בחינת בגרות (צילום: Omrihayu, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons)
(צילום: Omrihayu, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons)

ההורים והתלמידים זועמים: שערוריית ציוני הבגרות – האם התמזל מזלכם וקיבלתם ציון?

משרד החינוך פרסם רק 50 אחוז מציוני בחינות הבגרות ואינו מתכוון לפרסם את הציונים הנותרים. ההורים והתלמידים כועסים על חוסר שוויון ועל פגיעה בתיכוניסטים לפני גיוס, אבל במשרד מסבירים: רק בתי הספר שהעבירו את ציוני המגן קיבלו את ציון בחינת הבגרות

פורסם בתאריך: 10.7.24 12:28

זעם רב בקרב הורים ותלמידים בבתי הספר התיכוניים לאחר שמשרד החינוך פרסם אתמול (שלישי) רק 50 אחוז מציוני בחינות הבגרות ואינו מתכוון לפרסם את הציונים הנותרים. זהו המשכו של המאבק שמנהלים ארגון המורים ויו"ר הארגון רן ארז נגד משרד החינוך ומשרד האוצר כבר שנתיים – על גבם של התלמידים. בשל אי פרסום כל הציונים, תלמידים רבים לא יודעים אם עליהם לגשת לבחינות במועדי ב' שיתקיימו בעוד כשבוע כדי לשפר ציונים.

ממועצת התלמידים והנוער הארצית נמסר: "נוצר פער עצום בין התלמידים – מחציתם יודעים את ציון הבחינה ויכולים להתמיין לעתודה צבאית ולשפר את תעודת הבגרות שלהם, בזמן ששאר התלמידים לא". במועצה תמהים על כך שבאופן מפתיע, מספר רב של התלמידים קיבלו הערה של "חשד להעתקה" על הבחינה – דבר שמחייב אותם להיבחן בבחינה נוספת או מונע מהם לגשת לבחינות הבגרות בשנת הלימודים הבאה, והמשמעות היא עיכוב בהוצאת תעודת בגרות.

"אנחנו בשנת מלחמה", הוסיפו במועצת התלמידים, "הנוער חי תחת לחצים, חלקנו איבדנו קרובים, יש לנו מכרים חטופים, חווינו טראומות שאי אפשר לתאר, אנחנו מפונים מבתינו ומחזיקים בתים של משפחות במילואים עם אחים גדולים שנמצאים בלחימה. דווקא עכשיו אנחנו מצפים מהמשרד להיות התמיכה שלנו, בין אם זה בפתרון בעיה טכנית או בהחלטה משרדית. מה שאתם עושים משפיע על המצב הרגשי של התלמידים, שקוראים לפתרון בעניין, לסיום עיצומי ארגון המורים ולשחרור ציוני בחינות הבגרות בהקדם".

 

 

מהנהגת ההורים הארצית נמסר: "אתמול הוזנו ציוני הבגרות לחלק מתלמידי התיכונים בארץ. מערכת החינוך פגעה פגיעה אנושה בשוויון ויצרה אפליה ברורה בין תלמידי ישראל. התלמידים השווים יותר יודעים אם לגשת למועדי ב', יודעים את ציון המגן שלהם ויכולים להגיש מועמדות לתוכניות מיוחדות בצה"ל או להתמודד לעתודה. התלמידים השווים פחות אינם זכאים לזכויות הבסיסיות הללו כבוגרי מערכת החינוך בישראל. לאירוע הזה אחראים שר האוצר בצלאל סמוטריץ', יו"ר הסתדרות המורים רן ארז, שר החינוך יואב קיש ויו"ר המרכז לשלטון מקומי חיים ביבס".

עוד נמסר מהנהגת ההורים כי "מתלמידי התיכונים נשללה הזכות הבסיסית לשוויון, לסיום שנת הלימודים בכבוד ולקבלת תעודת בגרות אחרי 12 שנים. על אף מאמצים רבים שנעשו על ידי הנהגת ההורים לגשר בין הצדדים, נראה שהפגיעה בתלמידים הפכה למטרה של כל המעורבים. מטעמים אלו הנהגת ההורים הארצית מושכת את ניסיונותיה לגשר בין הצדדים. אנו לא נהיה עוד כלי בידי אלו השואפים לחרב את החינוך הממלכתי בישראל ואת עתידם של ילדינו. ככל שלא יפורסמו ציוני המגן והבגרויות, הנהגת ההורים תשקול את צעדיה לגבי פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר. ראשי האוניברסיטאות, אנו קוראים לכם להתחיל לשקול כיצד יתקבלו אליכם סטודנטים ללא תעודות בגרות".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בשל עיצומי המורים, המשרד מנוע מלהעביר ציוני בגרויות לתלמידים שלא הוזנו להם ציוני המגן. הסיבה לכך היא מנגנון השמירה על טוהר הבחינות. מדיניות המשרד היא כי לבתי הספר שמעבירים למשרד את הציון השנתי של התלמידים, מעבירים את ציון הבחינה. בתי ספר שאינם מעבירים את הציון השנתי, מכל סיבה שהיא, לא מקבלים את ציון בחינה".

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. 100

    שר חינוך הכושל ביותר שהיה פה. השר קישקיש תתפטר, ננאסת עלינו. בבחירות הבאות כבר לא תהיה לך מפלגה, חבורה של אפסים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר