נחום ואריה ויסמן (צילום: יח"צ)
נחום ואריה ויסמן (צילום: יח"צ)

ויסמן רהיטים: תשעה עשורים של שירות ואיכות ללא פשרות

נחום ויסמן, מבעליה של חברת הרהיטים המיתולוגית ביחד עם אחיו, אריה, נולד וגדל בירושלים. בריאיון מיוחד לרגל יום ירושלים, הוא מספר על הדרך שעשתה החברה המשפחתית, מאז שאביו, רב אמן בנגרות, ייצר את הרהיטים לדירתו של בן גוריון ושל אח"מים נוספים, ועד היום, כשהיא נחשבת לאחת מחברות הרהיטים הגדולות והמובילות בישראל 

פורסם בתאריך: 29.5.24 23:58

 

בימים אלה חוגגת חברת ויסמן רהיטים, בבעלותם של האחים נחום ואריה ויסמן, 92 שנה להיווסדה. לרגל חגיגות יום ירושלים, שוחחנו עם נחום ויסמן על הדרך שעשתה החברה מאז ועד היום, כשהיא אחת מחברות הרהיטים המובילות והגדולות בישראל

האחים לבית ויסמן הגיעו לנגרייה של אביהם לראשונה כשהיו בני 3 בלבד. לעסק המשפחתי הם הצטרפו רק כשסיימו לימודים גבוהים בגרמניה. נחום למד אדריכלות פנים בדיסלדורף, ואריה למד הנדסת עץ בשטוטגרט. עד היום, כשנחום בן 87 ואריה בן 76, הם ממשיכים להגיע מדי בוקר למשרד חדורי חדוות לעשייה.

"מה שמייחד אותנו ומבדל אותנו מאחרים מעבר לשירות הטוב והמוצרים האיכותיים, זה שאנחנו כל הזמן מבקרים את עצמנו", אומר נחום. "יש לנו בקרת טיב ואיכות בכל המפעלים בחו"ל, ואף מכולה לא יוצאת אלינו מבלי שבקר חותם עליה. גם אריה וגם אני למדנו את תחום הרהיטים מכל הכיוונים, ואין אצלנו שום פשרות על איכות. יש לנו חנות של 3000 מ"ר עם מגוון רחב של רהיטים, המוכרים שלנו נמצאים תחת בקרה יומיומית, והם מחויבים להעניק ללקוחותינו את השירות הטוב ביותר. בזכות איכות השירות ואיכות הרהיטים אנחנו קיימים 92 שנה". 

ויסמן רהיטים (צילום: יח"צ)

ויסמן רהיטים (צילום: יח"צ)

הסיפור של ויסמן רהיטים מתחיל לפני תשעה עשורים, כאשר אבי המשפחה, ליאו ז"ל, עלה לישראל בשנת 1932 מגרמניה, שם היה רב אמן בנגרות. ליאו ואשתו יהודית קבעו את משכנם בירושלים, שם נולדו הבנים, וליאו, לפרנסתו, ייצר רהיטים. עד מהרה הוא צבר מוניטין, וקהל הלקוחות שלו הלך וגדל.

"בתור ציוני, היה חשוב לאבי להמשיך לעסוק בעבודת כפיים", מספר נחום. "מה שייחד את הרהיטים שהוא ייצר היו הקווים הנקיים שלהם. הלקוחות זיהו את הייחודיות הזו ואת העבודה האיכותית שלו, והוא הפך להיות מייצר ריהוט היוקרה של ירושלים והסביבה. תמיד אמרו על אבי 'ויסמן יקרן, אבל הוא הכי טוב שיש'".

בשנת 1948, כשאת הריהוט של ליאו ויסמן כבר אפשר היה למצוא כמעט בכל בית שני בירושלים, בזמן היותו חייל ברובע היהודי, הוא נפל בשבי הירדני. הוא שוחרר לאחר כעשרה חודשים, ומיד חזר לעבוד בנגרייה. עם הזמן הוא הגדיל את היקף ייצור הרהיטים, ונוסף על הלקוחות הפרטיים, החל לייצר ריהוט גם למשרדי ממשלה בתל אביב ובירושלים וריהט את דירות השרד של חברי כנסת ושרים, כולל את דירתו של בן גוריון ואת הצריף של הנשיא יצחק בן צבי. כמו כן, הוא ייצר ריהוט לבתי חולים, מוזיאונים ובתי משפט בבירה

 

 

חברת האחים ויסמן נחשבת כיום לאחת מחברות הרהיטים הגדולות בישראל ולאחת מהיבואניות הגדולות. לחברה 11 סניפים, תשעה מתוכם של חברת שמרת הזורע, אותה רכשו האחים בשנת 1999. סניף נוסף של החברה מייצר רהיטים לפרויקטים גדולים כמו בתי מלון, בתי אבות וכד', ובסניף ירושלים נמצא אולם התצוגה המרכזי. החברה משווקת בסיטונאות ריהוט לכ-120 חנויות ברחבי הארץ, ואת הריהוט היא מייצרת ב-14 מדינות וב-64  מפעלים.

"הריהוט שלנו מותאם לקהל הישראלי. הפיתוח נעשה בארץ על פי הטעם המקומי והתכנון נעשה על ידי מחלקת התכנון שלנו", מסביר נחום. "אנחנו מתכננים שנה מראש את הקולקציה החדשה שלנו".

לצד האחים נחום ואריה, עובד בחברה גם הדור השלישי שלושת ילדיו של אריה ושלושת ילדיו של נחום. "זה דבר מדהים שעסק עובר מדור לדור", אומר נחום. "לכל אחד מהילדים שלנו יש תחום אחריות נפרד בתוך החברה, ועד היום הם מסתדרים היטב. אני מקווה שהם ימשיכו להסתדר ביניהם ולהוביל את החברה גם לחגיגות ה-100". 

נחום, עד מתי תמשיך לעבוד?

"כל עוד אני עומד על שתי הרגליים, אמשיך לעבוד. אני מגיע למשרד בכל יום בשעה 09:00 ועובד עד שעה 13:00 בצהריים. אני מעורב בבחירת המוצרים ובודק את הטיב של הרהיטים".

ומה תאחל לירושלים ליום חגה? 

"כמי שנולד וגדל בירושלים, אני זוכר שבמלחמת השחרור היו בעיר 60 אלף יהודים והיום יש כבר כמיליון. אני מאחל לעיר שתמשך לצמוח, לפתח תעשיית הייטק ואזורי תעשייה ושתמשיך להיות מגוונת, נקייה ופורחת, והכי חשוב שיהיה שלום בינינו ועם השכנים שלנו“.

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר