פרופ׳ עופר מרין (צילום: אפרת פרג'ון, שערי צדק)
פרופ׳ עופר מרין (צילום: אפרת פרג'ון, שערי צדק)

שערי צדק: העורק הראשי של ירושלים

מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק, פרופ' עופר מרין, מספר על פעילות המרכז הרפואי 

פורסם בתאריך: 30.5.24 01:04

7 באוקטובר. מהימים הקשים שלנו כעם במדינת ישראל. אין מישהו שלא מכיר במעגל כזה או אחר חטופים או נופלים. המלחמה נוגעת אישית בכולנו באופן חסר תקדים.

פתיחת המלחמה תפסה אותי כשהובלתי משלחת סיוע, מטעם משרד הבריאות, של מנתחים משערי צדק וסורוקה לארמניה לטיפול בנפגעי פיצוץ קשה שהיה שם. בדרך לא דרך הצלחתי להגיע בשבת בערב חזרה לארץ ישירות לשערי צדק. כבר ביום הראשון הכשרנו את מנחת המסוקים שלנו ומאז נחתו אצלנו מאות פצועים. מאות אנשי צוות שלנו גוייסו למילואים וחלקם הגדול עדיין מגוייס. כולנו מגוייסיםכל אחד בתחומו וזו העוצמה שלנו כעם.

הוועדה לקביעת מצבם הרפואי של החטופים

מהמשימות הקשות והמורכבות שהשתתפתי בהן בחיי ואחת החשובות ביותר. כובד האחריות וחשיבות התרת הספקות למשפחות הוא מה שמנחה אותנו. הלוואי ולא היה צריך בכלל בקיומה של הוועדה, אולם כיוון שהמציאות הכתיבה מצב בלתי נתפס בו אין לנו מידע על חטופות וחטופים רבים משימתה של הוועדה הופכת לקריטית. אנו ניגשים בחרדת קודש למשימה כאשר אנו רואים לנגד עינינו את החטופים ואת משפחותיהם ואת הצורך שלהן לוודאות באשר לגורל יקיריהם. ליבנו נקרע בכל פעם אולם החשיבות של התרת הספק עבור המשפחות וסגירת המעגל היא מה שמנחה אותנו.

5 שנים כמנכ"ל

מעל 30 שנים שאני בכל בוקר מגיע לשערי צדק. זכיתי להראות אותו בהתפתחותו הגדולה, זכיתי להקים בו יחידות חדשות וזכיתי להצטרף לרשימה מאוד מצומצמת של מנכלים (4 היו לפני) ב 122 שנים.

אם היו אומרים לי לפני שנכנסתי לתפקידי שכך יראו 5 השנים הראשונות לא הייתי מאמין: מגיפת הקורונה במהלכה שערי צדק היה המרכז הרפואי בו אושפז המספר הגדול ביותר של מטופלים בארץ, מאבק תקציבי לא פשוט שבמסגרתו הבאנו לשינוי החוק ולתקצוב ראוי לבתי החולים בירושלים, אר"נים (אירועים רבי נפגעים) בהם טיפלנו ומלחמת חרבות ברזל שאנחנו עדיין בעיצומה. כל אלו היו אתגרים גדולים ולא פשוטים ואני גאה ששערי צדק היה בכולם בקדמת העשייה ברמה הלאומית ונרתם במלואו להוביל ולתת רפואה טובה וטיפול לכל מי שהיה צריך. זה תפקידנו וזה תפקידי כמנכ"ל לדחוף את הארגון כל הזמן קדימה.

מצוינות רפואית וטיפולית

שערי צדק הוא ייחודי בנוף בתי החולים בארץ ואולי בעולם. מרכז רפואי שפעיל ברציפות 122 שנים במצוינות טיפולית ואנושית לצד הרמה המקצועית הגבוהה ביותר.

כדי להעניק את הטיפול הטוב ביותר אנחנו זקוקים לאנשים הטובים ביותר ואני שמח שהמרכז הרפואי שערי צדק היום מהווה מקור משיכה לרופאים בכירים מובילים, לרופאים ומתמחים צעירים שמעוניינים להתפתח ברפואה ובמחקר. לאחים ואחיות שלומדים ומתפתחים בתפקידים השונים. לכל אנשי מקצועות הבריאות, שערי צדק מהווה עבורם מרכז ללמידה, התפתחות והתקדמות אישית ומקצועית.

מי שמעוניין באתגרים מקצועיים, בפיתוח אישי, ביכולת להוביל מהלכים גדולים ברמה הארציתשערי צדק הוא הכתובת עבורו.

ברגע האמת – שערי צדק

זה כך באמת. באירועי חירום כל שניה קובעת, לכן המיקום המרכזי של שערי צדק מהווה יתרון אדיר ברפואת החירום והטראומה של מרחב ירושלים. מיקומו הנגיש של שערי צדק במרכז העיר בצומת צירי התנועה המרכזייםכביש 16 וכביש בגין, לצד המקצועיות הרפואית בכל תחומי רפואת החירוםטראומה, ECMO, אירועי לב, צנתורי לב וצנתורי מוח דחופים הופך אותנו למרכז הרפואי אליו מפונה כל מטופל הזקוק לטיפול דחוף ומציל חיים.

המקצועיות של הצוותים, הזמינות של הרופאים הבכירים והמסירות פשוט מצילה חיים כל יום. ואין זכות גדולה מזו.

חדשנות, מחקר ופיתוח

מרכז רפואי לא יכול לעמוד היום לבד ללא מערך מחקר, למידה והוראה. היום שערי צדק הוא מרכז רפואי המשלב מחקר, חדשנות והוראה. למעלה מ– 1000 מחקרים פעילים יש בכל רגע בשערי צדק, חברות מחקר רבות בראשן גוגל עובדות איתנו בשיתוף פעולה מחקרי רחב. הקמנו אקסלרטור (מאיץ) לקידום מחקר כשלמעלה מ 100 חברות הגישו בקשת להצטרפות.

מיטב המומחים והחוקרים מבקשים להיות שותפים איתנו במחקרים ובעבודה שוטפת.

אנו מקימים יחד עם העירייה והרשות לפיתוח ירושלים את רובע החדשנות עם האוניברסיטה בגבעת רם, מכללת הדסה, מכון לב ועוד.

מי שרוצה לשלב מחקר ורפואה שערי צדק זה המקום החם היום עם תקציבים, הזדמנויות ושיתופי פעולה בינלאומיים.

 

 

הגורם האנושי

אפשר להצטייד במכשור ובטכנולוגיות המתקדמות ביותר וזה מה שאנחנו עושים, אך הדבר המרכזי ברפואה הוא האנשים. הצוות הרפואי, האחים והאחיות, צוותי הרפואה התומכת, טכנאים ואנשי מקצועות פרארפואיים וגם כל מערך הלוגיסטיקה. לכולם חלק מרכזי בטיפול ובהחלמה של המטופל. יחס אישי, אכפתיות, אמפטיה, מסירות ואחריות כאשר אלו הערכים שמובילים את הצוות בטיפולהסיכוי להחלמה עולה משמעותית. ואני גאה לעמוד בראש הארגון שכבר 122 שנים אלו הם ערכיו הבאים לידי ביטוי יום יום בכל מטופל.

מרכז הילודה הגדול בעולם

אני פותח מוקדם בבוקר את יום העבודה בסיור במחלקות השונות היולדות שלנו ובחדרי הלידה. לראות את ההורים הצעירים וגם הוותיקים מתרגשים מהאוצר שמונח בידם, זה ממלא אותך ומזכיר לך שאנחנו פה כדי לתת חיים. העובדה שכל שנה מעל 22,000 נשים בוחרות ללדת אצלנו היא הבעת אמון גדולה וגם משימה חשובה שלנו להמשיך ולהבטיח את מערך הילודה המתקדם והמקצועי ביותר שיש.

העתיד

שערי צדק יכפיל את גודלו בעשור הקרוב במובנים של בנייה, פיתוח ומיטות אשפוז. כפי שעשו כל קודמי בתפקידאנחנו מסתכלים 20 שנים קדימה. אנחנו בתהליכי תכנון מתקדמים של מגדל אשפוז חדשני ומתקדם, לצד בנייני מחקר, מעבדות ומבנים נוספים. בעוד 20 שנים אוכלוסיית מרחב ירושלים צפויה להגיע לכ– 2 מליון איש ואנו נהיה מוכנים וערוכים לתת את הטיפול המקצועי והטוב ביותר במרכז רפואי מתקדם ומהטובים בארץ ובעולם.

יום ירושלים

נולדתי בירושלים, כל חיי אני בעירחיי בה ועובד בה. דור חמישי גאה בעיר! להיות ירושלמי זה חלק מהזהות שלי. ושערי צדק הוא חלק מהזהות של ירושלים. אז בשבילי ובשביל המון אנשים כל יום הוא יום ירושלים. אני באמת מאמין שזכינו לחיות בעיר המעניינת והמגוונת ביותר בעולם. עיר עם הרבה אתגרים ועם לא מעט מורכבויות אבל זה מה שהופך אותה לכה מיוחדת. הזכות להוביל מרכז רפואי מוביל, גדול וחזק בבירת ישראל שמהווה אחד מאבני היסוד של העיר היא משמעותית מאוד בעיני ומהווה משימת חיי.

אני מאחל לכל עם ישראל ולאחי הירושלמים שנמשיך לפתח את העיר ואת מדינתנו. שיבואו אלינו שקט וביטחון, שישובו חטופינו וחיילנו בשלום הביתה ושנוכל לחזור לשגרת מציאות שלווה.

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עופר הוא יחיד ומיוחד הוא נענה לעזור ולכוון את השואל לכל בעיה רפואית.יישר כוח

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר