** עדכון 16:49: עומס תנועה קל ביציאה מהעיר – ממרכז התנועה של ירושלים (מנת"י) נמסר כי "התנועה בכניסה לעיר ירושלים זורמת, גודש תנועה קל ביציאה – סך הכל זרימה טובה".
כעת, יום ראשון, 14.7.19: העורק הראשי בכניסה לעיר נסגר. החסימות יהיו עד שנת 2023. הקטע שנסגר הבוקר, בשעה 10:00, לתנועה – בין גשר המיתרים לבין צומת נורדאו, סמוך לבנייני האומה. הסגירה היא במסגרת המגה הפרויקט – עבודות התשתית המסיביות בכניסה לעיר.
כבר כעת, מתמונות ראשונות מהשטח, נראה כי בכניסה לעיר נרשמים עומסי תנועה.
עבור הנהגים הנכנסים לירושלים – לא מתאפשרת הנסיעה ישר לשדרות שז"ר, אלא רק ימינה לשדרות הרצל. כאמור, באזור כבר נוצר פקק.
- תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]
מה הלו"ז? החל מהיום ועד לסוף שנת 2022 – תחילת שנת 2023 נחסמו שדרות שז"ר לתנועת כלי רכב פרטיים. העבודות יימשכו, כאמור, כשלוש שנים.
בשלב הראשון: החל מהיום, ראשון, ועד ליום חמישי הקרוב, 18.7, תופסק פעילות הרמזורים בצומת הכניסה לעיר והתנועה תוכוון על ידי שוטרים ופקחים. במשטרה מזהירים מעומסי תנועה כבדים – יש להימנע מהגעה לאזור. ביום שישי, 19.7, יופעלו הרמזורים במתכונת חדשה.
איך נכנסים לירושלים? בדרכים חלופיות – כביש 443 וכביש 9.
הבשורות הטובות: עבור התחבורה הציבורית הנסיעה תתאפשר כסדרה בשדרות שז"ר, יחד עם זאת משרד התחבורה לא מתכנן להגביר את פעילות קווי האוטובוסים וגם לא את פעילות קו הרכבת ירושלים-נתב"ג.
מנכ"לית 15 דקות שמרית נוטמן מסרה הבוקר כי "העבודות, במסגרתן גם מונחות תשתיות קו רכבת קלה בכניסה לירושלים, מבורכות – כמו גם ההחלטה להשאיר נת״צ במקטע החסום. יחד עם זאת מצער שמשרד התחבורה לא מתגבר תחבורה ציבורית לאזור בו ממוקמות התחנה המרכזית, תחנת רכבת קלה ותחנת הרכבת המהירה. כמו כן, מאכזב שעיריית ירושלים איננה קונסת כלל עברייני נת"צים".
מה בונים בכניסה לעיר? למעשה מאז שנת 2015 בוצעו בכניסה לעיר, מתחת לכביש, עבודות כרייה לטובת מעבר של מנרהה תת קרקעית, עבור רכבים פרטיים, והקמת חניון 'חנה וסע' ובו כ-1,300 מקומות חניה. המנרה נחפרה בעומק של 30 מטרים והיא תהיה באורך של 250 מטרים. כעת, הגיע השלב שבו העבודות עולות מעל פני הקרקע לטובת הקמה של פורטלי כניסה ויציאה לרכבים הפרטיים.
עיקר התנועה בכניסה לעיר תוכוון אל שדרות יצחק רבין שהורחבו.
לצד עבודות התחבורה בונים בכניסה לעיר מגדלי תעסוקה. כפי שפורסם ב"כל העיר", בהקמת פרויקט הכניסה לעיר מושקעים 1.4 מיליארד שקלים. מתחם הענק יתפרש על פני שטח של כ–300 דונם וצפוי להוסיף עוד כ-65,000 אלף מקומות עבודה חדשים.
שימו WAZE וסעו בדרכים חלופיות: מתכנני הפרויקט מדגישים לכלל הנהגים – להימנע מלהגיע לאזור הכניסה לעיר וגשר המיתרים ולנסוע בדרכים חלופיות – כביש 9 וכביש 443. "מדובר בעבודות ענק, שילוו אותנו במשך כמה שנים", ציין אמר ל"כל העיר" בשבוע שעבר מ"מ מנכ"ל חברת מוריה יובל אבן – הממונה על העבודות בשטח. "מי שלא חייב להגיע לכניסה לעיר – שלא להגיע. זה אומר לבחור להשתמש באפליקציית ווייז ולהאזין לדיווחי התנועה. בנוסף, יש להשתמש בדרכים חלופיות כגון: כביש 443, כביש 9 וכביש בגין, כל החלופות שקיימות, ולהימנע עד כמה שניתן מהגעה לאזור העבודות".
- הסערה בקרב מנהלים והורים התומכים ביו"ר מנח"י קינן: "לא מוכנים להתערבות פוליטית"
- פרשת המטפלת המתעללת – תוכנית עירונית חדשה להדרכת מטפלות
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
זה הרגיל.