פסטיבל 'שאון חורף' חוזר ביום שני הקרוב, זו השנה השישית ברציפות. במסגרת הפסטיבל, יוזמת המחלקה לאירועי צעירים באגף התרבות בעירייה, בארבעת ימי שני של חודש פברואר יגיעו מאות אמנים, מוזיקאים, משוררים, יוצרים ושחקנים למרכז העיר ויעלו מאות מיצגים, מופעים וסדנאות ללא תשלום.
בכל אחד מערבי הפסטיבל יתקיימו האירועים במוקד אחר במרכז העיר, ויהפכו את הרחובות, העסקים וחלונות הראווה לחללי תצוגה בהם תתרחש פעילות אמנותית, מוזיקלית, קולינרית, מסיבות רחוב ואירועי תרבות, במטרה לקדם את העסקים ולשמש כמנוע צמיחה כלכלי. המתחם הראשון שבו יוצגו האירועים יהיה במתחם הרחובות שושן-ינאי-כורש. בשבוע הבא, 13.2, יתקיימו האירועים במתחם הלל-שמאי, שבוע לאחר מכן (20.2) במתחם שלומציון-בן שטח, כשהפסטיבל ינעל במדרחוב ביום שני האחרון של חודש פברואר.
בין הבולטים שבאירועי הפסטיבל יהיו מייצגים מהמידברן, תצוגת אופנה בחנות אופטיקה, מחווה לכוכבים שהלכו מאיתנו ב־2016, משחק אמנותי לילי בסמטאות גלריית כורש, מפגש עם שושקה אנגלמאייר, כיתת אמן עם שם-טוב לוי, הופעות חיות של סיסטם עלי, נטע אלקיים, דורי בן זאב ועוד, ספוקן וורד, תערוכת נשים סוריות ממחנות הפליטים ועוד. במסגרת שאון חורף יתקיימו גם אירועים קולינריים מיוחדים כמו סדנה במבשלה הירושלמית ברחוב ינאי, סדנת הכנת פיצה במסעדת נחמן, סדנת תה ואלכוהול בחליט'תה ועוד.
אחד האירועים היותר מיוחדים שיתקיימו השנה יהיה באירוע הסגירה של שאון חורף, אז יהפוך ג'רוזלם הוסטל למבוך מלא בזומבים. המשתתפים יקבלו אקדחי ליזר ואפוד מגן ויישלחו לצוד את הזומבים, שיגולמו על ידי שחקנים.
בין האירועים שיתקיימו בשני הקרוב יהיה יריד אמנות ואוכל רחוב ברחוב ינאי. לאורך הרחוב ייפרסו 15 דוכנים של אמנות בעבודת יד, ותוך כדי שיטוט אפשר יהיה לאכול תבשילים ביתיים, להשתתף בסדנאות אלכוהול למתקדמים או בטעימות יין.
אירוע אחר, שיתקיים ברחוב שושן, נקרא "פימפ מיי האט". הקהל יתבקש להביא כובעים ישנים, שיקבלו שדרוג מפתיע במקום. ברגבה (כורש 6) יתקיים אירוע תיאטרון ריאליסטי "היומיומולדת", שיוצג בחלון הראווה של החנות, בהשתתפות נטע שפיגלמן, רותם גולדברג ורם מזרחי.
בפוסט הוסטל יתקיים המופע "פעימת מרים", שבו שירת נשים ונגינה על תוף מרים בליווי זוהר פרסקו. ברחוב שושן יופיעו מארש דונדורמה. על בניין ברחוב יוקרן משחק "דיגר" המוכר משנות ה־90-80 ועוד.
לדברי יונתן סטריאר, אחד ממנהלי הפרויקט ואיש השיווק, את הפסטיבל צפויים לפקוד עשרות אלפי אנשים. "לכל אחד מהערבים מגיעים בין 6,000 ל־10,000 איש, כשאנחנו מעריכים כי בשנים האחרונות היו בכל ערבי הפסטיבל כ־40,000-30,000 איש. המספרים במגמת עלייה תמידית גם כי המותג גדל וגם כי אנו מתמקצעים ועושים דברים יותר משוגעים ונועזים. בנוסף, עבור האמנים, להופיע ב'שאון חורף' זו גאווה גדולה. פעם זה היה פסטיבל אלמוני והיום אין בארץ פסטיבל תרבות אורבנית שמתקרב אליו".
סטריאר מוסיף ומציין כי "יש קרוב ל־500 אמנים שלוקחים חלק באירועים. כמובן שאם יש שני אמנים על אותה משבצת, אז ניתן העדפה לאמן הירושלמי. בנוסף, כל המערך המקיים את האירוע הוא ירושלמי: הספקים, המעצבים, המאיירים, בתי דפוס, מחלקי המנשרים, צוות היח"צ והפייסבוק".
האם יש קונספט מיוחד שעל פיו אתם פועלים?
"הקונספט של 'שאון חורף' הוא שאין לו קונספט, וכך הוא יכול להמציא עצמו מחדש כל שנה מחדש. אין כמעט שום דבר שחוזר על עצמו. אולי יש כותרות שנשארות,אבל התוכן משתנה. זה בעצם הכוח והיופי של שאון חורף, שכל פעם הוא נראה ונשמע ומרגיש אחרת".
Comments are closed