פסטיבל אבו גוש (צילום: ערן אלוני, יח"צ, דני ארד)
פסטיבל אבו גוש (צילום: ערן אלוני, יח"צ, דני ארד)

שלישי באבו גוש: פסטיבל המוזיקה הווקאלית יוצא לדרך

הפסטיבל, שיתקיים בחג השבועות, מציע חוויית מוזיקה יוצאת דופן ועשירה בצלילים, המתובלת בנגיעות בינלאומיות מסקרנות

פורסם בתאריך: 29.5.17 20:27

בפאתי ירושלים, ביישוב אבו גוש ובסביבתו, ייפתח ביום שלישי הקרוב (30.5), ערב חג השבועות, פסטיבל המוזיקה הווקאלית המקומי והמשובח, ששמו נודע למרחוק. הפסטיבל, שמתקיים פעמיים בשנה (בשבועות ובחול המועד סוכות), יתקיים זו הפעם ה־51. שלל המקהלות, היצירות והאמנים הבינלאומיים יוכיחו פעם נוספת שהמוזיקה חוצה גבולות ומגזרים. עם מגוון רחב של סגנונות ועם כמה מההרכבים המוזיקליים הווירטואוזיים והכישרוניים בעולם, אתם צפויים ליהנות מחוויה מוזיקלית קסומה בהיכלים שבהם האקוסטיקה הייחודית והסביבה הפסטורלית תגרום לשורת היצירות להישמע כמו מנגינות מפיהם של מלאכים.

 

במסגרת הפסטיבל, שבו ישתתפו כ־50 סולנים, כ־200 זמרי מקהלות וכ־60 נגנים, יתנגנו 16 קונצרטים, שלכל אחד נופך וסגנון ייחודי ומגוון. הקונצרטים יכללו מוזיקה קלאסית עם יצירות מאת ויוואלדי ובאך, שירי ג'אז מגוונים ומורכבים וגם יצירות פופולאריות יותר המתבססות על אמנים נודעים כמו לאונרד כהן והביטלס.

ההגעה לפסטיבל תאפשר למבקרים בו לראות ולשמוע את מיטב היוצרים הישראליים על הבמה, וגם להיחשף לכמה מההרכבים והאמנים הטובים בעולם. כך למשל, תככב בפסטיבל המקהלה האוניברסיטאית של דלוור, בניצוחו של פול הד. המקהלה הידועה מופיעה בשלל מקומות ברחבי העולם ותבצע שילוב בין מוזיקה קלאסית, אפריקאית ואפילו שירי נשמה.

קונצרט בכנסיית אבו גוש (צילום: דני ארד)

פסטיבל אבו גוש, אשתקד (צילום: דני ארד)

 

אך המקהלה המפורסמת היא לא הסיבה היחידה שבגללה נחשב הפסטיבל למפגש בינלאומי ואקלקטי של יוצרים מוזיקליים: גם השתתפותם של סופיה פדרו הפורטוגזית ושל ריקרדו רפופורט הברזילאי מוסיפה 'ניחוח' כלל עולמי לאירוע המסקרן. השניים יצטרפו למקהלת הגליל העליון ולאנסמבל פניקס בביצוע היצירה "רקוויאם ברזילאי למלכה פורטוגזית", בבכורה עולמית.

מארגני הפסטיבל מתגאים לא רק ברשימת האומנים האיכותית שנחשפת עתה, אלא גם באתרים שבהם יתקיימו הקונצרטים. כנסיית סן ג'וזף שבקרית יערים, הכנסייה הצלבנית וחמש חצרות שבהן יתקיימו הופעות במקביל – כל אלו הן רק חלק ממה שהופך את הפסטיבל ליוקרתי ונחשב כל כך. האתרים הפסטורליים, בשילוב האקוסטיקה יוצאת הדופן, גורמים לחוויה המוזיקלית להידמות לכזו שנלקחה היישר מתוך אגדת ילדים.

מלבד הלהקות והמוזיקאים הבינלאומיים שיעלו על במת הפסטיבל, כוללת רשימת המוזיקאים, בין היתר, גם את האומנים הבאים: שמיניית ווקאל, Alla Breve, חגית נועם, רויטל רביב, עמליה רודריגז, שי זלמן, שמואל אלבז ובוריס רובין, אליאב לביא ועוד.

פסטיבל אבו גוש, אשתקד (צילום: דני ארד)

פסטיבל אבו גוש, אשתקד (צילום: דני ארד)

 

בקונצרטים יתנגנו שלל יצירות, חלקן מוכרות ונודעות וחלקן ידועות פחות – אך כאלו שכדאי מאוד להכירן, כמו באך והחיפושיות, זורבה היווני, אישה על החוף, הללויה – לאונרד באמריקה, חגיגות ותוגות, ג'אז וספירצ'ואלס ועוד.

"להיות בפסטיבל פירושו חופשה מושלמת בנוף מקסים, באוויר הנפלא של הרי ירושלים, עם מוזיקה יפיפייה בכנסיות הכפר הציורי אבו גוש", אומרת חנה צור, המנהלת המוזיקלית של הפסטיבל. "להאזין למוזיקה באקוסטיקה המעולה של אולמות הכנסיות זו חוויה רב-חושית עילאית, חד פעמית".

המופעים יתקיימו בשתי הכנסיות במקביל, ומומלץ להיכנס לאתר האינטרנט של הפסטיבל כדי להתעדכן בדבר רשימת המוזיקאים והשעות שבהן יתקיימו הקונצרטים. עלות הכרטיסים היא 144-85 שקל למבוגר ו־30 שקל לילד.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר