גשם (צילומים: מיכל פישמן-רואה, יולי שוורץ)
(צילומים: מיכל פישמן-רואה, יולי שוורץ)

אמא ירושלמית – הטור של מיכל: תקוות לעוד ימים של גשם ושלולית

השבוע התחיל עם גשם ששימח את ליבנו, אבל זה לא החזיק הרבה זמן - הלוואי שיגיע עוד ועוד ממנו לפני שהחורף באמת יסתיים

פורסם בתאריך: 26.12.17 15:47

גשם גשם בא. או שלא.

סוף סוף היה נראה בתחילת השבוע שהגיע החורף המיוחל. קור עז משולב עם גשם והמון המון שלוליות.

השלב הזה שרק רוצים להישאר מכורבלים בפוך, מחזיקים כוס שוקו חם וספר טוב. ומביטים בטיפות הגשם מתנגשות בחלון ויוצרות שבילים-שבילים של מים.

זה לא החזיק הרבה זמן. במהלך השבוע החורף התבייש להישאר ופשוט הלך. התפוגג לו. מה יהיה?

 



 

לפני שהפכתי לאמא, 'חורף' היתה מילה נרדפת לאקססוריז – כובעים, צעיפים, כפפות, מגפיים. חורף היה פסטיבל של צבעים, התאמות וסוגי צמר וסריגות.

דגש על לפני…. כי ברגע שהופכים לאמא, כפפות הן סוג של מגבלה בניסיון לתפעל את הילדים, צעיף גורם מחנק ונוטה להיתקע בתיק, עגלה או סתם להילכד בדלת הרכב, ובגדול – כל מה שלא נצמד אלינו מקשה עלינו ולכן האקססוריז פשוט ננטשים לטובת נוחות חסרת גיוון או שיק.

לעומת זאת, כל הטוב הזה עובר לילדים. שכבות של בגדים, כובעים, צעיפים, כפפות, מגפיים, מטריות וכל דבר שיכול לסייע להם להשאר יבשים ומחוממים, ולהטריף אותנו בניסיון לוודא שהכל במקום ולא נשכח או אבד שום פריט. וזה עוד לפני שניסינו לדחוס את הילדים כולל כל החלקים לרכב, ואז לקשור אותם בבטיחות. זה גם המקום, לציין דבר חשוב מאוד גם אם הוא לא ממש מבדר אלא יותר "מכביד".

 

גשם (צילום: מיכל פישמן-רואה)

(צילום: מיכל פישמן-רואה)

 

אסור (!) לחגור ילד עם מעיל. אני לא מחפשת להקשות עליכם, אתם מוזמנים לבדוק אותי. ילד חגור עם מעיל, נחשב לילד שלא נחגר מכיוון שעובי המעיל מונע הצמדת החגורות, והרווח שנוצר מונע חגירה בטוחה. אז עשו טובה לכם ולילדכם, השאירו ברכב שמיכה קטנה, הורידו את המעיל בחגירה, והוסיפו על הילד שמיכה. זה בטיחות ולא עוד בדיחה. (https://www.youtube.com/watch?v=Sm1wmzSXZc8).

 

 

 

טוב, נחזור לאבזור החורף (אם זה מגיע), לילדים. פריטי החובה בעייני הם מגפי גומי ומטריות. פחות לחימום (כי בוא נודה על האמת, הם לא מחממים) אבל לגמרי לנפש.

ראיתם פעם ילד שלא נהנה לקפץ בשלוליות? ראיתם פעם ילד שלא אוהב מטריות? אז תשקיעו בפריטים האלו. 30 שקלים לשניהם, והם יספקו שעות של אושר, הנאה וצחוק ובעיקר לצבור חוויות.

 


גשם (צילום: מיכל פישמן-רואה)

(צילום: מיכל פישמן-רואה)


 

אצלנו זה כבר נוהל, אם בחזרה מהמסגרות יורד גשם, מחליפים מהר למגפי הגומי, מצטיידים במטריות ויוצאים לקפץ כל המשפחה בשלוליות. כן כל המשפחה. תנסו אותי ותגלו שגם אתם נהנים מההשתובבות חסרת המחשבה הזאת.

אל תשכחו להכין מראש בגדים יבשים, ומרשמלו לצד השוקו לזמן שיבשים.

חורף חמים של חוויות בגשם ושמחת חיים.

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר