מאמני חוסן בירושלים בסיום קורס ההכשרה | צילום: דוברות כללית
מאמני חוסן בירושלים בסיום קורס ההכשרה | צילום: דוברות כללית

כללית ירושלים משיקה שירות חדש: מאמני חוסן – סיוע זמין ומהיר לאנשים המתמודדים עם מצוקות רגשיות

בתגובה לביקוש הגובר למענה בתחום בריאות הנפש, כללית במחוז ירושלים גאה להשיק שירות חדש של "מאמני חוסן". צוותים ראשונים של מאמנים אלו, שעברו הכשרה ייחודית, החלו לעבוד במרפאות שונות ברחבי המחוז

פורסם בתאריך: 14.8.24 23:44

"עם פרוץ המלחמה אנו עדים לגידול הדרמטי בפניות בתחום בריאות הנפש", מדגיש  ארז לוי, מנהל מחוז ירושלים בכללית. "כללית שנמצאת בחזית העשייה מהיום הראשון למלחמה, מלווה את המטופל יד ביד לאורך כל הדרך. השירות החדש של מאמני חוסן ייתן מענה למטופלים שזקוקים להתערבות מהירה וקצרה והוא מתווסף למעטפת שירותים רחבה שכללית מעניקה למטופלים מהיום הראשון למלחמה, וביניהם: מוקד תמיכה נפשית טלפוני, טיפול נפשי לילדים ולנוער בזום ועוד".

מאמני חוסן שובצו ב-20 מרפאות של כללית במחוז ירושלים (ירושלים, מבשרת ציון, מעלה אדומים, בית שמש, בקעת הירדן, אלי ועוד) ויחלו לקבל קהל בימים הקרובים.

שירות זה מיועד לאנשים המתמודדים עם מצוקות רגשיות בינוניות, כגון חרדות, לחץ וקשיים רגשיים אחרים. מאמני החוסן יעניקו כלים פרקטיים להתמודדות עצמית, תוך שימוש בפרוטוקולים קצרים וברורים. המטרה היא לסייע למטופלים לפתח חוסן נפשי ולשפר את איכות חייהם.

מטרת התוכנית, שזכתה לשם "עמית נפש", על שמה של הפרמדיקית עמית מן ז"ל שנרצחה ב-7 באוקטובר במרפאת השיניים בקיבוץ בארי, היא להגדיל את היצע המטפלים בתחום הרגשי והנפשי ובכך לשפר את הזמינות לשירותי בריאות הנפש במערכת הציבורית.

"השירות הזה יאפשר לנו להנגיש טיפול איכותי לאנשים רבים יותר", מסבירה אניטה בסדין קופר, מנהלת השירות לעבודה סוציאלית בכללית מחוז ירושלים. "ישנם לא מעט אנשים שחווים חרדה וקושי, אך אינם זקוקים למענה של מערך הפסיכיאטרי וניתן לטפל בהם על ידי מתן כלים לעזרה עצמית, על מנת שמצבם לא יחמיר. אנו מאמינים שמתן כלים להתמודדות עצמית הוא צעד חשוב במניעת החמרה של מצוקות רגשיות".

ניתן לקבוע תור לטיפול עם מאמן חוסן באמצעות מוקד כללית הארצי בטלפון 8703*

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. סתיו

    המדינה מכשירה "מאמנים" במקום לשלם כראוי לאנשי המקצוע המוסמכים- הפסיכולוגים שלמדו והתמחו כ10 שנים וברחו לקליניקות הפרטיות כדי להצליח לסגור את החודש. במקום להמציא מקצוע מונפץ היו צריכים לערוך שינוי יסודי במבנה השכר של הפסיכולוגים וכך להחזיר אותם לשירות הציבורי.

  2. מיכאלה

    2 התגובות מאוד נכונות. הנפש היא לא משחק. במקום לחזק ולשלם משכורות ראויות לאנשי בריאות הנפש, בעלי ידע, שניגשים בזהירות לנפש, לוקחים הדרכות בעת הצורך, ועוד, ממציאים מקצוע. זה מסוכן. למכונית שלכם הייתם לוקחים אינסטלטור? גם לו יש רקע טכני

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר