מכללת הדסה (למעלה משמאל עם כיוון השעון), עזריאלי - מכללה אקדמית להנדסה, קמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית, קמפוס בצלאל (צילומים: דוברות האוניברסיטה, אייל טואג, שחר רגב, אדם אקרמן)
מכללת הדסה (למעלה משמאל עם כיוון השעון), עזריאלי - מכללה אקדמית להנדסה, קמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית, קמפוס בצלאל (צילומים: דוברות האוניברסיטה, אייל טואג, שחר רגב, אדם אקרמן)

מילואימניקים וחיילים – IN, אנשים עם מוגבלויות וערבים – OUT

הצעת החוק של חה"כ משה פסל וששון גואטה מהליכוד קובעת כי סטודנטים ששירתו במילואים או בסדיר במהלך המלחמה יקבלו עדיפות בזכאות למעונות, גם על חשבון אנשים עם מוגבלות וערבים. ח"כ יוסף עטאונה מחד"ש תע"ל: "מעונות הם משאב מוגבל שצריך לתת אותו בצורה שוויונית"

פורסם בתאריך: 13.6.24 08:02

סטודנטים ששירתו במילואים או בסדיר במהלך מלחמת חרבות ברזל יקבלו עדיפות בזכאות למעונות סטודנטים, גם על חשבון אנשים עם מוגבלות וערבים – כך עולה מהצעת החוק של חה"כ משה פסל וששון גואטה (ליכוד) אשר מבקשת לקבוע זאת בהוראת שעה.

על פי הצעת החוק, "בשנת הלימודים האקדמית הקרובה בכל המוסדות להשכלה גבוהה ולהכשרה מקצועית, ובשאר המוסדות שנכללים תחת חוק זכויות הסטודנט, תינתן עדיפות בזכאות לדיור במעונות סטודנטים למי ששירתו בשירות סדיר או בשירות מילואים במלחמת חרבות ברזל, וזאת במטרה להוקיר את תרומתם לביטחון המדינה ולסייע להם להשתלב בחברה האזרחית בהצלחה".

ההצעה נדונה בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת וזכתה לאהדה רבה. בין המתנגדים להצעה היה ח"כ יוסף עטאונה (חד"ש תע"ל) שאמר בדיון: "מעונות סטודנטים הם משאב מוגבל שצריך לתת אותו בצורה שוויונית, אחרת זה יפגע באוכלוסיות שאין להם חובה לשרת".

נציגת ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) דבורה מרגוליס ציינה בדיון כי הקריטריונים הקיימים כיום במתן עדיפות הם מרחק ממגורי הקבע, מצב סוציו אקונומי ובעלי מוגבלות. "אם כולם יקבלו עדיפות, זה אומר שאף אחד לא יקבל כי לא יישאר לכולם", היא אמרה, "המציאות באוניברסיטאות הוא שהקריטריון של שירות מילואים וסדיר כבר ניתן בשנות הלימודים תשפ"ד ובתשפ"ה". עם זאת, יצוין שמתן עדיפות לפי קריטריון זה נתון לשיקול הדעת של המוסדות האקדמיים ואיננו חובה.


הדיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט (צילום: מתוך אתר הכנסת)

הדיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט (צילום: מתוך אתר הכנסת)


 

 

נציגת משרד המשפטים הדיל יונס אמרה: "עמדת משרד המשפטים היא שאין מניעה לקדם את הצעת החוק בגלל שהוא יופיע בהוראת שעה". על האפשרות לקדם את הצעת החוק בחקיקת קבע אמרה יונס בהתייחסה לעיקרון השוויון: "היכולת של אדם עם מוגבלות למצוא דיור בקהילה היא קשה יותר ממי ששירת במילואים. בגלל שמדובר במשאב מוגבל של מעונות, אני מציעה סיוע בשכר דירה".

בעקבות דבריה ביקש יו"ר הוועדה ח"כ יוסף טייב ממשרד האוצר להציג בדיון הבא עלות תקציבית: "אי אפשר להגיד 'לא נותנים להם כי זה פוגע בשוויון. תכניסו את היד לכיס, זאת הצעת חוק חשובה".

סגנית ראש מדור חקיקה במשרד הביטחון רס"ן אילה בן חמו הסכימה עם הצעת החוק וביקשה לכלול במתן הזכאות למעונות גם אנשים שנפצעו בשירותם במלחמה. נציגת הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) של האוניברסיטאות סיפרה על מחסור במיטות במעונות בכל הארץ: "היחס עומד על תשעה אחוזים מיטות לעומת מספר הסטודנטים. בעולם היחס הוא 15-13 אחוז. המוסדות נותנים ניקוד לשירות מילואים במתן הזכאות, אבל כל מוסד מחליט לעצמו, יש יד חופשית".

 

תגובות

5 תגובות
5 תגובות
  1. התוהה

    מצויין!
    רק לא הבנתי
    ערבים הם סוג של מוגבלות?!
    הרי באותה מידה אפשר לכתוב על חשבון חרדים/נשים/בעלי פטור מגיוס/עולים/גויים וכו'…

  2. אור

    מה הבעיה בדיוק?
    למה שלא יקבלו על חשבון ערבים? כל האבה היא על חשבון משהו אחר, הכול זה טריידאוף.
    מגיע להם, עם ישראל מצדיע לכם

  3. מצויין בתנאי

    שגם סטודנטים ערבים או בדואים ששירתו בצבא או במילואים, ויש הרבה כאלו, יקבלו עדיפות. וגם בעלי נכויות ששירתו בצבא, וגם כאלו יש.

  4. מישהו

    כיום הערבים מקבלים עדיפות על פני יוצאי צבא במעונות, בקבלה ללימודים ובמלגות…
    זה המצב העקום
    ועל זה אתם לא מתלוננים.
    כנראה שהאגנדה הפוליטית שלכם היא אי שם בין מרץ לחדש

  5. מעולה

    אני בעד תמורה: תמורת השקעה של שנים בשירות המדינה, וכעת גם מלווה בסיכון חיים ממשי במלחמה, יש לקבל תגמול, גם אם מינימלי (בהשוואה לערך השירות) בדמות קדימות במעונות.

    וישתפוצצו הקומוניסטים. וגם זה חיובי בעיני.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר