אתם יודעים כמה זמן עורכי דין צריכים לבזבז על אימיילים כדי לנסח חוזה, רק כי הם לא מכירים את היכולות של הענן ושל עבודה מקבילית על מסמכים? או כמה זמן ארכיטקטים ומעצבים מבזבזים על רינדור כי לא בנו להם את המחשב כמו שצריך? מי שיתן לכם שקט תעשייתי וביטחון שהכל מתנהל ביעילות ומתקתק כמו שעון שוויצרי, הוא אבי אורן, מנכ"ל חברת מגה צ'יפ שתעניק את כל הפתרונות הטכנולוגיים לעסק ולמשרד שלכם.
חברת מגה צ'יפ, שנוסדה בשנת 2008, פועלת בירושלים והסביבה ובגוש עציון תוך שהיא מספקת שירותי מחשוב מתקדמים, תכנון והקמת תשתיות, לצד ייעוץ ומכירה של ציוד. החברה מתמחה במתן פתרונות מחשוב ארגוני: בנייה ותחזוקה שוטפת של חדרי שרתים, הקמה ותחזוקת חדרי מחשבים במוסדות חינוך, הקמת תשתיות רשת, תשתיות מחשוב ועוד.
בחברה, שהוקמה על ידי אלי מגזימוף ואבי אורן, יש תחושה של שליחות ואמונה שלספק שירות טכנולוגי איכותי זה לא ערך מוסף אלא מצרך חיוני להתפתחותו של כל ארגון.
"אחרי מספר שנים בתחום הבנו שלבנות תשתית טכנולוגית למשרד או לבית ספר זה אינו דבר טריוויאלי", מספר אבי אורן, "ובהרבה מקרים זה נעשה בצורה שאינה תואמת את האפשרויות הקיימות בשוק, ויותר מכך – את מה שהלקוח צריך. מאז אנחנו עסוקים בשדרוג ובבנייה מחדש של מערכות מחשבים תוך שימת דגש על איזון של עלות-תועלת אפקטיבי. אחד היתרונות של מגה צ'יפ הוא מיקוד ציוד המחשבים לבעיה הקונקרטית של הלקוח, ללא דחיפה של ציוד הנמצא במלאי או תוכנות שאין בהן צורך. כתפיסה, אנחנו לא מחזיקים חנות אלא מספקים מוצרים מהיבואן לצרכן על פי דרישה והבנה מעמיקה כדי להתאים ללקוח מה שהוא באמת צריך".
כיצד אתם פותרים בעיות?
"אנחנו לא מחכים לשריפה כדי לכבות אותה. כשירות בוטיק, אנחנו מכירים את הלקוחות שלנו טוב, את התהליכים ואת צורת העבודה שלהם. פעמים רבות אנו באים ויוזמים דרכים לשיפור. כמעט כל הלקוחות שלנו משתמשים בשרתי הענן שלנו לגיבוי כל המידע החיוני שלהם, מה שאומר שבמצב קיצון של קריסה כללית של שרת או מחשב מסוים בעסק, תוך שעות ספורות הלקוח מקבל מכונה חלופית שפועלת בדיוק כמו הקודמת. או במקרה פשוט יותר, כשקובץ מסוים נעלם, תוך דקות מעטות אנחנו משחזרים אותו. כמו כן, ציוד שנכנס למעבדה יוצא בדרך כלל תוך יום-יומיים. בתחום הזה אין מקום למשחקים, ואם לא נקדים תרופה למכה – אין לנו ערך משמעותי".
ספר על פרויקט מיוחד בטיפולכם שאתם גאים בו
"אחד הפרויקטים הרציניים שלנו היה עבור חברת הייטק גדולה בהר חוצבים. מדובר בלקוח קבוע שלנו שהיה צריך להעתיק קומה מלאה בציוד תקשורת וחדר שרתים מורכב, בזמן מאוד קצר. ניהלנו את כל הפרויקט – הקמת תעלות ותשתיות רשת מתקדמות, רצפה אנטי סטטית, קירור, מצלמות אבטחה, מרכזיה טלפונית, מחשבים וכמובן עשרות השרתים של החברה. זה היה פרויקט מעניין וגדול ולמדנו שם הרבה על עצמנו – על היכולות שלנו בעבודה תחת לחץ ועל המקצועיות שלנו".
איזה פריט חיוני יש לך על שולחן העבודה?
"היום צריך לשאול האם הכוונה לשולחן העבודה במחשב או במשרד. מאחר והחיים שלי סובבים סביב המחשב, אז לדעתי יש שני לינקים שהכי חיוניים לי – אחד הוא של התמיכה מרחוק וניטור המחשבים של כל הלקוחות שלנו, תוכנה שנמצאת הכי הרבה בשימוש אצלנו, והשני הוא לינק גישה לשרת הגיבוייים שלנו, שם אנחנו יכולים לראות את סטטוס הגיבויים בכל המחשבים שאנו מגבים. חוץ מהחיוג המהיר לאשתי, אלה הלינקים הכי חשובים".
איך נראה סדר היום שלך?
"לאחרונה הקמנו מחלקה של פיתוח תוכנה ומערכות מידע בחברה וזה שינה את כל הלו"ז. אני בדרך כלל מגיע למשרד די מוקדם בבוקר, לאחר מכן מתקיימת ישיבת צוות פרקטית על הדברים שצריך לטפל בהם היום, ומשם פשוט רצף של פגישות ועבודה עד מאוחר בלילה. זה כיף לא נורמלי לבנות את הקונספט של צורת העבודה בארגון גדול, אבל עם הכיף באות גם השעות הארוכות אל תוך הלילה".
ומה הלאה?
"השאיפה היא להגדיל את מעגל הלקוחות עם לקוחות שמתחברים לערכים שלנו ועם כאלה שיודעים להעריך שירות איכותי וראש גדול. אנחנו שואפים להגיע למצב שבו עם כל פרויקט הלקוח ירגיש שמבחינה טכנולוגית הוא עשרה צעדים קדימה ושאנחנו יודעים שהוא עובד נכון יותר וחכם יותר. אם הגענו לזה אז דיינו".
מעבדה: הרב עוזיאל 110 ירושלים
טלפון: 02-8000250
אתר: www.megachip.co.il
תגובות