היום, שלישי, לפנות בוקר התרחשה מפולת של עפר ואבנים באתר עבודות התשתית להקמת הרכבת הקלה בצומת פת. אין נפגעים. עקב המפולת משטרת ירושלים נסגרה לתנועה נתיב נסיעה בפנייה מרחוב פת שמאלה לרחוב גולומב – לכיוון כביש בגין.
עומסי תנועה נרשמים באזור, מומלץ לנהגים לנסוע בדרכים חלופיות.
- השבתת מערך הרמזורים בצומת פת: "יש עומסים ופקקים"
- צומת פת: העבודות להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה יצאו לדרך
- הכרעה דרמטית וסופית – הרכבת הקלה תעבור בעמק רפאים
- תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]
ממשטרת ירושלים נמסר: "במהלך ביצוע עבודות בצומת פת בירושלים, התרחשה מפולת במקום, כתוצאה מכך, נסגר נתיב הנסיעה בפניה מרחוב יעקב פת שמאלה לרחוב גולומב. שוטרי משטרת ישראל פועלים במקום. עקב כך צפויים שיבושי תנועה במקום".
כפי שפורסם ב"כל העיר", במסגרת עבודות תשתית לתוואי הרכבת הקלה שהחלו ביום א' 24.3.19 משעה 10:00 בבוקר ויימשכו עד יום ו' 29.3.19 בשעה 7:00 בבוקר, הופסקה פעילות הרמזורים בצומת פת – גולומב. פקחי תנועה ושוטרים מכוונים את התנועה במקום על מנת לוודא את הזרמתה.
נתיב אחד כבר נסגר לתנועה בצומת פת לפני תשעה חודשים, והוא יהיה חסום לתנועה עד לסיום הפרויקט בעוד כ-35 חודשים. מצפון לרחוב הרצוג\גולומב נערכות עבודות עפר ותימוך, וכן לאורך כביש השירות של רחוב גולומב מבוצעות עבודות פירוקים והנחת תשתיות. בנוסף, נערכות עבודות בגדה הדרומית של רחוב גולומב בקטע פת-סן מרטין.
במסגרת עבודות התשתית בצומת פת, צומצם גם חלק מרוחב הכביש – במקום הוצב תמרור של כביש הולך וצר. בצומת הטרקטורים עובדים ושביל האופניים שנסלל בשנים האחרונות הולאם לטובת הפרויקט. עבודות התשתית צפויות להימשך כארבע שנים, ולאחר מכן במהלך שנה יוצבו המסילות – כך לפי התוכנית בעוד חמש שנים צפויה הרכבת הקלה לעבור בצומת פת. כמו כן, חלק מעבודות התשתית תבוצע הפרדה מפלסית וישוקע מקטע הכביש הרצוג-גולומב, לאורך 50 מטרים, על מנת לאפשר נסיעה רציפה בין רחוב הרצוג לבין רחוב גולומב. שיקוע קטע הכביש יפחית את עומסי התנועה בצומת וייצור מדרג תנועה ברור בין כלי הרכב לרכבת הקלה.
בינתיים, כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"כל העיר", העסקים שפועלים בצומת פת, בראשם המסעדה הירושלמית המיתולוגית "שבח האבא של הפאלפל", מתנגדים להפקעת הרחבה המשותפת של העסקים ולביטול מקומות החניה באזור, שמשמשים את הלקוחות.
הקו הירוק יהיה הקו השני של הרכבת הקלה שיפעל בעיר, ויתווסף לקו האדום שפועל בירושלים מאז שנת 2011 – מדובר בפרויקט התחבורתי של משרד התחבורה, עיריית ירושלים, צוות תכנית אב לתחבורה בירושלים בביצוע חברת מוריה. הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר בין הגבעה הצרפתית וקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בצפון העיר, ויסתיים בשכונת גילה בדרומה. בדרכו יעבור ברחוב דב יוסף, צומת פת, רחוב הרצוג, מחלף בייט, יחצה את קמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם, את אזור הכניסה לעיר ומרכזה, בשד' שז"ר, שד' נורדאו, רחוב שרי ישראל, רחוב בר-אילן, רחוב חטיבת הראל, רחוב זלמן שרגאי ושדרות לוי אשכול. לאורכו של תוואי הקו הירוק, שיתפרס על פני 20.2 ק"מ, ימוקמו 47 תחנות. מספר הנסיעות בקו צפוי לעמוד על 160,000 ליום. עלות העבודות נאמדת ב-10 מיליארד שקלים – כולל שווי הקרונות שישמשו את הרכבת.
יודע דבר
מדובר על אתר העבודות הלא בטיחותי ביותר שראיתי וצפו לאסונות, לא רק לתקלה נקודתית, מעולם לא ראיתי צורת עבודה של אי סלילה מקבילה של נתיב חלופי ועבודה על הנתיבים "החיים", כאשר הדרך עצמה מלאה בבורות ובליטות, דבר שמסכן יום יום את ציבור הנהגים ובייחוד את רוכבי האופנועים, שמישהו יתעורר לפני האסון הראשון שיתרחש.
העבודות בצומת פת – החל ממחר, ראשון בבוקר: שוב יושבת מערך הרמזורים – News Webcast
[…] של 40-30 דקות בפקק. כמו כן, במהלך אותן העבודות התרחשה מפולת באתר – וחלק מהכביש נחסם לתנועה. בנוסף, בשל העבודות, […]
פקקים, עצבים וצפירות: נמשכים עומסי התנועה החריגים בצומת פת ובכבישים הסמוכים – News Webcast
[…] של 40-30 דקות בפקק. כמו כן, במהלך אותן העבודות התרחשה מפולת באתר – וחלק מהכביש נחסם לתנועה. בנוסף, בשל העבודות, […]