יוזמה עירונית לדשה למיפוי עסקים בירושלים – "בקרוב אצלנו", הושקה ביום רביעי שעבר, ומטרתה לשדך יזמים עם ביקושים מקומיים, על מנת להביא את העסק הנכון למקום הנכון. היוזמה נולדה מתוך תמיכה בעסקים קטנים ובינוניים בעיר.
איך זה עובד? התושבים בעיר מוזמנים להיכנס לשאלון אינטרנטי וקל לתפעול, כדי לעדכן מה חסר להם ליד הבית או בקרבת מקום העבודה. מארגני היוזמה מאמינים כי הדבר צפוי לשפר את איכות החיים והפיתוח העסקי של שכונות העיר ובאזורי תעסוקה.
יוזמי הפרויקט מספרים כי היוזמה תפעל בשלושה שלבים: פנייה לציבור למיפוי עסקים חסרים ליד הבית וליד העבודה באמצעות השאלון החכם. לאחר מכן, יועבר המידע ליזמים שמחפשים הזדמנויות עסקיות חדשות. ולבסוף, יינתן סיוע ליזמים בהקמת עסקים על בסיס המיפוי ובאמצעות שירותי מעוף ועיריית ירושלים.
יזמים שיהיו מעוניינים לפתוח עסק חדש בעיר או להרחיב עסק קיים יקבלו קורסי הכשרה, הטבות וליווי עסקי דרך מעוף. ובנוסף שירותים ומענקים דרך האגף לקידום עסקים בעיריית ירושלים. השאלון החכם יפעל למשך חודש, בסופו ייחשפו הנתונים עם יזמים ומתעניינים מהציבור הרחב.
"תושבים יודעים מה חסר להם בשכונה, בין אם זה סופרמרקט, חנות לחיות מחמד או מספרה", אומרת שרון אפריל, מנהלת צוות חדשנות עירונית ירושלים. "מאידך, ליזמים אין מחקר שוק זמין המאפשר לצמצם את טווח הטעות העסקית. 'בקרוב אצלנו' נבנה במיוחד כדי לגשר על פערי המידע כך שעסקים חדשים ייפתחו בדיוק היכן שהם נחוצים, ויתנו ליזמים סיכוי גדול יותר להצלחה".
ראש העיר ירושלים ניר ברקת: "בשנים האחרונות אנחנו שמים דגש מיוחד גם על השקעה גדולה בשכונות ברחבי העיר בכל תחומי החיים, וגם על הפיכת ירושלים לעיר ידידותית לעסקים. יוזמת 'בקרוב אצלנו' משלבת בין השכונות לעסקים באמצעות חשיבה חדשנית, יצירתית ומחוץ לקופסה שמתבססת על חכמת ההמונים. אני מאמין שככל שהתושבים עצמם ישפיעו על מה יהיה בשכונה שלהם, כך הם יקבלו מענה מדויק יותר ואיכות החיים בשכונה תעלה וכמובן שגם העסקים ירוויחו במודל של win-win לכולם".
בתוך כך, לאחרונה נחנכו בבית אליאנס בשוק חללי עבודה חדשים ליזמים ואמנים.
תגובות