עבודות התשתית להקמת תוואי הרכבת הקלה בצומת פת מתקדמות: במסגרת הפרויקט, החל מהיום, ראשון בבוקר, 24.3, יושבת מערך הרמזורים למשך שבוע. הרמזורים לא יפעלו עד ליום שישי, 29.3, בשעה 7:00. את התנועה יכוונו פקחים ופקחיות של עיריית ירושלים ושוטרים ושוטרות תנועה.
"הבוקר, לאחר תחילת השבתת מערך הרמזורים, יש עומסים ופקקים", מציין אחד מבעלי העסקים שפועלים בצומת פת. "אנחנו מצפים יום-יומיים עם הרבה חוסר סדר, אבל אחרי זה אנשים כבר יבינו שלא כדאי להגיע לצומת פת והם יעברו לצירים חלופיים".
- צומת פת: העבודות להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה יצאו לדרך
- הכרעה דרמטית וסופית – הרכבת הקלה תעבור בעמק רפאים
- תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]
ממשטרת ירושלים נמסר: "במסגרת עבודות תשתית לתוואי הרכבת הקלה שיחלו ביום א' 24.3.19 משעה 10:00 בבוקר וימשכו עד יום ו' 29.3.19 בשעה 7:00 בבוקר, תופסק פעילות הרמזורים בצומת פת – גולומב. פקחי תנועה ושוטרים יכווינו התנועה במקום על מנת לוודא הזרמתה. כמו כן בעקבות העבודות צפויים באזור עומסי תנועה".
עוד מציינים במשטרת ירושלים: "אנו קוראים לציבור הנהגים להתאזר בסבלנות ולהישמע להוראות השוטרים ופקחי התנועה".
כפי שפורסם לראשונה ב"כל העיר" לפני תשעה חודשים – נתיב אחד כבר נסגר לתנועה בצומת פת, והוא יהיה חסום לתנועה עד לסיום הפרויקט בעוד כ-40 חודשים. מצפון לרחוב הרצוג\גולומב נערכות עבודות עפר ותימוך, וכן לאורך כביש השירות של רחוב גולומב מבוצעות עבודות פירוקים והנחת תשתיות. בנוסף, נערכות עבודות בגדה הדרומית של רחוב גולומב בקטע פת-סן מרטין.
במסגרת עבודות התשתית בצומת פת, צומצם גם חלק מרוחב הכביש – במקום הוצב תמרור של כביש הולך וצר. בצומת הטרקטורים עובדים ושביל האופניים שנסלל בשנים האחרונות הולאם לטובת הפרויקט. עבודות התשתית צפויות להימשך כארבע שנים, ולאחר מכן במהלך שנה יוצבו המסילות – כך לפי התוכנית בעוד חמש שנים צפויה הרכבת הקלה לעבור בצומת פת. כמו כן, חלק מעבודות התשתית תבוצע הפרדה מפלסית וישוקע מקטע הכביש הרצוג-גולומב, לאורך 50 מטרים, על מנת לאפשר נסיעה רציפה בין רחוב הרצוג לבין רחוב גולומב. שיקוע קטע הכביש יפחית את עומסי התנועה בצומת וייצור מדרג תנועה ברור בין כלי הרכב לרכבת הקלה.
בינתיים, כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"כל העיר", העסקים שפועלים בצומת פת, בראשם המסעדה הירושלמית המיתולוגית "שבח האבא של הפאלפל", מתנגדים להפקעת הרחבה המשותפת של העסקים ולביטול מקומות החניה באזור, שמשמשים את הלקוחות.
הקו הירוק יהיה הקו השני של הרכבת הקלה שיפעל בעיר, ויתווסף לקו האדום שפועל בירושלים מאז שנת 2011 – מדובר בפרויקט התחבורתי של משרד התחבורה, עיריית ירושלים, צוות תכנית אב לתחבורה בירושלים בביצוע חברת מוריה. הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר בין הגבעה הצרפתית וקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בצפון העיר, ויסתיים בשכונת גילה בדרומה. בדרכו יעבור ברחוב דב יוסף, צומת פת, רחוב הרצוג, מחלף בייט, יחצה את קמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם, את אזור הכניסה לעיר ומרכזה, בשד' שז"ר, שד' נורדאו, רחוב שרי ישראל, רחוב בר-אילן, רחוב חטיבת הראל, רחוב זלמן שרגאי ושדרות לוי אשכול. לאורכו של תוואי הקו הירוק, שיתפרס על פני 20.2 ק"מ, ימוקמו 47 תחנות. מספר הנסיעות בקו צפוי לעמוד על 160,000 ליום. עלות העבודות נאמדת ב-10 מיליארד שקלים – כולל שווי הקרונות שישמשו את הרכבת.
תגובות