חברת ההייטק הירושלמית לייטריקס, שפועלת בכפר ההייטק שבגבעת רם, משיקה תכנית מלגות לסטודנטים באוניברסיטה העברית בירושלים, בתארי מדעי הנתונים (Data Science) ולמידת מכונה (Machine Learning). במסגרת התכנית, תעניק לייטריקס ללומדים בשנה א' בתואר שני בחוג לסטטיסטיקה מענק בסך 13,800 שקלים לכיסוי הוצאות שכר הלימוד לשנת הלימודים הנוכחית, וכן 5,000 שקל לחודש למשך 12 חודשים לשנת הלימודים 2019-2020.
- חברת ההייטק הירושלמית לייטריקס גייסה 60 מיליון דולר
- ההייטק הירושלמי מתרחב: תוכנית להקמת פארק הייטק ענק בתוך קמפוס גבעת רם
- החממה שתגרום לצעירי העיר להישאר בירושלים? "האב" חדש נפתח בתלפיות
- תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]
התכנית היא "יוזמה שנועדה לפתח את הכישרונות של הסטודנטים הלומדים באוניברסיטה העברית", מציינים בחברת לייטריקס, ומוסיפים: "זהו אחד מהאפיקים בהם לייטריקס פועלת על מנת לפתח את דור העתיד של העובדים והעובדות בתחום ההייטק בכלל, ומדעי הנתונים בפרט".
בלייטריקס זיהו את הפוטנציאל העצום של שיווק מבוסס כריית מידע ולמידת מכונה ולכן החליטו להשקיע בתחומים הללו באוניברסיטה. "בשנים האחרונות שוקדים בחברה על פיתוח אלגוריתמים חדישים שמטרתם להתאים אישית את המוצרים ללקוח, כמו גם לייעל את תהליכי השיווק", מציינים בחברה. "רק בשנה האחרונה, צוות Data Science פיתח מודל אשר חוזה את ההכנסות הצפויות מקמפיינים דיגיטליים לפרסום מגוון המוצרים של לייטריקס".
החוג לסטטיסטיקה מספק לחברה בוגרים ידע ייחודי ומעמיק בתחומים אלו, עובדה שמעודדת את החברה להציע את המלגות. בלייטריקס מקווים שהמלגאים בהווה ישתלבו בתפקידי מחקר ופיתוח עם סיום לימודיהם. "אנחנו מבינים שסיפור ההצלחה שלנו לא נשען רק על יכולות פיתוח ועיצוב גבוהות, אלא גם על שכלול היכולות שלנו בשימוש חכם בנתונים וחיבורם לידי תמונות אחת גדולה", מסביר מנכ"ל לייטריקס, ד"ר זאב פרבמן. "כבר כיום עובדים אצלנו מספר בוגרי החוג לסטטיסטיקה, ובכוונתנו להכפיל את מצבת כוח האדם בתחום".
לייטריקס היא החברה המפתחת של אפליקציות רבות לעיבוד תמונות וידאו ועריכת תוכן במובייל ביניהם האפליקציה facetune המוכרת. מטה החברה ממוקם בישראל וסניפי המשנה בניו-יורק ובלונדון. סך כלל העובדים של החברה הוא 170 עובדים. כפי שפורסם ב"כל העיר" בחודש נובמבר 2018 החברה השלימה סבב גיוס ספים שני בהיקף של 60 מיליון דולר, מתוכם 15 מיליון דולר ייכנסו לחברה, שאר הכסף יושקע ברכישת מניות מעובדים ובהכפלת כוח אדם. החברה מוכרת בזכות אפליקציות יצירת התוכן שלה אשר זכתה ללמעלה מ-100 מיליון הורדות,. בחברה דיווחו כי הכנסותיה הסתכמו בשנה שעברה בלמעלה מ-50 מיליון דולר.
תגובות