ירושלים מסמלת עבור תושביה את מקום המגורים שלהם, מקום העבודה, הבילוי או הלימודים. ירושלים היא עיר השייכת לכלל המגזרים החיים בה, למעט מגזר אחד שמודר מהמרחב הציבורי באופן שיטתי, אשר נפגע יום יום מאוזלת יד של העירייה ושל גורמי אכיפת החוק, מגזר שאין לו קול ואין לו ייצוג בעירייה או במועצה. מגזר שהוא הרוב המוחלט ושנמצא בסכנת חיים כל יום. המגזר הזה הוא הולכי הרגל, ילדינו, חברינו, הורינו וזקנינו היקרים. כולנו מודרים מהמדרכות בגלל מדיניות אכיפה סלחנית של חניות עברייניות על המדרכות, והעדפת רכבים פרטים על פני משתמשי דרך אחרים.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"
"כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם
המייל האדום של "כל העיר" [email protected]
חבר מועצת העיר לשעבר, דן אילוז, פרסם כאן טור ״בעלי הרכבים הם לא האויב״, שבו טען כי תומכי ההליכתיות מתנגדים לריבוד כבישים ו״בכל פעם שמנסים לקדם הליכתיות בשכונות, בעלי הרכבים משלמים מחיר בדמות כמות החניות על הכביש. מצב החניות בירושלים הוא בכי רע ואפשר להבין את ההתנגדות של בעלי הרכבים. ירושלים היא לא עיר חדשה, שמתכננים על הנייר אלא עיר קיימת עם אנשים שיש להם הרגלים קיימים שנפגעים״.
מצער שטורו של אילוז נעדר נתונים בסיסיים ומערבב בין סוגיות שונות. מקומם של הרכבים על הכביש. לא על המדרכה. רכב משרת אדם אחד בלבד, ולא נמצא בתנועה 90 אחוז מהזמן. מדרכה היא אזור שוקק חיים המשרת מאות אנשים מדי דקה. אז כן, צריך לרבד כבישים. ולא, אסור לחנות על מדרכה. פשוט לא!
כבוד נציג במועצת העיר לשעבר, צא מהמכונית ובוא איתנו לרחוב אגריפס, צא מהפקק ולך ברגל ברחובות ירושלים. תראה את מה שאנחנו רואים: אנשים עם כיסא גלגלים נאלצים לרדת לכביש סואן, ילדים והורים עם העגלות נאלצים לרדת לכביש כי מישהו/י הרגיש/ה צורך לחנות קרוב לבית, על המדרכה.
אני בטוח שאתה מאמין בחשיבות בטיחות הדרכים, ולשם כך פעלת לריבוד כבישים. דרך אגב, אני בעד, מדובר בבטיחות על משתמשי הדרך בכבישים – אוטובוסים, רוכבי אופניים וקורקינטים וכמובן רכבים פרטים. השאלה פה היא לא על ריבוד כן או ריבוד לא. השאלה היא כיצד אנחנו רוצים לראות את העיר שלנו? מה הוא החזון של נציג במועצת העיר לשעבר אשר מאמין כי ריבוד של כביש זו סיבה להתהדר בהישג פוליטי ברמה המוניציפאלית?
בארגון הולכי הרגל "ברחובות שלנו" בו אני חבר, אנחנו מאמינים כי צריך לשפר את תשתיות העיר לטובת רוב המשתמשים בה, הולכי רגל ורוכבי אופניים, ולשם כך רוב המשאבים של העירייה צריכים להיות מיועדים לשיפור הבטיחות, הנגישות וההתניידות החופשית של משתמשי דרך אלו. אתה רוצה לקדם ריבוד של כבישים? בבקשה, אבל תפעל להוריד את הרכבים מהמדרכה. הסדרה ושיפוץ של כבישים, צריך לבוא ביחד עם המדרכות. זה לא מה שאתה רצית? שנפעל ביחד?
הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים
לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
באו לראות את מצב החניות ברחוב אברהם שטרן בקרית היובל רחוב בו גרים אנשים ומשעות הבוקר יורדים ילדים והורים עם עגלות תינוקות בין רכבים בגלל שישנם נהגים שונים על המדרכה ואגב ברחוב זה מקדמת העירייה פינוי בינוי בגלל התשתיות…..