הוא צבעוני, יפהפה, סקסי ומככב בכל ההשקות של הסלבס. ולא, לא מדובר על אחד מפליטי תוכניות הריאליטי אלא על הסושי, המאכל, שהפך להכי אהוב בישראל. אחרי הפלאפל כמובן. אז איך קרה שמאכל שניתן לתאר אותו כיצירת אמנות יפנית, הפך פופולארי כל כך? והאם הוא באמת דיאטטי? את השאלה הראשונה אשאיר לחוקרים ולסוציולוגים. באשר לשנייה, אז כדאי שתדעו – הסושי לא ממש דיאטטי כפי שנהוג לחשוב, ורצוי לסגור את הפה בזמן ולהימנע מזלילה לא מבוקרת של הנשנוש האסייתי הזה, אלא אם אנחנו מתחרים בתחרות סומו בקרוב.
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון
- מדריך העסקים הגדול של ירושלים
הירושלמים מזמן לא צריכים להגיע עד ליפן כדי ליהנות מגאונות הסושי, שזוכה כאן למעמד טרנדי ומסוגנן. עם השנים התפתחו וריאציות שונות, חלקן, שומו שמיים, כוללות גם סושי בטמפורה – ויש הטוענים כי הסמוראים היו עושים חרקירי למשמע הסושי המטוגן שהמצאנו. רולים מיוחדים יותר ויצירתיים בטרוף מצאתי ברשת סושי רחביה, שחוגגת בימים אלה 10 שנות פעילות בעיר ולא מזמן פתחה סניפים מקוריים במיוחד – האחד בשוק מחנה יהודה "סטריט מרקט", והשני מטרים ספורים משם "ווק מרקט", שמציע מנות אסייתיות של מוקפצים.
החלטנו לבקר דווקא ב"סטריט מרקט" שבשוק מחנה יהודה, שם, בראש התפריט מתנוססים שלושה רולים לא ממש יפניים, אלא אם מקורם של היפנים בעירק או במרוקו. מדובר ביציאה מבריקה וגם קצת הזויה, אבל מאוד טעימה של סושי סביח או סושי חריימה.
סושי סביח – עם אצבעות חציל מטוגן, ביצה קשה ואבוקדו במעטפת חציל וטחינת יוזו; סושי חריימה – סלמון אפוי ברוטב חריימה, גמבה אדומה ובצל ירוק בציפוי פלפל אדום קלוי ורוטב חריימה. ויש גם רול פלאפל, שמכיל בתוכו חתיכות תפוחי אדמה, או כפי שהיפנים יגיבו – "שלא נדע מטומאה".
אבל כאן לא תמו תלאות הסושי. תפריט שלם מוקדש לבשורה הטרנדית ששטפה את רחובות ניו יורק ואצה אצה לירושלים, צ’יראשי סושי. מדובר בבשורה טעימה ומשביעה מאוד, כך שהתלאות היו משתלמות. משמעות המילים צ’יראשי סושי היא סושי מפוזר. בעצם אלו אותם המרכיבים של סושי, רק שהם באים בקערה ולא מגולגלים באצה. על תלולית אורז סושי מסדרים בצורה אסתטית להחריד את התוספות האהובות, אבוקדו, פטריות שיטאקה בתחמיץ או רצועות אצה, וכמובן סוגי דג שונים. חוץ מזה, הצ’יראשי סושי הרבה יותר נדיב מאחיו המגולגל, כך שהוא גם יותר משביע. יחד עם זאת המנה הופכת למבולגנת מעט ברגע ששופכים למעלה את הרוטב שבוחרים ומערבבים, ואז מתחילה הארוחה והיא טעימה עד מאוד. יש מצב שאטריח את עצמי ואכין בבית ארוחת ערב נוסח הצ’יראשי למנומשי הבית. בקיצור סושי לעצלנים.
ואם בסושי אנחנו עוסקים – אי אפשר שלא להזכיר את ג’פניקה, עם הסניף בתלפיות. הסגנון אחר – מקום מרווח יותר באווירה מעוצבת, מבחר סושי ענק ושירות משלוחים יעיל. לג’פניקה גם אפליקציית ג’פניקאש, באמצעותה צוברים נקודות לרכישות הבאות ומשלמים באמצעותן עבור הסושי הבא שלכם.
ההנאה הטמונה בסושי היא גם המחיר שאינו יקר, כך שאפשר ליהנות מהטעם האהוב לעתים קרובות. אז בפעם הבאה שבא לכם סושי, תשקיעו רגע מחשבה – האינסייד אאוט הוא אין או אאוט?
סטריט מרקט. שוק מחנה יהודה. טל’ 02-9409080.
ג’פניקה. תלפיות. טל' למשלוחים 03-7236100 .
תגובות