האם בקרוב תוכלו ליהנות מכלל השירותים העירוניים מבלי לצאת מהשכונה שבה אתם מתגוררים? יוזמה חדשה שזוכה לתמיכה מקרב חברי מועצת עיריית ירושלים מציעה להנגיש את השירותים השונים שמספקת העירייה לתושבים, בהם תשלומי ארנונה, רישום למוסדות החינוך ועוד, אל השכונות. זאת, כך לדברי חברי המועצה, על רקע מהפכת הדיגיטל בעיריית ירושלים והעובדה שלא ניתנים שירותים פרונטליים בנושאים רבים. יש לציין כי כיום קיים פיילוט דומה במזרח העיר, כשהיוזמה החדשה מבקשת להרחיבו לכלל השכונות בירושלים.
- הבית החדש של מוקד 106 וההבטחה לקיצור זמני ההמתנה
- הגן החרדי שמקדמת העירייה בקרית מנחם
- בית קברות למכולות אשפה בצפון ירושלים: מפגע סביבתי ואסתטי
את רעיון הנגשת השירותים העירוניים העלתה חברת מועצת העירייה עינב בר-כהן (התעוררות) אשר מספרת בשיחה עם "כל העיר" על השתלשלות האירועים. "במסגרת ועידת התקציב, ודיון על איכות השירות. אחד הדברים שעלו, ללכת לשכונות שונות בעיר ולבצע שיתוף פעולה עם המינהליים הקהילתיים על מנת להנגיש שירותים לתושב. זאת בעקבות גודלה של העיר המכילה שכונות גדולות מרובות תושבים, שההגעה אליהם קריטית", אומרת בר-כהן. "המטרה היא להפוך את העיריה לנגישה יותר לכולם. גם מהפכת הדיגיטל בעירייה, מעלה את הסוגיה, בשל העובדה שהאוכלוסייה המבוגרת ומגזרים שונים אינם מרבים להשתמש באמצעים דיגיטליים".
כאמור, היוזמה של בר-כהן זכתה לתמיכה של חברי מועצת עיריית ירושלים נוספים אשר השתתפו בישיבת התקציב. חברי המועצה הנחו את הדרג המקצועי ליצור תכנית מקצועית, המציינת כיצד לאפשר את השירותים בשכונות השונות. "הצטרפו ליוזמה חברי מועצה שנכחו בוועידה, וביחד הנחנו את הדרג המקצועי להביא איזושהי תוכנית מקצועית, על מנת לשפר את השירות בשכונות השונות בשיתוף המינהליים הקהילתיים", אומרת בר-כהן. "עוד ביקשנו שהדרג המקצועי יציין מהם השירותים הקהילתיים שביכולתם לתת. למשל, ארנונה, רישום למוסדות חינוך, וכל הצרכים של התושבים. אך, שלא יהיה משהו שאינו יעיל".
"אני חושבת שזו יוזמה מאוד חשובה", מדגישה בר-כהן. "על מנת לקדם אותה, יש להציג תוכנית רצינית בהמשך, כדי לבחון מהי התדירות הנדרשת לביצוע היוזמה. אני הצעתי שהביצוע יהיה פעם בחודש. יש לציין כי, מדובר פחות בעניין של תקציבים, מכיוון שנותני השירות נמצאים בעירייה. העניין הינו ההנגשה של השירות לשכונות עצמן, ובחינה מקצועית של הצרכים לכל שכונה ושכונה. ובהתאם לזה להעניק את השירות היעיל ביותר לתושבים".
מהעירייה נמסר כי "עיריית ירושלים פועלת כל העת לקידום ושיפור השירותים העירוניים והנגשתם לציבור כחלק מתפיסה אסטרטגית לשיפור איכות השירות. לאור הצרכים השונים של האוכלוסיות השונות, העירייה מתאימה מגוון ערוצי שירות להעדפת התושבים, במטרה להנגיש ולהקל על התקשרותם עם העירייה. הדבר נעשה באמצעות שירותים דיגיטליים, האתר העירוני, עמדות לשירות עצמי וכן בליווי נציגי שירות אשר מסייעים לאוכלוסיות שאינן מרבות להשתמש באמצעים דיגיטליים. השירות ניתן גם בחלק מהמינהלים הקהילתיים שבסביבתם נמצא צורך משמעותי, על מנת להקל ולסייע לקבלת השירות ולספק הזדמנויות רבות יותר לתקשורת".
תגובות