הבוקר, צומת פת: פקקים, עצבים וים של צפירות. בעקבות המפולת שהתרחשה לפנות בוקר באתר עבודות התשתית להקמת הרכבת הקלה בצומת פת, נחסם נתיב לתנועה – באזור נרשמים עומסי תנועה כבדים. נהגים עצבנים מדווחים על עמידה של 30-20 דקות בפקק. כידוע, גם מערך הרמזורים בצומת פת מושבת. שוטרים ופקחים מכוונים את התנועה.
עומסי התנועה נרשמים מכל הכיוונים – לאורך רחוב יעקב פת, גם רחוב יהודה הנשיא עמוס בכלי רכב וכך גם רחוב יעקב גולומב בשני הכיוונים – הבאים מכיוון קרית היובל ומלחה והבאים מכיוון גבעת מרדכי לכיוון כביש בגין.
- המפולת בצומת פת – חלק מהכביש נחסם לתנועה
- השבתת מערך הרמזורים בצומת פת: "יש עומסים ופקקים"
- צומת פת: העבודות להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה יצאו לדרך
- תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]
כפי שפורסם מוקדם יותר ב"כל העיר", היום, שלישי, לפנות בוקר התרחשה מפולת של עפר ואבנים באתר עבודות התשתית להקמת הרכבת הקלה בצומת פת. אין נפגעים. עקב המפולת משטרת ירושלים נסגרה לתנועה נתיב נסיעה בפנייה מרחוב פת שמאלה לרחוב גולומב – לכיוון כביש בגין.
במסגרת עבודות תשתית לתוואי הרכבת הקלה שהחלו ביום א' 24.3.19 משעה 10:00 בבוקר ויימשכו עד יום ו' 29.3.19 בשעה 7:00 בבוקר, הופסקה פעילות הרמזורים בצומת פת – גולומב. פקחי תנועה ושוטרים מכוונים את התנועה במקום על מנת לוודא את הזרמתה. נתיב אחד כבר נסגר לתנועה בצומת פת לפני תשעה חודשים, והוא יהיה חסום לתנועה עד לסיום הפרויקט בעוד כ-35 חודשים. מצפון לרחוב הרצוג\גולומב נערכות עבודות עפר ותימוך, וכן לאורך כביש השירות של רחוב גולומב מבוצעות עבודות פירוקים והנחת תשתיות. בנוסף, נערכות עבודות בגדה הדרומית של רחוב גולומב בקטע פת-סן מרטין.
במסגרת עבודות התשתית בצומת פת, צומצם גם חלק מרוחב הכביש – במקום הוצב תמרור של כביש הולך וצר. בצומת הטרקטורים עובדים ושביל האופניים שנסלל בשנים האחרונות הולאם לטובת הפרויקט. עבודות התשתית צפויות להימשך כארבע שנים, ולאחר מכן במהלך שנה יוצבו המסילות – כך לפי התוכנית בעוד חמש שנים צפויה הרכבת הקלה לעבור בצומת פת. כמו כן, חלק מעבודות התשתית תבוצע הפרדה מפלסית וישוקע מקטע הכביש הרצוג-גולומב, לאורך 50 מטרים, על מנת לאפשר נסיעה רציפה בין רחוב הרצוג לבין רחוב גולומב. שיקוע קטע הכביש יפחית את עומסי התנועה בצומת וייצור מדרג תנועה ברור בין כלי הרכב לרכבת הקלה.
הקו הירוק יהיה הקו השני של הרכבת הקלה שיפעל בעיר, ויתווסף לקו האדום שפועל בירושלים מאז שנת 2011 – מדובר בפרויקט התחבורתי של משרד התחבורה, עיריית ירושלים, צוות תכנית אב לתחבורה בירושלים בביצוע חברת מוריה. הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר בין הגבעה הצרפתית וקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בצפון העיר, ויסתיים בשכונת גילה בדרומה. בדרכו יעבור ברחוב דב יוסף, צומת פת, רחוב הרצוג, מחלף בייט, יחצה את קמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם, את אזור הכניסה לעיר ומרכזה, בשד' שז"ר, שד' נורדאו, רחוב שרי ישראל, רחוב בר-אילן, רחוב חטיבת הראל, רחוב זלמן שרגאי ושדרות לוי אשכול. לאורכו של תוואי הקו הירוק, שיתפרס על פני 20.2 ק"מ, ימוקמו 47 תחנות. מספר הנסיעות בקו צפוי לעמוד על 160,000 ליום. עלות העבודות נאמדת ב-10 מיליארד שקלים – כולל שווי הקרונות שישמשו את הרכבת.
סיינפלד
תתפללו. אלהים תמיד עוזר. לא יעזור. תנשקו מזוזות. לא יעזור שימו פתק בכותל. יהווה יקרא את זה. בטוח. הוא. הישועה. לסיכום משפט מפתח. בירת ישראל לנצח. תל-אביב יפו
אליהו מפסגת זאב
עמדו 30 דקות בפקק??? איזה קטנוניים
אנחנו בפסגת זאב, עמדנו במשך שנה שלמה כ-45 דק' כל בוקר בלי שום סיבה!!
שיפצו את הכביש (וטוב שכך), רק שבמקום להתחיל את העבודות אחרי הפקקים של הבוקר (בשעה 10), התחילו את העבודות כל יום בשעה 6:30 בבוקר וחסמו 2 נתיבים לצורך העבודות. חבורת האפסים האלו גרמה לי לעבור דירה!