מכשירי GPS לבקרה ולמעקב יותקנו ברכבי ההסעות של החינוך המיוחד בירושלים. המכשירים ידווחו בזמן אמת למוקד השליטה והבקרה הממוחשב החדש של עיריית ירושלים ברמת אשכול. ההורים יוכלו להתעדכן במצב ההסעה בכל רגע נתון – עלות הרפורמה העירונית: כ-14 מיליון שקלים.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"
תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]
אחרי שנים של תלונות רבות מצד הורי התלמידים על ליקויים מתמשכים ובעיות חוזרות ונשנות בתפקוד ההסעות בעיר – ראש העיר משה ליאון חשף הבוקר, שלישי, את הפרויקט החדש שיסייע להורים לילדי החינוך המיוחד להתעדכן במצב ההסעה של ילדיהם. "ההסעות בחינוך המיוחד יוצאות היום לדרך חדשה וטובה יותר", אמר ליאון, "מצוקתם של ילדי החינוך המיוחד ומשפחותיהם לא נעלמה מעיניי, ועל כן הוריתי לבצע עבודת עומק אמתית בנושא. השקענו מאמצים רבים ולא חסכנו משאבים, כדי שההסעות תתנהלנה ביעילות רבה יותר ובעיקר בביטחון רב יותר עבור הילד והוריו. אנחנו רק בתחילתו של התהליך וברור לנו שעשויים להתעורר קשיים בדרך ליישום האופטימלי של השינוי, אבל המהלך שהשקנו היום הוא צעד מהפכני וחשוב בדרך לכך".
בעירייה מסבירים כי ההסעות ירוכזו ויופעלו באמצעות מוקד מיוחד באמצעות חברת 'מגער'. "כ-10 מוקדנים ומוקדניות עורכים שיחות עם הורים בימים אלו ממש בכדי לוודא את המסלולים ולעדכן מי המלווה של ילדיהם", מספרים בעירייה. "המוקד הטלפוני *2786 יעמוד לרשות ההורים מדי יום מהשעה 6.00 ועד 21.00 וההורים יוכלו לקבל תמונת מצב עדכנית על מיקום הילד והרכב בכל זמן ההסעה, מי המלווה שנמצא איתם ומי הנהג".
בעירייה מוסיפים ואומרים כי "כחלק מהלמידה שבוצעה בנושא וההיערכות לרפורמה, התכנסה ועדה לבחינת ההסעות בירושלים, בראשות שמעון אטיאס, אשר כללה: נציגי הורים, נציגי משרד החינוך, נציגי עמותת לביא, מנהלי בתי ספר, נציג מחלקת ההסעות, מנח"י, מחלקה משפטית ונציג אגף תקציבים. הועדה החליטה הן על שינוי בשיטת התשלום לחברות ההסעות (פר תלמיד/פר מסלול) וכן על הקמת מרכז בקרה ושליטה שיתכלל את כל נושא ההסעות".
בירושלים ישנם 18,000 תלמידים הנעזרים בהסעות העירוניות, בעיקר ילדים בעלי צריכים מיוחדים שאינם עצמאיים הלומדים במקום מרוחק ממקום מגוריהם. אך גם תלמידים בחינוך הרגיל, באזורים ושכונות בעיר שאין בהם בתי ספר (בעיקר תלמידי מזרח העיר), וכן תינוקות בגילאי לידה עד שלוש, הזכאים להסעות למעונות יום שיקומיים ובוגרים מעל גיל 21 המוסעים למסגרות תעסוקה שיקומיות. כיום פועלות 9 חברות הסעה ב- 3,000 מסלולים מידי יום, שנעזרים ב-1,500 מלווים.
מחזיקת תיק החינוך סגנית ראש העיר חגית משה (הבית היהודי): "אני שמחה לראות שבירושלים המינהל עובד בצורה הטובה ביותר. בראשונה על הקמת הועדה שחקרה לעומק וללא פשרות את הנושא ובשנית: יישום מסקנות והחלטות הוועדה. במדינת ישראל הרבה וועדות קמות אבל וועדות שמסקנותיהם מיושמות הן בודדות אין ספק שמנהל החינוך עושה עבודה נפלאה בעיר לטובת האזרח".
- הפרטת שירותי הניקיון בירושלים: מכשירי בקרה ומעקב יותקנו על עגלות הניקיון
- בית אבות או בית החלמה ליולדות חרדיות – מה באמת בונים בבית הכרם?
- נהגים שימו לב – האכיפה המשטרתית המוגברת בכניסה לעיר
כג
מקוה שהחרדי השמן מבית הספר לעיוורים לא ישתמש ברכב ההסעה כרכב פרטי