פסטיבל חוצות היוצר 2023 (צילום: דור פזואלו)
פסטיבל חוצות היוצר 2023 (צילום: דור פזואלו)

הערב זה מתחיל – הפסטיבל הגדול של הקיץ הירושלמי יוצא לדרך

11 ערבים, 20 זמרים ומאות אמנים - הערב, רביעי, 14.8, פסטיבל האמנות הבינלאומי חוצות היוצר, שמציין 48 שנות פעילות, ייצא לדרך, ויימשך עד ליום שני, ה-26.8. כבכל שנה, בפסטיבל ניתן יהיה ליהנות מיצירה ישראלית וממופעי ענק בבמה הכי טובה בעיר - בבריכת הסולטן. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 14.8.24 07:57

תחת הכותרת 'מוכרחים להמשיך לנגן', שאומרת למעשה שאף אחד לא שוכח את אירועי השבת השחורה של ה-7/10 והחודשים הקשים שהגיעו אחר כך, ייצא ביום רביעי הקרוב, 14.8, הפסטיבל הגדול ביותר של הקיץ בירושלים (ואולי אף בישראל כולה) – פסטיבל חוצות היוצר, שחוגג השנה 48 שנות פעילות.

השנה, כמובן, הפסטיבל יהיה קצת אחר, אבל בעיריית ירושלים ובחברה העירונית אריאל (המפיקה את הפסטיבל) עמלו קשה כדי להשלים את הפערים שנוצרו – למשל, במקום דוכני אמנות בינלאומיים שקישטו את הפסטיבל והשנה לא יגיעו בשל המלחמה, יהיו ביריד דוכנים של אמנים ואמניות מאזורי קו העימות בצפון הארץ ובדרומה.

כ-100,000 איש צפויים לפקוד גם השנה את יריד חוצות היוצר הבינלאומי. הפסטיבל הוותיק, שיתקיים זו השנה ה–47, יחל מיד אחרי ט' באב – ביום רביעי הקרוב, 14.8, ויתקיים מדי יום (לא כולל ערב שבת) עד ליום שני, 26.8.

בכל אחד מ–11 הערבים צפויים לפקוד את מתחם חוצות היוצר ובריכת הסולטן כ–9,000 מבקרים, במה שהפך כבר מזמן לאטרקציה התיירותית/אמנותית/תרבותית הגדולה ביותר בעונת הקיץ בירושלים (ובכלל).


פסטיבל חוצות היוצר 2023 (צילום: דור פזואלו)

פסטיבל חוצות היוצר 2023 (צילום: דור פזואלו)


המתחם ייפתח לקהל הרחב בכל יום מהשעה 18:00, כאשר בשעה 21:00 (במוצ"ש בשעה 22:00) יחל המופע המרכזי על בימת בריכת הסולטן, שם יעלו מיטב הזמרים והיוצרים הישראלים – והשנה התוכנית כוללת לא פחות מ-16 הופעות – כאשר בחלק מהערבים יתקיימו שני מופעים שונים בכל ערב, כפי שקרה בשנתיים האחרונות.

רשימת המופעים בחוצות היוצר

– רביעי, 14.8 – אבי גפן והתעויוט | מרסדס בנד – 2 מופעים.
– חמישי, 15.8 – רמי וריטה – המופע המשותף.
– מוצ"ש, 17.8 – החברים של נטשה.
– ראשון, 18.8 – שריד חדד | טיפקס – 2 מופעים.
– שני, 19.8 – אושר כהן.
– שלישי, 20.8 – אודיה מארחת את שרק.
– רביעי, 21.8 – פוליקר תיסלם.
– חמישי, 22.8 – שלומי שבת | הפרויקט של רביבו – 2 מופעים.
– מוצ"ש, 24.8 – דני סנדרסון | התקווה 6 – 2 מופעים.
– ראשון, 25.8 – איתי לוי | נסרין – 2 מופעים.
– שני, 26.8 – ישי ריבו.


פסטיבל חוצות היוצר 2023 (צילום: דור פזואלו)

פסטיבל חוצות היוצר 2023 (צילום: דור פזואלו)


 

 

לא רק מופעי ענק

עם כל הכבוד למופעים בבריכת הסולטן, ויש כבוד, המהות של פסטיבל חוצות היוצר, לפחות כך היה בעשורים הראשונים שלו, הוא האמנות הרב תחומית שמוצגת בו. אולם השנה, בשל המלחמה והמתיחות הביטחונית, רוב כמעט מוחלט של הדוכנים שיציגו ביריד האמנות הגדול והססגוני צפויים להיות ישראלים, כאשר את מקומם של האמנים והדוכנים הבינלאומיים ימלאו השנה אמנים ישראלים מאזורי קו העימות בצפון ובדרום.

אז מה תוכלו למצוא ביריד האמנות? דוכנים ייעודים לילים, כגון קעקועי חינה, בוטיק שוקולד, עיצוב בובות, משחקי חשיבה ועוד, אמנות שישמושית, דוכני טקסטיל, יודאיקה, עבודות עץ, עיצוב, פיסול, קרמיקה, תכשיטים, ציור ועוד. בדוכני האמנות יוצגו, כמעט מיותר לציין, עבודות שרוב מכריע שלהן הם עבודות יד של האמנים שימכרו אותם: תכשיטים עכשווים, תיקים, כריות מעוצבות, עיצובים שונים, גאד'טים וכן הלאה.


פסטיבל חוצות היוצר בירושלים (צילום: דור פוזאלו)

פסטיבל חוצות היוצר (צילום: דור פוזאלו)


הפסטיבל מציע גם תיאטרון רחוב, הרכבים מוסיקליים, מתחם קולינרי עם דוכני סטריט פוד של שפים ומסעדות ירושלמים בהם למשל פסטה בסטה, אהרל'ה, שרולה, מיט טיים, גולדן בורגר ועוד.

בנוסף, לאור ההצלחה של השנה שעברה, גם השנה תוצג בחוצות היוצר תערוכת פופ-אפ של עשרות מיצבי אומנות מתנפחים, שיהפכו את החלל הפתוח של בריכת הסולטן בירושלים למגרש משחקים של יצורים קסומים שיצוצו מכל פינה.

התוספת המיוחדת בפסטיבל בשנתו ה-48 נקראת 'אומנות במרחב', שכל כולה דמיון ויצירתיות. "אנו בפתחו של עידן שבו הטכנולוגיה עומדת לתת כוח לאמנים לחשוב וליצור בצורה בלתי מוגבלת", מסבירים בחברת 'אריאל', מפיקת הפסטיבל. "עידן שבו היצירה יכולה לקרוא תיגר על המציאות ולהתערבב איתה באופן שיעלה את השאלה – האם זה אמיתי, האם זה חלום? סטודיו הקריאייטיב "אלפנט לאבס" בעזרת שורה של אמני בינה מלאכותית ווידאו, יצרו קונספט חדשני הנותן ביטוי לטכנולוגיה שתשנה את עולמנו ופותח למבקרים שער לשחק ולהתנסות בה.

מדובר יהיה על פארק חוויות ובינה מלאכותית, שישתמש במסכים, מצלמות, לדים, וטכנולוגיה חדשנית על מנת לייצר חוויה דמוית חלום וחדשנית שתתן למבקרים להתנסות בה בצורה ישירה . המסע בפסטיבל יתאר בצורה ליניארית בעזרת מייצגי בינה מלאכותית את תהליך יצירת הדימוי התלת ממדי הממוחשב: מקו שחור לבן – לצבעים, טקסטורות, נפחים ועד לתלת ממד שפורץ למציאות.

כמדי שנה, קבוצת תו מזמינה אתכם לבלות בבית קפה לא שגרתי מסעיר ופרוע. מזה שנים רבות המופע הקברטי הרב תחומי של קפה תו הוא חלק מחוצות היוצר ומלילות הקיץ הירושלמי.


פסטיבל חוצות היוצר 2023 (צילום: דור פזואלו)

פסטיבל חוצות היוצר 2023 (צילום: דור פזואלו)


 

תגובות

5 תגובות
5 תגובות
  1. מבאס

    כבר לא מה שהיה.
    בלי הדוכנים מכל העולם הפסטיבל הזה איבד את הייחוד שלו.
    סתם דוכני אוכל ומכירות

תגיות:

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר