**עדכון – 15:30: תנועת הרכבות בקו המהיר ירושלים-נתב"כ חזרה לפעול, לאחר שהופסקה למשך כשעתיים.
תנועת הרכבות בקו המהיר ירושלים-נתב"ג הופסקה, בעקבות תקלה באחד מהקטרים החשמליים, לאחר שרכיב התפרק. תנועת הרכבת הופסקה עד להודעה חדשה.
מרכבת ישראל נמסר כי "בבדיקות של אחד מהקטרים החשמליים, באזור צומת דניאל, התפרק רכיב של הפנטוגרף. מדובר בקטר בודד, ולא ברכבת. לא מעורבים נוסעים. לכן, לצורך טיפול בקטר ותיקון התקלה, הופסקה תנועת הרכבות בקו נתב"ג- ירושלים נבון, עד להודעה חדשה".
ברכבת ישראל מספרים כי "הצוותים הטכניים של רכבת ישראל ו'בומברדייה' מטפלים בעת זו בקטר החשמלי. לצורך כך נותקה הרשת החשמלית והקטר ייגרר ללוד. זמן מוערך לסיום הטיפול וחזרה לשגרה – כשעתיים".
ברכבת ישראל מציינים כי "הוזמנו היסעים לתחנת ירושלים ונתב"ג".
יש לציין כי כבר מהרגע הראשון להקמתה סובלת הרכבת מתקלות חוזרות ונשנות, כשראוי להדגיש שהיא בכלל לא פועלת בצורה מלאה ואינה מגיעה עדיין לתל אביב, זאת למרות מספר דחיות ולמרות הבטחות של שר התחבורה ישראל כץ שהיא תפעל בצורה מלאה עד לסוכות 2018, מה שכאמור לא בדיוק קרה. אחת התקלות החמורות היתה כאשר 150 נוסעים נתקעו בתוך מנרה על התוואי. כמו כן, התקבלו דיווחים על כך שתקופת ההרצה בחלק מהקרונות נרשמים מושבים לא מאוישים.
הרכבת החשמלית, שפועלת במתכונת הרצה, מוגבלת ל-400 נוסעים בלבד בכל נסיעה. בימים אלה פועלת רכבת ישראל להשלמת חישמול המסילה מנתב"ג לתחנת ההגנה בתל אביב, ובהמשך עד לתחנת סבידור (מרכז).
הרכבת החלה לפעול בחול המועד סוכות, באופן חלקי – הרכבת מגיעה רק עד תחנת נמל התעופה בן גוריון. משם, הנוסעים שרוצים להגיע לתל אביב יצטרכו להחליף רכבת. לפי התוכנית המלאה, בשנת 2019 יופעלו ארבע רכבות בשעה לכל כיוון בשעות השיא. קו הרכבת כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים, שיעבור דרך נתב"ג, מודיעין ושער הגיא, ויגיע לירושלים. מהירות הרכבת תעמוד על 160 קמ"ש והיא תבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה. זמן הנסיעה בין תל אביב לתחנת האומה צפוי לעמוד על 28 דקות בלבד.
תגובות