הבוקר, רביעי, נפתח בשיבושים קשים בתנועת רכבת ישרל ברחבי הארץ, וזאת בעקבות עיצומים שנוקטים נהגי הקטר. בקו ירושלים-נתב"ג התקבלו דיווחים על ביטולים של שתי רכבות הבוקר. הנהגים הודיעו אמש, שלישי, כי הם חולים. יש לציין כי במהלך היום צפויים שיבושים נוספים.
- כבר התחלנו לדאוג: שגרת התקלות בקו ירושלים-נתב"ג חזרה – הופסקה תנועת הרכבות
- בזמן שקו ירושלים-נתב"ג תקוע, מסביב הכל פורח: הצצה ממעוף הציפור על תוואי הרכבת המהירה
- דעה | התקלות ברכבת המביכה ירושלים-נתב"ג – איפה האחריות של השר כץ?
ברכבת ישראל קוראים הבוקר לנהגים ולוועד העובדים "להתעשת, להפגין אחריות, לא לפגוע בשירותי הרכבת ולשוב מיד לעבודה סדירה". עוד נמסר מהרכבת כי "בעומס הכבד המוטל כיום ממילא על רכבת ישראל הפועלת במלוא כוחה ובתפוסה ממוצעת של 160 אחוז, התנהלות כוחנית ולא ראויה שכזו הינה מיותרת. מוטלת על כתפי ההנהלה והעובדים אחריות גדולה לנוסעים ואנו מצפים מהנהגים ,כמו כלל העובדים לנהוג במידת האחריות הראויה. אנו עדים הבוקר להתנהגות פראית ולא אחראית בהובלת הוועד בהצהרות על חולי נהגים ופקחים באופן שפוגע בנוסעים. אנו מצרים על כך וקוראים לוועד להתעשת".
עוד נמסר מהרכבת כי "מן הראוי שהציבור ידע כי החלטת הועד נובעת מהחלטת ההנהלה להוסיף פחות מחצי שעת נהיגה בממוצע לנהג מידי יום. כיום נהג נוהג בממוצע שלוש שעות וחצי שעות לעומת שש השעות המותרות ולאור הצרכים התפעוליים ומצב החברה ינהגו הנהגים כארבע שעות. זאת כאמור בעוד שההסכם הקיבוצי מתיר נהיגה של שש שעות לנהג. בגין תוספת זו יהנו הנהגים מפרמיית נהיגה פעילה. זהו מהלך נדרש לרכבת בתקופה זו. אנו קוראים לועד להורות לנהגים לשוב מיד לעבודה ולא לגרום לנוסעים סבל נוסף, על הצפיפות והמחסור במסילות. רק התנהגות אחראית ושילוב ידיים יאפשרו להתגבר על האתגרים".
יחד עם ביטול הרכבות בירושלים בוטלו ברחבי הארץ רכבות בקו כרמיאל-חוף הכרמל; הרכבת מבית שאן של 6:01 בוטלה; הרכבת של 5:49 מבית שמש לנתניה הופעלה מרמלה; הרכבת של 6:21 מנתניה לבית שמש הופעלה מהרצליה; הרכבת חיפה מרכז לאשקלון שיצאה 5:04 מחיפה מרכז – הסתיימה בסבידור; הרכבת של 6:59 בקו רעננה- באר שבע- הופעלה מראש העין.
כידוע, קו ירושלים-נתב"ג, סובל ממילא מאז תחילת הפעלתו משורה של תקלות חוזרות ונשנות, כשראוי להדגיש שהרכבת בכלל לא פועלת בצורה מלאה ואינה מגיעה עדיין לתל אביב, זאת למרות מספר דחיות ולמרות הבטחות של שר התחבורה ישראל כץ שהיא תפעל בצורה מלאה עד לסוכות 2018, מה שכאמור לא בדיוק קרה. אחת התקלות החמורות היתה כאשר 150 נוסעים נתקעו בתוך מנהרה על התוואי. רק לפני שלושה שבועות תנועת הרכבות בקו המהיר ירושלים-נתב"ג הופסקה, בעקבות תקלה באחד מהקטרים החשמליים, לאחר שרכיב התפרק.
חושם
החלמה מהירה