עמית שכטר, בר ההופעות 'נוקטורנו לייב' (צילומים: בריף)
עמית שכטר, בר ההופעות 'נוקטורנו לייב' (צילומים: בריף)

בר ההופעות 'נוקטורנו לייב' חוגג שנתיים: "למקום כבר יש שם בכל הארץ"

עמית שכטר, בעלי ה'נוקטורנו לייב', שמציין שנתיים של פעילות מוסיף: "התכנים אצלנו אינם מביישים שום מוסד תרבות בעיר"

פורסם בתאריך: 23.1.19 20:42

בנוקטורנו חוגגים בימים אלה שנתיים של פעילות בבר ההופעות 'נוקטורנו לייב', שממוקם בקומה התחתונה של בית הקפה. לרגל החגיגות התקיימו השבוע שתי הופעות – של בית אל פאנק (רביעי) ושל מאור כהן (חמישי). במוצאי שבת (26.1) תגיע לחגוג המוזיקאית לירון מיוחס. במופע יוגש קוקטייל חגיגי במחיר מיוחד, כשבנוסף יוקרן סרטון ברכות יום הולדת שיצרו האמנים.



"נוקטורנו לייב מציין שנתיים שהיו עמוסות בפעילות תרבותית-אמנותית ענפה", אומר בשיחה עם "כל העיר" הבעלים עמית שכטר. "במקום מתארחים מדי ערב גדולי האמנים, גם הירושלמים, וגם במישור הארצי. אנחנו מקיימים השקות ופתיחות של תערוכות, ובשנה האחרונה המקום הפך ממש לגלריה. אנחנו משתפים פעולה עם אגף תרבות ועם האגף לאמנות פלסטית בעירייה, כגשם עם רשות הצעירים יש לנו שיתוף פעולה פורה".

עמית שכטר (צילום: בריף)

עמית שכטר (צילום: בריף)

שכטר מדבר על הסגנון הרב תחומי של המקום ומציין כי "הליינים שלנו מאוד מגוונים. אין פה ערב דל. יכולה להיות הרצאה על הבר בנושא מדליק, יכולה להיות הופעת אינדי ירושלמית ויכול להתקיים מופע של מאור כהן, עלמה זהר או עמיר לב. את השנתיים העמוסות האלה החלטנו לחגוג בשלושה ערבים שונים במהלך השבוע האחרון. אלה שלושה מופעים שמייצגים את מה שאנחנו יודעים לעשות פה. בינת אל פאנק מביאים מופע להקה אנרגטי ורקיד, מאור כהן נותן מופע אקוסטי שמשלב את ההומור המיוחד שלו ולירון מיוחס היא אמנית ירושלמית פורצת דרך שמגיעה עם מופע אתני באוריינטציה אחרת לגמרי. המופעים הללו מגלמים בתוכם את כל מה שהוא נוקטורנו לייב".

כל מופע המתקיים במסגרת נוקטורנו לייב יכול להכיל כ-120 איש. המקום מצויד במערכות סאונד ותאורה, מותאם אקוסטית וכולל במה מושקעת. "עם הזמן אנחנו מקבלים יותר ויותר פניות מהאמנים עצמם", מספר שכטר, "אם פעם היינו צריכים לפנות לאמנים, היום הפניות כבר מגיעות אלינו. איה כורם, למשל, עשתה סקר איפה כדאי להופיע בירושלים, והתשובה המוחצת שקיבלה היתה נוקטורנו. היא פנתה אלינו ונולד מכך מופע. זו המגמה הכללית. המקום קיבל שם בכל הארץ, גם מחוץ לגבולות ירושלים בתור ה-מקום למופעים בסדר גודל הזה".

בין האירועים שמתקיימים במקום ישנם גם ערבי סטנד אפ, כמו זה של ארז בירנבאום שהתקיים החודש או הרצאות קבועות על קולנוע וטלוויזיה שמקיים דורון פישלר אחת לחודש. האירועים הבאים החודש יהיו הרצאה וקריאה עם הסופרת מרסל מוסרי (ראשון, 27.1), סדנת סטיילינג עם תמי מונטאג ולאחר מכן ערב דראג ממחזות זמר (שני, 28.1). ביום שלישי, 29.1, תתקיים מסיבת השקה לספרו ל אבישי חורי "איך עושה תהום". חורי יארח את דוד לביא, נעמי חשמונאי ואורלי אלבוחר. "אבישי עובד בנוקטורנו כמלצר ואחראי משמרת, אז זהו אירוע בעל משמעות מיוחדת עבורנו", אומר שכטר, "כולנו מתרגשים לקראת ההשקה שכבר זכתה ללא מעט חשיפה".

בר ההופעות 'נוקטורנו לייב' (צילום: בריף)

התוכנית האמנותית של נוקטורנו לייב מחולקת בבתי מלון בעיר ובמוסדות אקדמיים, כאשר הדימוי הוויזואלי המופיע בה הוא של התערוכה המוצגת במקום באותו החודש. "התוכניה הפכה להיות ממש בעלת ערך לאספנים", אומר שכטר, "יש אנשים שאומרים 'חסר לי את ינואר ואת פברואר כדי להשלים את הסדרה'. יש לנו אוצרת ששמה סמדר צוק, ויש ממש הפיכה של המקום גם לגלריה ולבית לאמנות ולא רק לתרבות.

המחר של תמול שלשום

על התוכניות להמשך אומר שכטר כי "אנחנו מתכוונים להמשיך לארח ולהיות בית לתרבות ירושלמית. לפני כשנה הפכנו לעמותה כי אנו מאמינים שפעילות כזו צריכה להיתמך. אנחנו מתכוונים להציג עצמנו כמוסד תרבות לכל דבר בעיר הזו. התכנים אצלנו אינם מביישים שום מוסד תרבות בעיר, וראוי שמוסד כזה יפעל עוד הרבה שנים".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר