מצעד 'ריקוד הדגלים' (למעלה משמאל עם כיוון השעון), יום ירושלים בשנה שעברה במגדל דוד, בבריכת הסולטן, טקס יקיר העיר 2023 (צילומים: מנדי הטמן עם כלביא, ארנון בוסאני)
מצעד 'ריקוד הדגלים' (למעלה משמאל עם כיוון השעון), יום ירושלים בשנה שעברה במגדל דוד, בבריכת הסולטן, טקס יקיר העיר 2023 (צילומים: מנדי הטמן עם כלביא, ארנון בוסאני)

שבוע 'יום ירושלים' 2024 – תפילות, ריקודים, מצעדים ומופעים

יום ירושלים ה-57 יצוין ביום רביעי הבא, 5.6, וברחבי העיר יתקיימו מגוון אירועים חגיגיים במשך כל השבוע. במוקד - מצעדים, תהלוכות, מופעים בהיכלי התרבות העירוניים ופעילויות בשכונות ובמוסדות התרבות

פורסם בתאריך: 3.6.24 07:03

יום איחוד ירושלים ה-57 יצוין ביום רביעי הקרוב, 5.6, והעיר (והעירייה) מתמרקים לקראת שבוע גדוש באירועים ובפעילויות. תושבי ירושלים וכלל אוהביה (יש מישהו שלא אוהב אותה?) – מוזמנים לבקר בה ביום איחודה ולהשתתף במגוון האירועים שיתקיימו במהלך השבוע הקרוב ברחבי העיר.

"ירושלים שלנו משגשגת", אומר ראש העיר משה ליאון. "הבנייה בתנופה, התרבות בשיאה והחינוך מהווה דוגמה למדינה כולה. תושבי העיר ומבקריה מוזמנים להשתתף באירועים השונים לציון יום ירושלים ברוח הירושלמית ובערבות ההדדית".

כמדי שנה, יום ירושלים הופך מבחינת החגיגות לשבוע יום ירושלים. שלל אירועים ופעילויות החלו כבר בסוף השבוע הקרוב – כשהמרכזי שבהם בשישי-שבת היה מרתון הסיורים השנתי של יד יצחק בן צבי, במסגרתו נערכו עשרות סיורים ברחבי העיר, כשסיורים רבים נוספים ייצאו ביום ירושלים עצמו (רביעי, 5.6). אז מה ממתין לכם השבוע במסגרת ציון איחוד ירושלים?


מצעד הדגלים, יום ירושלים, (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

מצעד הדגלים (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)


אירועי יום ירושלים, רביעי, 5.6

08:00 | תפילה חגיגית בטיילת ארמון הנציב: תפילת שחרית והלל בליווי כלי נגינה ונודה על 57 שנים של ירושלים מאוחדת.

15:00-9:00 | חוגגים את יום ירושלים במרכז המבקרים בכיכר ספרא: סיור היסטורי המשלב ביקור בין הבניינים ההיסטוריים ששוחזרו, כניסה לבית המודל לדגם מוקטן תלת מימד של העיר, ביקור באולם מועצת העיר ועלייה לתצפית נוף מרהיבה על ירושלים, הצצה אל מאחורי הקלעים של מוקד העירוני 106, בשילוב משחק היגיון לכל המשפחה – מי מכיר את העיר, ומשחק סייבר – מתחם בריחה בעירייה.

16:00 | ריקוד הדגלים המסורתי: הופעות מוזיקליות, צעדה ובסופה עצרת מרכזית בכותל המערבי במעמד רבנים, שרים וחברי כנסת, ראש העיר וחברי מועצת העירייה.

19:30 | עצרת הודיה בישיבת מרכז הרב: את האירוע ינחה ידידיה מאיר ותנגן תזמורת להבה. במעמד הרבנים הראשיים, שר ירושלים ומסורת ישראל, ראש העיר ירושלים ואנשי ציבור.


יום ירושלים בשנה שעברה (צילום: ארנון בוסאני)

יום ירושלים בשנה שעברה (צילום: ארנון בוסאני)


 

 

לכבודה של העיר – אירועים לפני ואחרי יום ירושלים

שני, 3.6 | קונצרט "קולות מן השמים" – רפי ביטון בבנייני האומה.

שני, 3.6 | "פתח ליבך" – מופע מיוחד של דוד ד'אור ואברי גלעד בהיכל התרבות פסגת זאב עם שירים מהנשמה ודיבורים מהלב לחיזוק הרוח הישראלית (20:30).

שני, 3.6 | מופע קומי מוזיקלי "בול בפוני" של ג׳קי לוי ועירן צנחני בהיכל התרבות רמות (20:30).

שלישי, 4.6 | טקס יקיר העיר ירושלים במגדל דוד – 12 יקירי העיר יקבלו את אות הכבוד יקיר ירושלים (למוזמנים בלבד).


יום ירושלים בשנה שעברה (צילום: ארנון בוסאני)

יום ירושלים בשנה שעברה (צילום: ארנון בוסאני)


שלישי, 4.6 | אירוע מכינות ארצי לכבוד יום ירושלים בתיאטרון ירושלים. במהלך האירוע יתקבצו כ-800 חניכי וחניכות מכינות מרחבי הארץ וירושלים. האירוע יתקיים יום לפני 'יום ירושלים', ליום תוכן ערכי וחוויתי, שמטרתו להעמיד במרכזו את ערך הלכידות והחיבור, תוך הדגשת המסורת המשותפת והמחויבות לריבונות הדמוקרטית, והקשר הייחודי של קהילת יהודי אתיופיה לירושלים (9:30).

שלישי-חמישי, 6.6-4.6 | מרתון ספינינג מול הנוף עוצר הנשימה מטיילת בארמון הנציב. מדי יום יתקיימו שני מקצים של 60 דקות (הראשון בשעה 20:15 והשני בשעה 21:00). בכל מקצה יהיו 3 מדריכים, 150 זוגות אופניים ומופע לייזר ייחודי. האירוע, בהפקת הרשות לפיתוח ירושלים, יהיה בסימן הצדעה לכוחות הביטחון ותפילה להחזרת החטופים הביתה במהרה.

רביעי, 5.6 | עומר אדם בארנה. לאחר הצלחת ארבעת המופעים בפארק הירקון, עומר אדם מגיע למופע 360 חגיגי לכבוד יום ירושלים בשיתוף עיריית ירושלים ובהפקת החברה העירונית אריאל. ההכרזה על המופע מגיעה לאחר ארבעת המופעים של עומר אדם בפארק הירקון, שם הופיע על במת 360 לפני עשרות אלפים. כעת, באווירה מעט (אבל ממש מעט) אינטימית יותר – הוא מגיע לתת שואו גם לירושלמים והירושלמיות. (20:45).

חמישי, 6.6 | מופע מיוחד של הזמר בועז שרעבי בהיכל התרבות בית העם (20:30).

חמישי, 6.6 | "שרים ירושלים" בכיכר ספרא – הופעה בהשתתפות ירדנה ארזי, אילנית, שרהל'ה שרון ומשה גיאת. בובי זמר ינחה שירה בציבור. בואו לשיר איתנו ממבחר שירי ירושלים האהובים והמוכרים בערב שכולו אהבה לעיר הנצחית. כניסה חופשית על בסיס מקום פנוי (20:00).

חמישי, 6.6 | שולי רנד במערת צדקיהו – האמן שעומד מאחורי כמה מהיצירות החשובות והמטלטלות של העשור האחרון, ואחד היוצרים הבולטים ביותר בתרבות היהודית-ישראלית, מגיע להופעה מיוחדת בסימן יום ירושלים. אלבומיו הביאו לפסקול הישראלי שירים שהפכו לחלק חשוב בתרבות הישראלית ללא הבדלי דת, מין, וגיל, שהצליחו לצרוב את לבבות כולם ולאחד בינינו לרגע אחד מרומם. מופע הלהקה החדש כולל את כל שיריו הגדולים – אייכה, המשורר, מוחין ד'קטנות ועוד, כמו גם שירי האלבום האחרון. (תחילת מופע – 21:00. שאטלים ללא תשלום יצאו מרח' שבטי ישראל 14 עד למערת צדקיהו וחזרה, החל מהשעה 20:00, ויחזירו את הקהל אל רח' שבטי ישראל בסוף המופע).


יום ירושלים בשנה שעברה (צילום: ארנון בוסאני)

יום ירושלים בשנה שעברה (צילום: ארנון בוסאני)


זאת ירושלים

חגיגות יום ירושלים של החברה האזרחית הפועלת בעיר יאוגדו גם השנה תחת הכותרת 'זאת ירושלים', כשאירועים ייערכו עד יום שבת (8.6). האירועים נערכים, כאמור, בשותפות ארגוני חברה אזרחית ובהובלת ״רשות הרבים״ – הפורום הירושלמי לארגוני התחדשות יהודית, גווני ירושלים – החברה למתנ"סים, מרכז צעירים, מנהל קהילתי גינות העיר ובתמיכת עיריית ירושלים ותורמים נוספים.

במהלך השבוע צפויים להתקיים מעל 50 אירועים שונים, הכוללים אירועים של ארגוני וקהילות רשות הרבים, אירועים של יזמים ויזמיות צעירים ממרכז צעירים ירושלים וליין אירועים של פאבים קהילתיים של פרויקט ״שכונה צעירה״ של עיריית ירושלים ותוכנית ״גווני ירושלים״ של החברה למתנ"סים. גם השנה תתקיים התפילה הבינדתית לשלומה של העיר, בהובלת ציון. קהילה ארצישראלית.


רשות הרבים ליום ירושלים (צילום: איתי בן עזרא)

רשות הרבים ליום ירושלים (צילום: איתי בן עזרא)


לדברי עינבר בלוזר-שלם, מנכ"לית מייסדת 'רשות הרבים': ״במיוחד השנה, במציאות של מלחמה בחזית ומאבק זהות וצביון מבית, ישנו הכרח להמשיך ולקיים עשייה של חיבורים. האירועים נוטעים תקווה, שכלל המגזרים, גברים ונשים, ילדים ומבוגרים רוצים שהעיר שלנו תעשה כל ישראל חברים. זו משימה גדולה, אך גם בשנה זו אנו מחויבים לה ומזמינים את כולם לקחת בה חלק".

יצוין כי רשות הרבים היא רשת ירושלמית המונה 40 ארגוני יהדות-ישראלית ו- 40 קהילות, חילונים, מסורתיים ודתיים, הפועלים יחד להפיכת המרחב הציבורי הירושלמי סובלני ופתוח לכל.

כל האירועים פתוחים חינם לקבל הרחב, חלקם מחייבים רישום מוקדם מראש. הפרטים המלאים באתר רשות הרבים.

שישי, 7.6 | 'ירושלים בתנועה' – מצעד תנועות הנוער בגבעת התחמושת: כ-3,000 בני נוער מכלל תנועות הנוער הציוניות הפועלות בעיר ישתתפו במצעד הדגלים 'ירושלים בתנועה' של אתר המורשת הלאומי גבעת התחמושת וביחד יציינו את יום ירושלים כיום חג ישראלי. במצעד ישתתפו גם לוחמי ששת הימים ובסיומו יופיע הזמר אבי אבורומי.

את יום ירושלים הקרוב, יחגגו אלפי בני נוער מתנועות הנוער באירוע שהופך למסורת שנתית נהדרת, שבו מצעד דגלים מרהיב ומרגש שיתקיים סביב גבעת התחמושת ויהווה סמל לאחדות. זוהי השנה השנייה שמתקיים המצעד, אותו יזם אתר מורשת לאומי גבעת התחמושת, אליו נרתמו הנהגת הצופים בירושלים במטרה לחזק את יום ירושלים כחג לאומי כלל ישראלי.

מייקל לניר, תושב קיבוץ כפר רופין שנלחם בששת הימים ואף היה הפצוע הקשה ביותר בקרב גבעת התחמושת, אשר ישתתף במצעד: "כל השנים צר היה לי לראות כי הציבור החילוני אליו אני שייך כמעט ויתר על יום ירושלים. כששמעתי על הצעדה הבטחתי לכולם כי אני וחבריי לוחמי ששת הימים, נבוא לפתוח את המצעד יחד עם הנוער המופלא הזה, דור הטיקטוק, שמחזיר את הכבוד גם ליום ירושלים".


מצעד תנועות הנוער 2023 (צילום: יוני שפר)

מצעד תנועות הנוער 2023 (צילום: יוני שפר)


כתרי מעוז, מנכ"ל אתר המורשת גבעת התחמושת מוסיף: "אוכלוסיות מגוונות היו שמחות לחגוג את יום ירושלים, אבל למרות הרגש הלאומי העמוק הטבוע ברוב המגזרים לשחרור ואיחוד ירושלים בששת הימים, אין אירוע מרכזי לאומי מותאם לתנועות הנוער שיהיה "אבן שואבת" לעליה לירושלים ביום חג איחודה. כמרכז מורשת לאומי, האחראי על ציון מלחמת ששת הימים ואיחוד ירושלים, מצאנו שאנו חייבים לחבר את כל מגוון הקהלים בארץ ליום ירושלים ובעיקר את תנועות הנוער שמסמנות עבורנו את מסלול הערכים הישראלי-ציוני ובכך לחזק את האחדות הלאומית".

לדבריו, "אנו מאמינים ש'מצעד ירושלים בתנועה' שאנו מקיימים זו השנה השנייה, יסייע בהעלאת המודעות הציבורית לחשיבות הערכית וההיסטורית של יום ירושלים והצורך של כולם, כל ישראלי באשר הוא לחגוג את יום זה כיום חג כלל ישראלי".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר