מבנה בית הספר 'בנות ירושלים' (צילום: באדיבות המצלם)
מבנה בית הספר 'בנות ירושלים' (צילום: באדיבות המצלם)

החלטת העירייה שמוציאה את ההורים מדעתם: אתר בנייה מעל בית ספר יסודי

ברחוב רש"י במקור ברוך, בסמוך ללשכת הגיוס, פועל בשנים האחרונות בית הספר 'בנות ירושלים' של הזרם הממלכתי-חרדי. באחרונה קיבל בעל המבנה מעיריית ירושלים היתרים ואישורים לבניית 2 קומות מעל בית הספר, וההורים זועמים: "יש סכנות רבות. שנת הלימודים לא תיפתח במצב הקיים". העירייה בתגובה: "מתנהל שיח"

פורסם בתאריך: 25.6.24 10:29

פברואר 2019 – מאתר בנייה שהיה מעל כניסה לסמינר לבנות ברחוב דוד ילין במקור ברוך נפל מוט ברזל, פגע בראשה של אחת הנערות הלומדות במקום ופצע אותה באורח קשה. הנערה אושפזה כשהיא מונשמת ומורדמת.

מתסריט דומה או חלילה חמור יותר מבקשים להימנע הורים לתלמידות בבית ספר 'בנות ירושלים' שממוקם ברחוב רש"י – גם הוא במקור ברוך, בסמוך ללשכת הגיוס. הבניין שייך ליזם פרטי וחלק ממנו מושכר לעיריית ירושלים לטובת פעילות בית הספר. כעת, עיריית ירושלים אישרה ליזם לבנות 2 קומות מעל למבנה הקיים – וההורים חוששים.

מדובר על בית ספר של החינוך הממלכתי-חרדי (ממ"ח), שאותו המדינה והעירייה מנסות לקדם ולדחוף ככל הניתן מכל הסיבות המובנות. אך כעת, ההורים מזהירים כי הם לא יפתחו את שנת הלימודים הבאה כסדרה. הם לא מוכנים שהבנות שלהם – ילדות בגיל בית ספר יסודי – תלמדנה מתחת לאתר בנייה.

"שנת הלימודים לא תיתפתח במצב הקיים", אומרת בנחרצות מלכי אשכנזי, אמא לתלמידה בבית הספר 'בנות ירושלים'. "הבנות שלנו לא יכולות ללמוד בזמן שיש פועלים ערבים שיסתובבו להן בין הרגליים. איך יהיה אפשר ללמוד ברעש העבודות שמתבצעות מעל לראשן של התלמידות? מעבר לכך יש עוד סכנות רבות. חלקי בניה יכולים לפגוע בבנותינו ולפגוע בהן, וזה כבר קרה בעבר. חצר בית הספר ישמש כמקום איסוף פסולת, כך שגם את החלק הזה יקחו מהן. הן אמורות להיות דור העתיד, איך אפשר ללמוד ולהתרכז ככה? משה ליאון היה שולח את הילדות והנכדות שלו ללמוד באתר בניה?".

ההורים פתחו עצומה, פנו לכל מי שהם רק יכולים ומבקשים לשנות את רוע הגזרה. "אנו , הורי בית הספר 'בנות ירושלים', ברחוב רש״י – מזועזעים מהתכנית לפתוח את שנת לימודים תשפ"ה, במקביל לפרויקט בניה המתוכנן בבית הספר לשנתיים הקרובות, זאת בניגוד לטובת התלמידות ובלי לעדכן את ההורים", נכתב בעצומה, שעליה חתמו כל ההורים ועוד רבים נוספים. "לא נשלח את בנותינו ללמוד במפגע בטיחותי! לא נשלח את בנותינו ללמוד במפגע בטחוני! לא נשלח את בנותינו ללמוד במפגע של רעש! לא נפתח את שנת הלימודים התשפ״ה אם לא יוסדר בטחון בנותינו!".

עוד נכתב בעצומה: "עיריית ירושלים מצהירה כי בית ספרינו חשוב לה, אבל חותמת חוזים מעל ראשינו ומאפשרת בנייה של שנים עבור פרויקט זר, בתוך בית הספר על גב התלמידות! אנחנו, הורי התלמידות בבית הספר, דורשים מעיריית ירושלים והעומד בראשה, מר משה ליאון, למצוא מבנה חלופי לתקופת הבנייה ומודיעים כי לא נתחיל את שנת הלימודים בתנאי בניה, אך ורק במבנה אחר ובטיחותי".

 

 

מלכי מוסיפה ומספרת ל"כל העיר" על הפניות שנעשו לגורמים שונים בכיכר ספרא: "אני יודעת שיש הורים שפנו למנח"י ולגורמים אחרים. אני בעצמי שלחתי הודעה למשה ליאון. אני פונה לתקשורת, כי זה מה שאולי יוביל לפתרון. לא הגיוני שנתנו אישור מהיר וטבעי לדבר כזה".

עד לאן בכוונתכם להגיע עם המחאה?
"נעשה הכל כדי שזה ייעצר. אנחנו מצפים שיתנו לנו מבנה חלופי. אני מבינה שזו החלטה של היזם ושאישרו לו וזה בסדר, אבל אנחנו  ההורים לא רוצים שבנותינו ילמדו במצב כזה ורוצים מבנה אחר. המבנה הזה גם ככה מאוד רעוע ובמצב לא טוב".

ההורים, כאמור, מאוגדים ומאוחדים במטרתם – לא לפתוח את שנת הלימודים במבנה שהוא בעצם אתר בנייה. כעת הם מצפים מהעירייה לפעול. "החלטנו לעזוב את החינוך החרדי לטובת השתלבות במדינת ישראל בחינוך הממלכתי-חרדי וחבל שלא עוזרים לנו בנושא חשוב כל כך", אומר ח', אבא של אחת התלמידות בבית הספר בשיחה עם "כל העיר". "אנחנו מאוד אוהבים את בית הספר, אבל במצב הנוכחי אנחנו חוששים שהכל יתפרק. לא ניתן שיבנה ויסכנו את הבנות שלנו עם כל הסכנות הכרוכות בכך. שנת הלימודים לא תיפתח. לא ייתכן שיהיה יחס כזה. יסתובבו שם פועלים ליד בנותינו, בנוסף החלונות בחלקן יחסמו ולא יהיה אור יום. החצר תהיה אתר פסולת ויש סכנת פציעה רצינית מחלקי בניה שיכולים ליפול על בנותינו. אם לא יהיה פתרון אנחנו לא נפתח את שנת הלימודים ובית הספר יכול להתפרק לגמרי כי הורים יעזבו את בית הספר הייחודי".

גם ח', חשוב לציין, מעריך מאוד את ראש העיר ליאון, אבל גם מצפה ממנו למצוא עבורם פתרון: "ראש העיר מקדם בניה, שאמורה להתחיל בשכונת רמות של מבנה חדש ועל כך תודתי. מצד שני, הוא צריך למצוא פתרון לנושא ולדאוג לכל הפחות למבנה אחר. בעירייה מנסים להרגיע אותנו עם נושא הבטיחות שזה מטופל, אבל יש שם מפגעים רבים בזמן הלימודים ואנחנו מכירים גם מקרים אחרים של פציעות תלמידים. העירייה אומרת שהיא תנקוט במשנה זהירות בנושא הבטיחות, אבל עלינו זה לא מקובל. זה מסוכן לבנות. העבודות אמורות להתחיל כבר ביולי ונרשמנו לקייטנה, אבל במצב הנוכחי גם הקייטנה לא תתחיל וחבל. לאון הגדיר את ירושלים כבירת החרדיות הממלכתית, אז אנחנו מצפים ממנו שימצא פתרון".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "בית הספר פועל כיום במבנה שכור כאשר בניית הקומות הנוספות, נעשית על ידי בעל הנכס על פי היתר שניתן כדין. במקביל, פועלת העירייה לבינוי מבנה קבע עבור בית הספר. הבנייה תסתיים בשנתיים הקרובות. עיריית ירושלים עומדת בקשר ובשיח שוטף עם הורי התלמידות ופועלת להבטיח כי פעילות בית הספר תתקיים תוך נקיטת כל אמצעי הבטיחות האפשריים".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר