אירועי שאון חורף לשנת 2019 (צילומים: יובל כהן אהרונוב ומקסים דינשטיין)
אירועי שאון חורף לשנת 2019 (צילומים: יובל כהן אהרונוב ומקסים דינשטיין)

השבוע האחרון של פסטיבל שאון חורף בירושלים יוצא לדרך

ביום שני הקרוב יתקיימו אירועי שאון חורף האחרונים לשנת 2019, באזור התעשייה תלפיות, ובמחלקת הצעירים בעירייה מסכמים בסיפוק ומדגישים כי לכל אחד מהאירועים הגיעו כ-3,000-2,000 איש

פורסם בתאריך: 21.2.19 14:45

אירועי שאון חורף לשנת 2019 יגיעו ביום שני הקרוב, 25.2, לסיומם, כשהפעם הם יתקיימו באזור התעשייה תלפיות, בדגש על רחוב האומן.

במחלקת הצעירים בעיריית ירושלים מסכמים את האירועים לשנה הזו בסיפוק רב ומציינים כי בכל אחד מימי שני האחרונים פקדו את אירועי שאון חורף כ-3,000-2,000 איש. "ההיענות של הקהל לאירועים תלויה קודם כל במזג האוויר", אומרת בשיחה עם "כל העיר" עינת גומל, מנהלת מחלקת הצעירים. "והשנה, למרות הקור, הוא היה לצידנו, וההיענות היתה מרשימה. אם לסכם, אני שמחה שעד עכשיו ראינו שהקהל הירושלמי וגם הלא ירושלמי לא נרתע מהקור. וחשוב לומר שגם אם יירד גשם ביום שני הקרוב, אנחנו ערוכים עם מטריות לחלוקה. בינתיים נראה שמזג האוויר איתנו והקהל איתנו".



אירועי שאון חורף התקיימו עד כה במתחמי כורש-ינאי, שלומציון-בן שטח, מתחם שער יפו-העיר העתיקה וכללו מופעים מוזיקליים, מופעי סטנד אפ, סדנאות, כיתות אמן, הקרנות חוצות ועוד אירועים מקוריים במקומות בלתי שגרתיים כמו למשל הקראת מחזה במסעדה או מופע בחנות מזרונים.



"אנחנו בוחרים את התוכן לפי המתחמים", אומרת גומל, "בעיר העתיקה, למשל, יש אוריינטציה בינלאומית. למשל, השנה עשינו סדנה ללימוד סלנג שפת הסימנים בעברית וערבית של עמותת מעגלי שמע, או סדנאות עם רוקחי בשמים ועם מוכרי בדים מהעיר העתיקה. אנחנו מביאים את העסקים למרכז הבמה ומתאימים את התוכן אליהם. באירוע הקרוב בתלפיות אנחנו מקיימים את כל האירוע ברחוב האומן המיתולוגי. יהיה ליין-אפ של הופעות במועדון האומן 17, שהיום הוא האליסיום. אנחנו סוגרים את הרחוב, והרבה אירועים יקרו ממש בו, וגם במוסכים ובסדנאות מסביב. הכל ממש בנוי למתחם".


אירועי שאון חורף לשנת 2019 (צילומים: יובל כהן אהרונוב ומקסים דינשטיין)

אירועי שאון חורף לשנת 2019 (צילומים: יובל כהן אהרונוב ומקסים דינשטיין)


אז כפי שמציינת גומל, האירועים ביום שני הקרוב יתקיימו באזור התעשייה תלפיות, בדגש על רחוב האומן. בין האירועים שיתקיימו תוכלו ליהנות מאקרו בלאנס אורבני ברחבת האומן, סדנת קפוארה במוסך, מפגש אינטימי עם האמנים בסדנאות האמנים, יריד חורפי ברחבת החניון, השקת בירה של שאון חורף, מופע קונטקט של אנסמבל פריזמה ועוד.

"אנחנו הולכים רחוק עם האירועים, כיד הדמיון", אומרת גומל, "יש לנו למשל סדנת ציור על פוקצ'ות במפגש השייח, מסיבת טראש פופ חסידית בחניון העליון של האומן, יהיה מרוץ מכוניות על בימבות ומשחקי רחוב כמו קלאס וגומי. אנחנו משתפים פעולה עם הזירה הבינתחומית והסטודיו לאנימציה, שפועלים באזור תלפיות, וכל אחד עושה אייטם משלו. בסטודיו לאנימציה תתקיים הקרנת סרטוני אנימציה שיתעוררו לחיים. הזירה הבינתחומית עושה מסיבת שינה, שזו אחת החוויות המשעשעות שהייתי בהן אי פעם. הם מבססים את האירוע על הנרשמים ובונים את התוכן לפי המשתתפים. זו חוויה מדהימה ואני ממליצה על זה מאוד. במוסך דוידוב יהיו קבוצה של אמנים חירשים שעושים ספוקן סיין – כמו ספוקן וורד רק בשפת סימנים. תהיה כיתת אמן של רננה רז על יזמות, אמנות ומחול ועוד המון הפתעות".


אירועי שאון חורף לשנת 2019 (צילומים: יובל כהן אהרונוב ומקסים דינשטיין)


על האמנים המשתתפים אומרת גומל כי "אנחנו לא מגדירים מראש שהאמנים יהיו ירושלמים אבל מתוקף כך שבתי הספר לאמנויות הם פה, ושהבוגרים הצעירים מחפשים איפה להציג את עבודותיהם מן הסתם רובם ירושלמים. השנה יצאנו גם עם קול קורא וקיבלנו הרבה הצעות מצוינות מבוגרים ירושלמים. יש אייטמים גדולים שבהם יהיו גם לא ירושלמים אבל אם אנחנו מחפשים למשל שחקן לאירוע מסוים אז כמובן שניקח את המקומיים, יש להם תמיד אקסטרה נקודות".

על האזורים שנבחרים מדי שנה היא אומרת כי "אנחנו משתדלים להגיע לאזור חדש כל פעם. אנחנו עושים פאזל של כמה עסקים יש במתחם, כמה חיי לילה וכמה מרחב יצירתי שניתן לשחק בו. כמובן גם כמה בעלי העסקים משתפים פעולה ורוצים שנבוא אליהם. תמיד יש את אלה שלא בקטע. ליד המסעדה שזה טוב לה מאוד יהיה עסק שלא רוצה שיהיו לו על הראש, אז אנחנו מגוונים. צריך לחלק את העוגה. המרחב הופך להיות קנבס שאנחנו עובדים איתו בצורה הכי יצירתית שאפשר".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר