פרשנות אמנותית עכשווית ומסקרנת לעיטור המוסלמי הידוע 'ערבסק': המוזיאון לאמנות האסלאם יעלה ביום חמישי הקרוב, 18.1, תערוכה חדשה שבה יציגו אמנים ישראלים ופלסטינים עבודות הנותנות פרשנות עכשווית לעיטור.
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון
- מדריך העסקים הגדול של ירושלים
- תרבות בירושלים – לכל הכתבות
התערוכה, 'ערבסק עכשווי', מבקשת לבחון כיצד אמנים מקומיים מאמצים מוטיבים שונים הקשורים לעיטור המיוחד, משלבים אותם בעבודתם ויוצקים אל העיטור תכנים שונים. העבודות בתערוכה מצביעות על שתי גישות שונות לערבסק: רוב האמנים הישראלים מתייחסים אל צורתו של הערבסק ואל האסתטיקה שלו, ואילו רוב האמנים הפלסטינים מזהים את הערבסק עם תרבות האסלאם השמרנית ורותמים אותו ביתר חופשיות למטרות מחאה חברתית, מגדרית ופוליטית או לתיאור עוולות.
בין העבודות הבולטות בתערוכה: המיצב הפיסולי 'הכיפה 5' של מחמוד קייס, המבוסס על הערבסק הגיאומטרי; מיצב הווידאו והסאונד 'לולאות' של דור זליכה לוי, המתמקד באינסופיותו של הערבסק; העבודה הקליגרפית של רובא סלמה, שהיא למעשה ביקורת על היחס לנשים בכלל ולנשים ערביות בפרט.
הערבסק (או ערבסקה) הופיע באמנות האסלאם במאה העשירית, והפך לעיטור מרכזי ושכיח בעיקר בארכיטקטורה, בטקסטיל, באיורי ספרים ובעיטורי כלים. אמנות העיטור המוסלמי, הערבסק, נחשבת לבעלת תפקיד רוחני מרכזי בתרבות האסלאם. הערבסק מבטא את המבנה המופלא והמורכב של העולם ואת שלמותו ההרמונית.
"ערבסק עכשווי". עד: 7.4. פתוח: ב'-ד' 15:00-10:00, ה' 19:00-10:00, ו'-שבת 14:00-10:00. המוזיאון לאמנות האסלאם.
תגובות