כ-40 אלף פניות מתקבלות מדי שנה במוקד 106 של עיריית ירושלים – האם כעת, עם השקת מוקד עירוני חדש, יענו יותר מהר לשיחות שלנו? מוקד 106, שאחראי לטיפול בפניות הציבור, עבר בימים האחרונים ממקום משכנו בגבעת שאול לקומה המרתף במבנה העירייה בכיכר ספרא. בעירייה מבטיחים כי פעילות המוקד החדש תהיה מהירה יותר באמצעות קיצור זמני ההמתנה וזמני התגובה לפניות הציבור. החידוש: תושבים יוכלו לפנות למוקד גם דרך הפייסבוק.
- טייסים, לא נהגים: נוסעים מתלוננים על תרבות הנהיגה באוטובוסים
- "יש לי חלום": קמפיין שילוט אוטובוסים למען שוויון מגדרי יצא לדרך
- שלושה הוסטלים לנערות בסיכון בירושלים ייסגרו: "הבנות ייזרקו לרחוב"
בעירייה מציינים כי לראשונה הרפורמה עשויה להוסיף לתושבים אפשרויות לפנות למוקד באמצעות הודעות כתובות (אס.אמ.אס), צ'אטים בפייסבוק ואפליקציה ייעודית שתעסוק בנושאי מפגעים בלבד.
כמו כן, בעירייה אומרים כי יתווספו אנשי צוות חדשים, שמטרתם לעקוב אחר פניות התושבים ולוודא את אופן הטיפול באגפי העירייה. כיום מאיישים את המוקד כ-30 עובדים, ובקרוב, מציינים בעירייה, המערך יגדל ל-38 עובדים. כמו כן, נוספה טכנולוגיה חדשה שתאפשר למוקד להפעיל פונקציות שלא היו זמינות בעבר – כגון זיהוי פניות כפולות, שיפור העברת הפניות לאגפים השונים ושיפור במערכות הפקת הדוחות והזנת המפגעים. לטענת העירייה התהליך הזה צפוי לשפר באופן משמעותי את זמני ההמתנה וזמני התגובה לפניות של תושבים.
איציק נידם, ראש מינהל תפעול, מוסר: "מוקד 106 מצטרף לתוכנית להתחדשות דיגיטלית. מדובר בפריצת דרך בכל הנוגע לקשר בין העירייה לתושבים. הרפורמה תקצר את זמני התגובה ותאפשר לאזרחים לקחת חלק פעיל בשיפור פני העיר".
ראש העיר משה ליאון: "הנגשת העירייה לתושב היא אחד מיעדי העירייה לשנת 2019. העברנו את מוקד 106 לשבת בתוך הבית, הגדלנו את מצבת כח האדם וגם נשפר את זמני ההמתנה למענה טלפוני וגם זמני הטיפול עתידים להתקצר משמעותית. זוהי בשורה אמיתית לתושבי העיר".
תגובות