נועה פחימה, הממונה על החינוך המיוחד במנח"י (צילום: פרטי)
נועה פחימה, הממונה על החינוך המיוחד במנח"י (צילום: פרטי)

"כל יום שילד בחינוך המיוחד נמצא בבית ספר הוא מתקדם"

14,338 תלמידים ותלמידות בחינוך המיוחד בירושלים. נועה פחימה, הממונה על החינוך המיוחד במנח"י ל"כל העיר": "אנחנו מצפים שנפתח את השנה על הצד הטוב יותר, למרות הקורונה"

פורסם בתאריך: 31.8.20 08:08

ביום שלישי הקרוב, 1.9, יפתחו את שנת הלימודים בחינוך המיוחד בירושלים 14,338 תלמידים ותלמידות. "אחרי חצי שנה בבית, כל יום שילד בחינוך המיוחד נמצא בבית ספר הוא מתקדם", אומרת בשיחה עם "כל העיר" נועה פחימה, הממונה על החינוך במיוחד במינהל החינוך ירושלים (מנח"י). "נכון שיש הורים שחוששים מפתיחת השנה בשל הקורונה, זה מובן. לכן, עשינו עבודת הסברה גדולה בקרב ההורים. אנחנו מצפים שנפתח את השנה על הצד הטוב יותר, למרות הקורונה".

בהתחשב במורכבות ובאתגרים בחינוך המיוחד, לפי מתווה משרד החינוך והחלטת מנח"י, תלמידי החינוך המיוחד בבתי הספר הכוללניים ילמדו שישה ימים בשבוע. "גם הילדים שנמצאים בתקצוב האישי, שילמדו דרך הזום ודרך בית הספר, ילמדו שישה ימים", מציינת פחימה. "השאיפה במנח"י ירושלים היא שבית הספר יוכל לקדם את התלמידים האלה גם בימים שהכיתה לומדת בבית, מכיוון שלא כל התלמידים יכולים ללמוד דרך הזום. אנחנו שואפים שבית הספר יתארגן בהתאם והסייעת תהיה בבית הספר גם בימים ששאר תלמידי הכיתה לומדים מרחוק, זאת על מנת שיהיה צוות בבית הספר שיעזור לילד שלא מסתדר וקשה לו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


פחימה מתייחסת בדבריה גם לחלוקה לקפסולות בחינוך המיוחד, וסכנת ההידבקויות בקרב ילדים שמערכת החיסונית שלהם נמוכה ופגיעה יותר, ולאופן מערך ההסעות בצל הקורונה. "המזל שלנו שבכיתות החינוך המיוחד גם ככה התלמידים מכילים עד 15 ילדים בכיתה, אז אין צורך לפרק לקפסולות. וכמובן שהטקסים, ההפסקות וכו' – הכל יהיה בצורה מדורגת על מנת לצמצמם חשיפה", אומרת פחימה. "מבחינת החוסן והבריאות של הילדים – חילקנו ערכות מיגון. כמו כן, התאמנו את עצמנו לכל קבוצת ילדים, למשל, אם מדובר בילדים עם ליקויי שמיעה, התאמנו את עצמנו באמצעי המיגון, ואנחנו מחלקים לכל המורים מסכות שקופות כמו של צוותים רפואיים על מנת שיבינו אותם. בנוסף, תגברנו את אמצעי ההיגיינה והניקיון. לגבי ההסעות – נכון להיום, ולפי תיאום משרד הבריאות, ההסעות יתקיימו כרגיל, תוך שמירה על הכללים".

האם החינוך המיוחד ערוך לתרחיש של סגר נוסף? פחימה מבהירה כ "המנהלים והצוותים המקצועיים בנו תוכנית עבודה למידה היברדית. בנוסף, אנחנו מקווים שלא יהיה סגר נוסף, ובמידה ויוחלט על סגר בשנית נדע להתמודד מול הילדים שלא יכולים להיות בבית, ואלה שיהיו אנו יודעים וערוכים לעבודה מרחוק בצורה יצירתית ומרשימה. שוב, בלקויות הקלות אפשרי יותר לתמרן דרך מחשבים, אך בלקויות הקשות זה יותר מסובך".

השנה, למרות המשבר, נפתחות מסגרות חדשות של החינוך המיוחד בירושלים, במערב ומזרח העיר. "השנה ייפתחו במסגרות החינוך המיוחד שלושה בתי ספר חדשים. הראשון ייפתח בכפר עקב שזו בשורה גדולה, מכיוון שעד היום ילדי החינוך המיוחד יצאו מכפר עקב למוסדות החינוך המיוחד במזרח העיר, עכשיו יהיה להם בית ספר שיכיל גנים וכיתה א' וזה מאוד משמעותי. ועוד שני בתי ספר נוספים במערב העיר, בית הספר העל יסודי גורן שיהיה ממלכתי דתי לנערים עם לקויות התנהגויות ורגשיות. ובית ספר אלומות בהר חומה שישמש לבנות בלבד ללקויות רגשיות ונפשיות. זאת ועוד, חידושים במזרח העיר ופתיחת שלוש כיתות תקשורת בחינוך הערבי. ובאגף החרדי, עוד כיתה מיוחדת לנערים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בתוך ישיבת קרלין".




תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. אביחי

    אני התחנכתי בחינוך מיוחד
    לא התקדמתי לשום מקום בארבע השנים הארורות הללו
    כשהגעתי לתיכון (הרגיל) פיגרתי בחומר של כאילו עשרות שנים. הבעיה היא שבחינוך המיוחד משוכנעים שהילדים מפגרים. סתומים. שטויות! הם גאונים, רק קצת חסרי שקט.

  2. אתיפז

    את לא יודעת כמה את צודקת!!!
    יש מנהלים שהצליחו להפוך את בית הספר לחינוך מיוחד למיוחד בחינוך.
    יש הצלחה נהדרת.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר