בעקבות מתווה משרד החינוך ללמידה בשנת תשפ"א, תחת מגבלות הקורונה – מינהל החינוך בעיריית ירושלים החל להיערך למציאות שבה תלמידים ותלמידות בירושלים ילמדו מרחוק. ל"כל העיר" נודע כי מנח"י ירכוש ספרי לימוד דיגיטליים, שישמשו מאות תלמידים בעיר, בעלות כוללת של כ-1.3 מיליון שקלים.
לפי תנאי המכרז, הספרים צפויים לשמש תלמידים ותלמידות, מורות ומורים בכ-300 בתי ספר ברחבי העיר. לפי הערכת העירייה מדובר ב-11 ספרי לימוד לכל תלמיד ותלמידה לאורך השנה.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת6"
"כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם
תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]
אז איך זה יעבוד? מנח"י יגדיר לכל בית ספר את התקציב העומד לרשותו. כל בית ספר יידרש לשלוח לספק הזוכה במכרז את רשימת הספרים המבוקשת, לפי כיתות וקבוצות לימוד. צוות ההוראה והתלמידים והתלמידות ישתמשו בספרים הדיגיטליים באמצעות כניסה למערכת עם סיסמת הזדהות של משרד החינוך.
מחזיקת תיק החינוך סגנית ראש העיר חגית משה (הבית היהודי) מוסרת ל"כל העיר" כי "עיריית ירושלים נערכת לפתיחת שנת הלימודים בצורה מיטבית בתקופת הקורונה וכחלק מהיערכות זו, העירייה מוצאת פתרונות טכנולגים המותאמים לתלמידים".
"בימים אלו, חשוב לי באופן אישי בתור מחזיקת תיק חינוך וסגנית ראש העיר, שהתלמידים והוריהם ימשיכו להנות ממערכת החינוך הירושלמית", מוסיפה משה, "עם מיזמים טכנולוגים ומיזמים אחרים שהינם יחודיים לבירת החינוך של ישראל. אני מודה לרה"ע על האמון שהוא נותן לי בהובלת מערכת החינוך בעיר במיוחד בתקופת הקורונה".
- הפגנת הענק בבלפור – למעלה מ-15,000 מפגינות ומפגינים
- הפקקים בדרך – העבודות בכביש בגין
- "אני רוצה להיות אופטימי" – שיחה אישית עם שף אבי לוי
- עד הבית: זירת המשלוחים והאספקה של ירושלים
המתווה המלא לחזרה ללימודים לפי משרד החינוך:
גני ילדים, כולל חינוך מיוחד –
- למידה – כבשגרה, ללא פיצול, 6 ימים בשבוע במוסדות החינוך.
- צהרוני "ניצנים" – 5 ימים בשבוע, בקבוצות קבועות ובצוותים קבועים (משרד החינוך ערוך, התקציב להשלמה עבור משרד החינוך הוקצה, הבסיס בהחלטת ממשלה נפרדת).
- מסכות – ילדים לא יידרשו לעטות מסכה.
- הצהרת בריאות – יומית חתומה.
כיתות א'-ב', כולל חינוך מיוחד –
- למידה – כבשגרה, ללא פיצול, לפחות 5 ימים בשבוע בימים א'-ה' במוסדות החינוך (לפחות 25 שעות שבועיות).
- חינוך מיוחד – הלמידה תתקיים כבשגרה, ללא פיצול ובמשך 6 ימים בשבוע.
- צהרוני "ניצנים" – 5 ימים בשבוע, בקבוצות קבועות ובצוותים קבועים (משרד החינוך ערוך, התקציב להשלמה עבור משרד החינוך הוקצה, הבסיס בהחלטת ממשלה נפרדת).
- מסכות – תלמידים לא יידרשו לעטות מסכה.
- הצהרת בריאות – יומית וחתומה.
כיתות ג'-ד', כולל חינוך מיוחד –
- למידה – תתקיים בקבוצות קבועות של עד 18 תלמידים, לפחות 5 ימים בשבוע, בימים א'-ה' במוסדות החינוך (לפחות 25 שעות שבועיות).
- תוספת כוח אדם שבועית לכיתה: 12.5 שעות הוראה שבועיות; 12.5 שעות עוזרי חינוך.
- חינוך מיוחד – הלמידה תתקיים כבשגרה, ללא פיצול ובמשך 6 ימים בשבוע.
- עטיית מסכה – תלמידי כיתות ג'-ד' יתבקשו לעטות מסכות בהפסקות, בתוך כיתות הלימוד רק תלמידי כיתות ד' יתבקשו לעטות מסכה.
- שמירה על מרחק – בשיעורים כל תלמיד בשולחן, ריחוק בהפסקות.
- הצהרת בריאות – יומית חתומה.
כיתות ה'-ו', כולל חינוך מיוחד –
- למידה – תתקיים בקבוצות קבועות של עד 18 תלמידים, לפחות יומיים בשבוע במוסדות החינוך (לפחות 9 שעות שבועיות) ולפחות 3 ימים בשבוע למידה מרחוק. ייעשה מאמץ מיוחד ללמד יותר מיומיים במוסדות החינוך.
- חינוך מיוחד – הלמידה תתקיים כבשגרה, ללא פיצול ובמשך 6 ימים בשבוע.
- עטיית מסכה – בשיעורים ובהפסקות.
- שמירה על מרחק – בשיעורים כל תלמיד בשולחן, ריחוק בהפסקות.
- הצהרת בריאות – יומית חתומה.
כיתות ז'-י"ב, כולל חינוך מיוחד –
- למידה – תתקיים בקבוצות קבועות של עד 18 תלמידים, לפחות יומיים בשבוע במוסדות החינוך (לפחות 10 שעות שבועיות), ויתר הימים למידה מרחוק.
- מעבר בין קבוצות/מגמות* – 5 קבוצות לכל היותר.
- החינוך המיוחד – הלמידה תתקיים כבשגרה, ללא פיצול ובמשך 6 ימים בשבוע.
- עטיית מסכה – בשיעורים ובהפסקות.
- שמירה על מרחק – בשיעורים כל תלמיד בשולחן, ריחוק בהפסקות.
- הצהרת בריאות – יומית חתומה.
אוכלוסיות מיוחדות –
- תלמידי החינוך המיוחד, ילדי השילוב, נוער בסיכון, כפרי הנוער ועולים חדשים – ילמדו בכל תרחיש במוסדות החינוך.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
צריך לשפר את תשתיות האינטרנט
סיגי
כל הכבוד על היוזמה ,רעיון מבורך…רק חשוב לוודא כי תשתיות האינטרנט עובדות כראוי בבתי הספר ולתמוך גם בזה. ראוי גם לנסות למצוא פתרונותפיזיות- כיתות לימוד או לחלופין לתקופה הקרובה בשל הקורונה להוסיף קראוונים עד שיבנו מספיק כיתות וחדרים בכדי לאפשר חלוקה לקבוצות למידה.
חשוב לציין כי ישנם בתי ספר המשכירים חללים וחדרי לימוד לגופים שונים, בזמן שבתי ספר הצמודים להם(מבנה המחולק בין שני בתי ספר) מתמודדים עם מחסור בכיתות ללמידה. הגיע הזמן להתערב בעניין..לא יתכן שבי"ס ישכיר לגופים פרטיים, חוגים ועוד כיתות…אגפים