהלים ולמורים, ובו כתב כי אין להעביר ציונים כהוראה גורפת. הוא כינה את המנהלים ואת המורים שעשו זאת "חלשים", והדגיש שהפרסומים של משרד החינוך בעניין אינם אמת.

"יש לשמור על העיצומים, ולפיהם אין להקליד ואין להעביר ציונים למשרד החינוך בשום אופן", כתב ארז, "פרסומי משרד החינוך שמצביעים על כך שאחוז גדול יחסית של בתי ספר מסרו ציונים אינם נכונים, ומטרתם היא ליצור אנדרלמוסיה במערכת החינוך ותחושה של חוסר שוויון בין התלמידים. אין להתגאות בכך שיש מנהלים אשר שוברים את המאבק ומעבירים ציונים למרות שהם מצפים ליהנות מפירותיו. המשא ומתן מתנהל בעצלתיים כי כנראה מלכתחילה תכננו באוצר לנצל את הכסף המיועד להסכם השכר שלנו למטרות אחרות ולחפש כל דרך אפשרית, גם בנקיטת צעד זה, ללחוץ על ארגון המורים ועל חבריו שפועלים מתוך הכרה בצדקת הדרך. גם החלשים בינינו, שנכנעו להוראות או למשרד החינוך ונתנו ציונים, יבינו שזו לא הדרך לשפר את תנאי עבודתם ואת שכרם של המורים ושלהם עצמם".

זה בכלל לא משנה אם ארז צודק או לא צודק – את הקרב התודעתי הוא מפסיד. התלמידים צריכים לקבל את הציונים שלהם.

 

תגובות

8 תגובות
8 תגובות
  1. שירה

    למה רן ארז שונה מקיש? גם קיש יכול לשחרר ציוני בגרויות בלי שיש לו ציוני מגן… קיש רוצה ללחוץ על רן ארז כמו שרן ארז רוצה ללחוץ על קיש

  2. אאא

    אני קורה את הכתבה ומבין שעיתוניים הם אנשים בלי מורל ומצפון.
    משרד החינוך יכול בכל עת לפרסם ציוני בגרות בלי ציוני מגן ולתת מידע לכל תלמיד לקראת מועד ב, כל תלמיד כבר יודע את הציון מגן שלו באופן אישי קיבל אותו. כל המטרה של הכתבה זה לבלבל את התלמידים שהם החלשים ולפגוע בארגון העובדים שעושה מאבק ליגיטימי להשגת תנאי עבודה טובים לעובדים. העיתונאי שכותב את הכתבה לא מבין שקומבינה הפוליטית שהוא עושה על דור חדש שלנו יחזור אליו בעוד כמה שנים ואליו יעשו אותו קומבינה הדור החדש מהחינוך שהוא קיבל בעמצאות העיתונאים ויהיה לו מותר לכתוב רק על גידול צמחים ביער בן שמן או לחפש עבודה אחרת אבל איפה הוא יחפש בכל מקום הוא יקבל תנאים שלא יכול לעמוד ואז יגיד כן הפסדתי כבר מאוחר מהפכה משטרתית קראה ואני תמכתי בה כי כל כך הייתי אוהב קומבינות פוליטיות ולחשוב שאני בעל ערך מוחלט … אבל יהיה מאוחר כי תמכת בפיתוח חינוך משטרתי. תתביייש עכשיו, איר כך יהיה מאוחר.

  3. תמי

    קיש ומשרד החינוך היו צריכים לשחרר את הציונים של כל התלמידים ללא קשר לציוני מגן ומשתמשים בהם ככלי ניגוח. בושה

  4. אודליה

    תתביישו לכם, המטרה לא מקדשת את האמצעים! אני מבינה שאתם מנהלים פה מאבק צודק להעלאת תנאי השכר אבל בשום פנים ואופן אין לעשות זאת על גבי התלמידים! אנוכיות שכזו! אתם בכלל לא מבינים את תחושת חוסר הוודאות והלחץ שיש לתלמיד שלא קיבל את ציוני הבגרות שלו! תמצאו דרכים אחרות לקדם את המאבק שלכם!

  5. תהל

    זה כן משנה אם רן ארז צודק או לא. המורים סובלים יותר מכל עובד אחר, והם עובדים תחת גוף ממשלתי שמשחק איתם כל השנים. איך אפשר בכלל לחשוב לא להיות בצד של המורים אחרי שהיו כל כך הרבה עסקאות והאוצר מפר אותם מחדש כל פעם. צריך לשים לזה סוף, וזה לא יגמר ללא יהיה מנצח אחד, וצר לי, אבל לממשלה לא אכפת מהתלמידים שלה, זה לא המשרד אשם הפעם, נטו הממשלה שמנצלת את כולם ועושה מה שבא לה, אם היה אכפת לה מהתלמידים היא לא היתה עושה את הצעד הזה. אז צריך לעודד את המורים שנלחמים מלחמה יותר גדולה מזאת שעומדת מול התלמידים. מצטערת, אבל זו האמת שכולם יודעים בתוך תוכם ולא אומרים. כל הכבוד לרן ארז, לפעמים צריך מהפכן כשיש ממשלה דפוקה.

  6. חני

    הלוואי ויפרסמו את הציונים
    אני חושבת שאני מבינה את המורים
    אבל הציונים הם באמת חשובים כי יש תלמידים שצריכים לדעת אם לגשת למועד ב' או לא.
    אם באמת מניחים את הדברים על השולחן…
    יש מקצועות שקל ללמוד בשבוע, שבוע וחצי.
    אבל יש מקצועות שיותר קשה והם דורשים יותר תרגול, ואם עושים את העבודה הקשה ב-5 או 4 ימים זה מתסכל כי גם הסיכוי להצליח יותר קטן..
    זה באמת ממש נכון, ואני חושבת שלא רק אני מרגישה ככה.
    בבקשה תפרסמו את הציונים.
    תחשבו על מה שאנחנו התלמידים בבית מרגישים.
    אנחנו באמת השקענו כל השנה וזאת הייתה שנה שלא הייתה קלה לאף אחד.
    נגיד לשון זה לא מקצוע שנחשב קל

  7. חני

    בבקשה תפרסמו את הציונים
    יש מקצועות שבאמת חשוב לפרסם אותם כי הם נחשבים עם העבודה הכי קשה ורצינית
    למשל: לשון, אנגלית, ומתמטיקה
    אני יכולה להבין את מה שהמורים מרגישים, אבל פליז שזה לא יהיה על חשבון הציונים..

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר