עו"ד ריקי אופק אבן צור | צילום: רופינה פלדמן
עו"ד ריקי אופק אבן צור | צילום: רופינה פלדמן

"מגיעות אליי גם נשים חרדיות משכונת מאה שערים. הן מבינות היום שזה בסדר להתגרש"

"בשנים האחרונות חל שינוי בקרב הקהל הירושלמי החרדי. נשים וגברים שלא היו מתגרשים, שלא האמינו בבתי המשפט ובמערכת, מגיעים אלי כדי שאייצג אותם בתיקי גירושים", אומרת עו"ד ריקי אופק אבן צור, מומחית לענייניי משפחה, מקרקעין ופירוק חברות, בשיחה לרגל יום ירושלים, וגם מגלה לנו מהם המקומות שהכי אהובים עליה בעיר 

פורסם בתאריך: 30.5.24 00:46

עו"ד ריקי אופק אבן צור, מומחית לענייניי משפחה, מקרקעין ופירוק חברות, רצה למרחקים ארוכים. היא אחת מעורכות הדין המובילות בירושלים והסביבה, עבודה  קשה ותיקים מורכבים ממש לא מפחידים אותה, והיא מצליחה להעניק ללקוחות שלה את הפתרונות שהכי נכונים להםלרגל יום ירושלים, שוחחנו עם אופק אבן צור, שאמנם לא נולדה בעיר, אבל מרגישה בה כמו בבית, על הלקוחות הירושלמים, על השינוי שהתחום שלה עבר בשנים האחרונות ועל המקומות שהיא הכי אוהבת בעיר.

אופק אבן צור: "מבחינה משפטית, אני רואה בשנים האחרונות שינוי בקרב הקהל הירושלמי החרדי. נשים וגברים שלא היו מתגרשים, שלא האמינו בבתי המשפט ובמערכתמגיעים אלי כדי שאייצג אותם בתיקי גירושים. מגיעות אליי גם נשים חרדיות משכונת מאה שערים. אלה בדרך כלל נשים שהתחתנו בגיל צעיר בשידוך, שמבינות שזה בסדר להתגרש, והן נלחמות על הזכויות שלהן".

קהל הלקוחות של אופק אבן צור הוא מגוון, ממש כמו העיר ירושלים. יש לה לקוחות דתיים, ערבים, חרדים וחילוניים. "החוכמה היא להכיר את האוכלוסייה שאת עובדת איתה ולהתמודד עם הצרכים שלה, דבר שכמעט ולא ניתן למצוא בערים אחרות", היא אומרת.

אבל לא רק מירושלים מגיעים הלקוחות של אופק אבן צור. הם מגיעים לשני משרדיה, בירושלים ובתל אביב, כמעט מכל מקום בארץ וגם מחו"ל מברזיל, קנדה, אנגליה וצרפת. "מגיעים אלינו לקוחות מכל רחבי הגלובוס בגלל ייחודו של המשרד שלנו שעוסק בעיזבונות".

מה מבדל את ירושלים מבחינה מקצועית לעומת ערים אחרות?

"עורכי הדין הירושלמים הם חברים ואפילו חברים טובים. אם צד אחד רוצה לדחות דיון, תמיד הצד השני יסכים. אנחנו יכולים לריב בתיק, אבל כשהדיון מסתיים, אנחנו הולכים לשתות קפה ביחד. זה משהו שייחודי לעיר ירושלים. הקולגות יודעים לכבד איש את רעהו, וזה חשוב".  

עו"ד אופק אבן צור, נשואה ואימא לשני ילדים, בעלת תואר ראשון במשפטים L.L.B מאוניברסיטת חיפה ותואר שני במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים; סיימה קורס הכשרת דירקטורים במכון מגיד, ושימשה בעבר באת כוחו של היועץ המשפטי לממשלה במשרד המשפטים באגף האפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי לענייני משפחה. היא חברה בארגון הבינלאומי World Jurist Association, מעניקה שירות וייעוץ משפטי בנושאי ירושות, צוואות, גירושים, חלוקת רכוש ומשמשת כבוררת מטעם לשכת עורכי הדין ולקראת סיום לימודי 'טוענת רבנות' שכוללת הכשרה מקיפה בכל הנוגע לענייני הפסיקה, סדרי הדין, הפרוצדורה וההלכה של בית הדין הרבני.

 

 

אופק אבן צור: "הייחוד של משרדי, מעבר לניסיון המקצועי רב השנים שלי ושל עובדי המשרד, הוא היחס החם והאמפתיה שאנחנו מעניקים לכל אחד מהלקוחות שלנו, החשיבה היצירתית שלנו, ההבנה שכל לקוח הוא אחד ויחיד ואין סיפור של לקוח אחד שדומה לסיפור של לקוח אחר, שלכל משפחה צריך להתאים את 'החליפה המשפטית' בהתאם לסיפורה. גם בסיטואציות קשות, במקרים שעורכי דין אחרים יוותרו מראש, אני יודעת לתת פתרונות, למצוא מה נכון עבור הלקוחות. אני תמיד מסתכלת על התמונה הכללית, דואגת שייעשה צדק בתיק ומנטרלת רעשים לא רצויים, ולראיה יש לנו לא מעט תקדימים משפטיים".

אופק אבן צור, כאמור, היא לא ירושלמית במקור, אבל היא בהחלט מרגישה שהעיר היא הבית שלה. "ירושלים היא עיר מאוד מגוונת ומדהימה, מעבר לכך שהיא עיר קדושה עם מגוון של תרבויות. יש בה פולקלור שלם, וחיים בה זה לצד זה חילוניים, דתיים, דתייםלייט וחרדים, וכולם מוצאים את מקומם. אנחנו מאוד אוהבים לבלות בחאן ובמלון כרמים הסמוך לירושלים. בחנוכה, בעלי ואני אוהבים לעשות טיולים בנחלאות, וכמובן שאנחנו לא מוותרים על השוק התוסס. בערבים אנחנו מטיילים בשכונת רחביה, מריחים את הפרחים בעונות המעבר, השכונה מאוד נעימה".

מה תאחלי לירושלים ליום חגה?

"ראשית, שקט, ושבחדשות ידברו איתנו רק על מזג האוויר ועל סרטים חדשים שיצאו לאקרנים. שנחיה בשלום, שנוכל לשלוח את הילדים שלנו לטייל ברחובות מבלי לפחד. אני מאחלת לנו שגרה במלוא מובן המילה, שגרה מבורכת והרבה בריאות". 


משרדי עורכי הדין ריקי אופק אבן צור 

השלוחה בירושלים: רחוב נחום חפצדי 17, מגדל רם | השלוחה בתל אביב: רחוב הארבעה (מגדל המוזיאון)

טלפון: 02-5770095  נייד: 052-5399374

לאתר משרד עורכי הדין ריקי אופק אבן צור >>> 

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר