ברכת הכהנים בכותל (למעלה משמאל עם כיוון השעון), מוזיאון מגדל דוד, סנפלינג מחומות העיר העתיקה, סוכת ראש העיר (צילומים: הקרן למורשת הכותל המערבי, רותם לב-מגדל דוד, עיריית ירושלים, יעל הרמן)
ברכת הכהנים בכותל (למעלה משמאל עם כיוון השעון), מוזיאון מגדל דוד, סנפלינג מחומות העיר העתיקה, סוכת ראש העיר (צילומים: הקרן למורשת הכותל המערבי, רותם לב-מגדל דוד, עיריית ירושלים, יעל הרמן)

סוכות 2024: מה עושים היום, ראשון, ג' חול המועד, בירושלים?

חול המועד הוא זמן שבו משפחות רבות במדינה נהנות מפעילויות מגוונות, אך השנה, הפעילויות מתבצעות בצורה שונה ומותאמת למציאות הנוכחית. ההיי לייט של היום - ברכת הכהנים בכותל, סוכת ראש העיר, סנפלינג מחומות העיר העתיקה ועוד עשרות אירועים. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 20.10.24 07:42

הדילמה האינסופית של חגים ואירועים בזמן מלחמה נמשכת גם שנה לאחר פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל', מה שמעמיד גם את חול המועד סוכות, באור שונה מהרגיל. בשל המצב המתוח עד מאוד בדרום ובעיקר בצפון הארץ, נדמה שירושלים צפויה להיות עוד יותר פופולרית עבור המבקרים והמבקרות. רק לשם המחשה – במהלך חודש הסליחות הגיעו לכותל המערבי למעלה מ-2 מיליון בני אדם לאירועי הסליחות. הצפי הוא שבמהלך סוכות – כולל חול המועד ושמחת תורה – יפקדו את ירושלים לכל הפחות מחצית מהכמות, ואולי הרבה מעבר.

מה יעשו המבקרים אשר יגיעו לעיר במסגרת העלייה לרגל המסורתית? "כל העיר" עם סקירת האירועים, הפעילויות והמופעים שיש לעיר להציע לכם היום, ראשון, ג' חול המועד סוכות (20.10). (לסקירת האירועים המלאה בחול המועד, לחצו כאן).

המעמד המיוחד בכותל

מעמד התפילה המסורתי של חול המועד סוכות צפוי להיות מושך הקהל מספר 1, ובפער. השנה, ברוח התקופה, המעמד המיוחד יהיה בסימן ובתפילה לחזרת החטופים, שלום חיילי צה"ל הלוחמים על המשמר וחיזוק המשפחות השכולות והפצועים הרבים.

מעמד ברכת הכהנים יתקיים ביום ראשון, ג' חול המועד, 20.10.2024.

לוח הזמנים
תפילת שחרית – 8:45.
ברכת כהנים של שחרית – 9:30.
תפילת מוסף – 10:15.
ברכת כהנים של מוסף – 10:30.
תפילה לביטחון עם ישראל – 10:45.


ברכת הכהנים בכותל (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

ברכת הכהנים בכותל (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)


בחוצות העיר

כמדי שנה, בכיכר ספרא תוקם הסוכה הגדולה בעולם – הידוע גם בשם סוכת ראש העיר ירושלים. עם סיום החג ביום חמישי, 17.10, ובמהלך שלושת ימי החול של חול המועד סוכות – ימים ראשון עד שלישי, 22.10-20.10, תפעל בכיכר ספרא סוכת ראש העיר הענקית, סמל לאחדות, לשותפות ולקבלה. הסוכה תארח, בין היתר, אושפיזין ומבקרים תושבי העיר והארץ כולה, כדגש ותזכורת לערכי הערבות ההדדית והתמיכה בעת משבר עם מגוון רחב של אירועים ופעילויות לכל המשפחה – הצגות של תיאטרון אורנה פורת, להקת פרחי ירושלים ועוד, כמו גם מופעים לקהל הבוגר יותר, בהם של איציק קלה, ישי לפידות ועוד.
(סוכת ראש העיר. ראשון, ג' חול המועד סוכות, 20.10, 23:00-10:30. כיכר ספרא. כניסה חופשית).


סוכה בכיכר צילום עיריית ירושלים

סוכת ראש העיר בכיכר ספרא (צילום: עיריית ירושלים)


פעילויות שונות בעיר העתיקה יתקיימו בחול מועד סוכות. הביקור בחומות מעניק מבט אווירי, נדיר, ייחודי ומרגש אל נופיה של העיר העתיקה והחדשה – היכרות מזווית חדשה עם החיים בתוך החומות ומחוצה להן. טיול רגלי באוויר הפתוח מול הנופים המופלאים והמרגשים של העיר העתיקה והחדשה, באוויר הנקי והצלול, גבוה מעל העיר, בקצב שלכם ובדרגת קושי קלה המתאימה לכל המשפחה. בתפריט סיור מודרך בין שמיים וארץ על טיילת החומות הצפונית ומתחתיה; סנפלינג מטורף מטיילת החומות הדרומית; סיור חזיון מהפנט במערת צדקיהו המסתורית (ראשון, ג' חול המועד, 20.10, 16:00-09:00, העיר העתיקה. 55-30 שקל).


סנפלינג בחומות העיר העתיקה (צילום: יעל הרמן)

סנפלינג בחומות העיר העתיקה (צילום: יעל הרמן)


בנוסף, ישנה אפשרות ליהנות מסיור עצמאי על טיילות החומות בעיר העתיקה (ראשון, ג' חול המועד, 20.10, 17:00-9:00, העיר העתיקה. 25-12 שקל).


סנפלינג מטיילת החומות (צילום: יעל הרמן)

סנפלינג מטיילת החומות (צילום: יעל הרמן)


סוכות במוסדות התרבות

סיור במוזיאון ששת הימים בגבעת התחמושת, מציע נקודת מבט מודרנית, חדישה ומרהיבה המציגה לאורך מאות מטרים את ימי המערכה על ירושלים. החוויה האודיו-ויזואלית מקיפה וכוללת תמונות, סרטים, וחפצים אישיים בעלי ערך רגשי והיסטורי רב. הסיור במוזיאון המתחיל בימי ההמתנה המתוחים ומסתיים בניצחון ישראל – כשדגל ישראל מונף. (ראשון, ג' חול המועד, 20.10, 16:00-09:00, גבעת התחמושת. 25 שקל).

מוזיאון ארצות המקרא פותח שעריו בחול המועד סוכות לפעילות משפחתית מרתקת, משעשעת וחווייתית בגלריות המוזיאון ובמתחם פעילות מיוחד במינו. משפחות לילדים בגילי 5-10 מוזמנות לערוך מסע לגילוי סודות גרגירי החיטה מבטן האדמה ועד לגלריות המוזיאון, מימי קדם ועד היום. (ראשון, ג' חול המועד, 20.10, 14:30-11:00, מוזיאון ארצות המקרא. 44-22 שקלים).


ילדים מסיירים בתעלות גבעת התחמושת (צילום: צפי חי)

ילדים מסיירים בתעלות גבעת התחמושת (צילום: צפי חי)


מלחמת הכוכבים – הטרילוגיה המקורית: היום, ראשון, יוקרן בסינמטק הסרט הראשון בטרילוגיה המקורית (הרביעי בסדר הסרטים הסופי) – "תקווה חדשה". תקציר: מלחמת הטוב ברע מוצאת גיבור חדש בדמותו של חוואי צעיר שנשלח על ידי הכוח למשימה בחלל להציל את הנסיכה ליה, שמובילה מרד כנגד אימפריה מורשעת. זה הבסיס לפרק הראשון בטרילוגיה ששינתה את עולם הקולנוע והפכה לתופעה תרבותית. גם כמעט 50 שנה אחרי, זהו עדיין סרט מהנה, הרפתקה מרגשת וסוחפת שלא איבדה מאומה מקסמה. (ראשון, ג' חול המועד, 20.10, 18:00. הסינמטק. 24 שקל).

 

 

בקריה הלאומית לארכיאולוגיה של ארץ ישראל תוכלו ליהנות מחוויה לכל המשפחה. בבניין חדש ומרהיב שנבנה כבית לארכיאולוגיה הישראלית ניתנת הזדמנות מיוחדת ללמוד על ההיסטוריה של ארץ ישראל, כמו גם על פעילות רשות העתיקות. באמצעות פנקס חוקרים אישי המחולק לילדים, מקבלות המשפחות מקבלות הצצה לעולם הקסום של הארכיאולוגים. הביקור כולל מפגש עם ממצאים קדומים, סדנאות, פתרון חידות, ביקור במעבדה לדוגמה ומממצאים שרק יצאו מהאדמה. (ראשון, ג' חול המועד סוכות, 20.10, 16:30-9:30. הקריה הלאומית לארכיאולוגיה. 25 שקל בהרשמה מראש).


חגי תשרי במוזיאון המוזיקה העברי (צילום: רמי כהן)

חגי תשרי במוזיאון המוזיקה העברי (צילום: רמי כהן)


 

במהלך חול המועד סוכות תתקיים במוזיאון מגדל דוד הפעילות 'סוכות ומנגינות', שתכלול שלל סדנאות ביניהן יצירה, תיאטרון סיפור, סדנאות מוסיקליות, סיורים במצודה, דוכן תחפושות ועוד. בחול-המועד סוכות יתקיימו מגוון תחנות וסיורים לכל המשפחה ברחבי המצודה: סדנאות נגינה ויצירה, תיאטרון סיפור, תחפושות, סיור אוזניות מוזיקלי, וסיורים מודרכים בגלריות וברחבי המצודה. תהיה גם סוכה לכל המעוניין. (ראשון, ג' חול המועד, 20.10, 17:00-11:00, מוזיאון מגדל דוד. כניסה חופשית לילדים).


מגדל דוד מוזיאון ירושלים_צילום רותם לב מגדל דוד

מגדל דוד (צילום: רותם לב מגדל דוד)


מוזיאון המוזיקה העברי בנחלת שבעה מציע למבקרים בחול המועד מסע מוזיקלי אינטראקטיבי חוצה יבשות של צלילים וכלי נגינה שנאספו מכל רחבי העולם: נגינה חיה בשיתוף הקהל, סיור בתצוגה המוזיקלית הגדולה והמרהיבה בארץ, חווית מולטימדיה בכל תחנה. במוזיאון תצוגה של כ-300 כלי נגינה עתיקים המתעוררת לחיים בסיורים הייחודיים עם ניגונים חיים של צלילי העבר. סיורי טאבלט עצמאיים וסיורים מודרכים, סיור וירטואלי בבית המקדש בעזרת משקפי מציאות מדומה חדישים (ראשון, ג' חול המועד, 20.10. מוזיאון המוזיקה. 32-60 שקל. יש לתאם הגעה).

בהיכל הפיס ארנה במלחה ישנה הזדמנות נוספת לראות את תערוכת INFINITY – מוזיאון האינסוף בירושלים, שיסגר בסוף החודש ושיהיה אפשר לחוות את התערוכה המדוברת ביותר, המשלבת מיצבי אור, מוסיקה ווידאו. התערוכה מציעה גישה חדשנית לתרבות ולאומנות ומשלבת פיסול, תאורה ואפקטים ויזואליים מיוחדים.. חלל של 1800 מ"ר שהוקם במיוחד בארנה, המחולק ל- 8 מתחמים כאשר בכל מתחם חוויה אחרת, דמויות מרהיבות, צבעים וצלילים. (ראשון, ג' חול המועד, 20.10, 21:00-09:00, הארנה. 114 שקלים).


אינפיניטי - צילום שמואל כהן (302)

אינפיניטי (צילום: שמואל כהן)


חול המועד סוכות במרכז מורשת מנחם בגין מציע סיור מודרך בחוויה אורקולית רב-גילאית המזמנת היכרות עם סיפור חייו המרתק של מנחם בגין כראש ממשלה. (ראשון, ג' חול המועד, 20.10, 16:30-9:00, מרכז מנחם בגין. הרשמה מראש, ללא עלות למפונים ותושבי קו העימות. לשאר – 50 שקל).


הקריה הלאומית לארכיאולוגיה של ארץ ישראל (צילום: יולי שוורץ רשות העתיקות)

הקריה הלאומית לארכיאולוגיה של ארץ ישראל (צילום: יולי שוורץ רשות העתיקות)


גן החיות התנ"כי ואקווריום ישראל לובשים חג עם שפע של פעילויות למשפחה במהלך כל חודש אוקטובר. הצטרפו להאכלות והעשרות מודרכות בתצוגות, תכירו מקרוב עם בעלי חיים מיוחדים ב"בית חי", תיהנו מסיפורו המתוק של גבי הפילפילון שנולד בגן, במסגרת שעת סיפור, תלמדו על עולם החרקים ותפגשו "חיה בהפתעה" בפינת החי. (ראשון, ג' חול המועד, 20.10, 18:00-9:00, גן החיות התנכ"י. 71-30 שקל).

פסטיבלים, תערוכות והופעות

פסטיבל "שירת האושפיזין" של בית הקונפדרציה, בניהולו האמנותי של המשורר בנימין שבילי, יחול השנה בחול-המועד סוכות, בצל אירועי ה-7 באוקטובר 2023, ימים אחדים לאחר פסטיבל "שירת האושפיזין" אשתקד. הפסטיבל יתקיים במסגרת פעילות מרכז חיים גורי לתרבות בבית הקונפדרציה. (ראשון, ג' חול המועד, 20.10, 22:30-14:30, בית הקונפדרציה, 30-25 שקל).

הערב, ראשון, יתקיים מופע של אמיר דדון במוזיאון הסובלנות שיארח את מירי מסיקה. (ראשון, ג' חול המועד, 20.10, 21:00, מוזיאון הסובלנות, 119 שקלים).


החלקה על הקרח בירושלים (צילום ארכיון: ארנון בוסאני)

החלקה על הקרח בירושלים (צילום ארכיון: ארנון בוסאני)


אטרקציות

במתחם התחנה תוכלו ליהנות גם מ-'Jerusalem on ice' – מתחם הקרח של ירושלים. מדובר במתחם קרח מהגדולים והמתקדמים בישראל, עשוי קרח אמיתי, המתפרש על פני כ-1,000 מ"ר, הממוקם בתוך מבנה חדיש, ענק וסגור ובסטנדרט גבוה במיוחד. (ראשון, ג' חול המועד, 20.10, 23:00-10:00, מישור אדומים. 65-45 שקל).

פארק השעשועים Magic Kass, יקיים פעילות המשפחות בחול המועד סוכות עם חוויות אקסטרים מהנות וממוזגות. הפארק מציע פעילות בלתי מוגבלת במתקני האקסטרים הייחודיים, ג'ימבורי חדשני ומרווח לקטנטנים, קומה שלמה של משחקי ארקייד, ומתחם סימולטורים מתקדמים. בנוסף, במהלך חול המועד ייערך בפארק מופע אילוזיות מרהיב של הקוסם שי נשיא. המופע מתאים לכל הגילאים ולכל המגזרים, ומשלב אילוזיות בינלאומיות מרתקות כמו מופע יונים וירטואוזי, קטע אש מהפנט, וקטעים אינטראקטיביים המשלבים את הקהל, בהומור ובמקצועיות. (ראשון, ג' חול המועד, 20.10, 22:00-9:00, מישור אדומים. 129 שקל).

קניון מלחה (עזריאלי ירושלים) מזמין את הילדים וגם את ההורים ליהנות מחוויית סוכות עם פעילויות שונות ברחבת המשביר בקניון (קומה 1). בין יתר הפעילויות: עמדת צילום חגיגית, הכנת אהילים לתלייה בסוכה, הכנת פעמוני רוח, הכנת מובייל מתוק ועמדת ביוטי – ציורי פנים לילדים. (ראשון, ג' חול המועד, 20.10, 18:00-12:00, קניון עזריאלי מלחה, כניסה חופשית).

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר