קמפיין פרסומי הקורא לאפשר נישואים אזרחיים בישראל נפסל לפרסום בתחנות הרכבת הקלה. במסגרת הקמפיין, 'אהבה שווה – חתונה שווה', יפורסמו בכל רחבי הארץ שלטי חוצות, שעליהם תמונות של זוגות שנישאו מחוץ לרבנות. הקמפיין עלה לאוויר בתמיכת קבוצה רחבה של פדרציות יהודיות מארצות הברית וקנדה וקרנות פילנתרופיות פרטיות. במרכז הקמפיין עומדת הקריאה לכונן מסלול נישואים אזרחיים בישראל במקביל לרבנות.
- צומת פת: העסקים יוצאים למאבק נגד העירייה
- הסוף להקפאת הבנייה בירושלים: נחתם הסכם הגג האסטרטגי לעיר
- חשד: חברת קבורה הזיזה קברים משנות ה-70
לטענת הארגונים האחראיים על הקמפיין – התנועה הרפורמית, התנועה המסורתית וארגון ישראל חופשית – הסיבה לפסילת הקמפיין היא חשש של חברת הפרסום מוונדליזם, מאחר שבקמפיין מוצגות דמויות נשיות.
- תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]
בסיטיפס דוחים את הטענה. לטענתם הם מפרסמים באופן שוטף גם דמויות של נשים וכי הסיבה לפסילת הפרסום נובעת מכך שבמקרה זה מדובר בפרובוקציה מתוכננת ומתוזמרת מראש, שעלולה לגרום לפגיעה בקבוצה אחרת.
ד"ר יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית: "אני קורא ליו"ר חברת סיטיפס לקרוא לסדר את חברת הפרסום, ומפציר בשר התחבורה לצאת בקריאה חד-משמעית שתאסור הדרת נשים ברכבת הקלה. שלטי פרסום הם חלק מהשפה האורבנית שבה משוחחת החברה המודרנית. דרישה כזו היא לא רק שערורייתית, היא גם מסוכנת. מובן שלא ניכנע. אם יש צורך נקבל גם צו שיפוטי ונתבע נזיקין. מי שמפלה או מדיר – ישלם!".
הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה ליהדות מתקדמת בישראל, מוסיף כי "ההחלטה להימנע מלפרסם דמויות נשים בשל החשש מוונדליזם, היא החלטה שיסודה בשיקול דעת מעוות. במסגרת החלטה זו גורמים אלימים הם שמכתיבים את דרך הפעולה ולא החוק שמחייב להימנע מהדרת נשים".
אורי קידר, מנכ"ל ישראל חופשית: "דווקא בקמפיין כל כך חשוב למען נישואין מחוץ לרבנות, קמפיין הקורא לשוויון, מתברר לנו עד כמה אנחנו עדיין רחוקים מאוד משוויון. הקמפיין פורסם בכל הארץ וגם ברכבת הקלה יעלו את הקמפיין שלנו, או שהם ישלמו על זה בכסף גדול".
מסיטיפס נמסר בתגובה: "אין ולא היתה מטעמנו שום הנחייה כזו, ואף חידדנו הנושא עם זכיין הפרסום. אנו מפרסמים בשוטף פרסומים שונים ובהם ניתן למצוא גם דמויות של גברים, נשים, ילדים ומבוגרים מכל האוכלוסיות והמגזרים בירושלים. אך, בשונה מכך, במקרה זה מדובר בפרובוקציה מתוכננת ומתוזמרת מראש שנועדה לעשות רעש סביב הקמפיין. סיטיפס מעניקה שירות לכל הקבוצות והמגזרים באוכלוסייה, ולכן לא תאפשר לקבוצה כלשהי להשתמש בפלטפורמה הפרסומית של החברה באופן שפוגע בקבוצה אחרת".
אביב
סיטיפס חציתם גבול!!
לא נשתוק על סתימת פיות ופגיעה בחופש הביטוי!!