ד"ר רחלי מיזן (צילום: עופר חג'יוב)
ד"ר רחלי מיזן (צילום: עופר חג'יוב)

״במכבי שירותי בריאות, המטפלים מגיעים בכל בוקר לעבודה מתוך תחושת שליחות ואהבה למקצוע“

לפני כשלושה חודשים מונתה ד"ר רחלי מיזן לעמוד בראש מחוז ירושלים והשפלה של מכבי שירותי בריאות. לרגל יום ירושלים שוחחנו איתה על תנופת הפיתוח של המחוז הגדול ביותר של הקופה בארץ, על המרפאות והמרכזים החדשים שנפתחו או צפויים להיפתח, על ההיערכות הייחודית של הצוותים בצל המלחמה ועל העובדים המסורים שעושים עבודת קודש ולהם היא מבקשת להודות מכל הלב

פורסם בתאריך: 30.5.24 00:29

"בתור ירושלמית לשעבר, בכל פעם כשאני מגיעה לשערי העיר היפה בעולם, אני נרגשת. ביום חגה של העיר אני מזמינה את כולם להכיר את קופת חולים מכבי בבירה ולהצטרף אלינו", כך אומרת ד"ר רחלי מיזן, מי שמונתה לפני כשלושה חודשים לעמוד בראש מחוז ירושלים והשפלה של מכבי שירותי בריאות, והחליפה בתפקיד את ד"ר חגי פרנקל.

מחוז ירושלים והשפלה הוא המחוז הגדול ביותר במכבי ומונה כיום יותר מ-670 אלף חברים. "קופת חולים מכבי היא סטנדרט הבריאות המוביל בישראל", אומרת ד"ר מיזן. "השאיפה שלנו היא להמשיך לגדול ולהצמיח את המחוז על ידי הוספת מרפאות מקצועיות בשכונות, לצד הרחבת שירותים במתקנים קיימים, תוך המשך מתן יחס אישי וטיפול מקצועי ואיכותי לכל חבר. אנו מובילים באיכות הקלינית ובהבעת האמון של החברים בהצטרפות לקופה. מכבי היא הקופה היחידה שצומחת זה כעשור גם בירושלים. בהשוואה בין קופות החולים, שביעות הרצון של חברי מכבי, היא הגבוהה ביותר ועומדת על 91 אחוז".

תנופת הפיתוח של מכבי במחוז לא עוצרת. רק לאחרונה פתחה הקופה את המרפאות החדשות בהר חומה ובבית וגן. בנוסף, בקרוב ייפתחו מרכז מכונים רחב היקף בשכונת בית וגן, סניף חדש של מכבידנט, בית מרקחת ברמת אשכול, מרפאה בארמון הנציב ומרכז רפואי חדש בקריית יובלכמו כן נבחנת פתיחת מרכזים רפואיים נוספים

צילום: מכבי שירותי בריאות

צילום: מכבי שירותי בריאות

ד"ר מיזן (51), נשואה ואם לשלושה, היא בעלת דוקטורט בניהול ומנהיגות, בוגרת תואר שני במדיניות ציבורית, תואר שני נוסף במינהל מערכות בריאות, אחות מוסמכת במקצועה ומומחית במינהל ומדיניות בסיעוד. היא בעלת רקע עשיר במערכת הבריאות הציבורית ובחיל הרפואה.

בצה"ל שימשה ד"ר מיזן בתפקיד קצינת סיעוד ראשית, שם הובילה תהליכים משמעותיים ברמה הלאומית. לאחר שחרורה מהשירות בדרגת סגן אלוף, כיהנה במספר תפקידים בכירים במערכת הבריאות הציבורית, בהם ראש אגף סיעוד ואחות ראשית בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד.

בתפקידה הקודם, ניהלה ד"ר מיזן את מחוז דרום במכבי והובילה את המחוז להישגים בתחומים רבים, בין היתר באירועי חירום ובמלחמת חרבות ברזל.

 

 

המחוז, שהקפיד על כך שחברי מכבי ימשיכו לקבל את הרצף הטיפולי בסטנדרט הגבוה ביותר גם בשעת חירום, זכה לשבחים על תפקודו ממשרד הבריאות ומפיקוד העורף. גם כיום כשמונה חודשים מתחילת המלחמה, שסופה עדיין אינו נראה, דבק מחוז ירושלים במדיניות זו.

ד"ר מיזן: "עם פרוץ המלחמה, מחוז ירושלים והשפלה נערך וקלט מפונים רבים מהדרום והצפון תוך יצירת מעטפת רחבה, שכללה פתיחת מרפאות למפונים במלונות והרחבת שירותים רפואיים במרכזי מכבי בפריסה מחוזית. נבנה מערך טיפול בעובדים לרבות ליווי מגויסים למילואים ובני משפחותיהם, לטיפול בעובדים במצוקה תוך מתן מענה רגיש ותמיכה מרבית. בנוסף, נערכו הכשרות בתחום הטראומה לצוותים המטפלים בשיתוף עם מד"א".

צילום: מכבי שירותי בריאות

צילום: מכבי שירותי בריאות

לצד העבודה עם המטופלים והעבודה השוטפת במרפאות, במכבי שירותי בריאות לא מוותרים על שיתופי הפעולה עם עיריית ירושלים, וכל העת עובדים על פיתוחים קיימים ועתידיים לטובת ציבור המטופלים שלהם ומתן שירות בצורה הטובה והמקצועית ביותר.  

לבסוף, מבקשת ד"ר מיזן להודות לצוותים הרפואיים של מכבי במחוז ירושלים. "העובדים שלנו, בכל מקצועות הבריאות ומכל המגזרים חילונים, חרדים, דתיים לאומיים וערבים מגיעים בכל בוקר לעבודה מתוך תחושת שליחות ועם הרבה אהבה למקצוע. מדובר בתקופה מאוד לא פשוטה לכולנו. עובדים רבים שלנו עדיין מגויסים מתחילת המלחמה, לאחרים יש ילדים בצבא או בני זוג במילואים, אבל מה שמשותף לכולם הוא הנתינה. כולם ללא יוצא מן הכלל נותנים את המקסימום כדי לעזור ולסייע ככל הניתן. כמו כן, ברצוני להודות לסגל עיריית ירושלים על שיתוף הפעולה ולהודות לתושבי 

העיר על האמון בנו. אני מאחלת לשלום ובטחון לעם ישראל, למדינת ישראל ולחיילי צה"ל. שנזכה לראות את החטופים במהרה בבתיהם. ירושלים היא של כולנו ונאחל "יום ירושלים שמח". 

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר