במרכז הרפואי הדסה לא התקיימה הבוקר (ראשון, 20.1) קבלת מטופלים, וזאת בעקבות מחאת עובדי המחשוב במרכז הרפואי, שנאבקים על העסקתם כעובדי קבלן. עשרות עובדים ממחלקות המחשוב, המינהל והמשק בבית החולים הדסה עין כרם הפגינו במסדרונות המרכז הרפואי וקראו להנהלת בית החולים לקלוט להעסקה ישירה את עובדי מחלקת המחשוב, אשר מועסקים כעובדי קבלן מטעם חברת 'נס טכנולוגיות'.
העובדים הסתובבו במסדרונות בית החולים עם שלטים ומגפון וקראו, בין השאר, "רוטשטיין תתעורר"; "רוטשטיין תסתכל לנו בעיניים" ועוד.
אמנון ברוכיאן, יו"ר ועד עובדי המינהל והמשק בהדסה עין כרם, אומר בשיחה עם "כל העיר": "השבתנו חצי בית חולים אחרי שבית הדין לעבודה התיר לנו להשבית את המוסד. כולנו תקווה שמנכ"ל הדסה זאב רוטשטיין יתעשת ויישב למשא ומתן, ושאותם עובדים יועסקו בהעסקה ישירה. זה לא שוק עבדים, אנחנו רוצים שיקלטו אותם בהעסקה ישירה. כך גם הדסה תרוויח וגם העובדים עצמם. אם לא תהיה התקדמות במשא ומתן נשבית את בית החולים באופן מלא".
אל הפגנת עובדי המרכז הרפואי הצטרפו עובדי ההסתדרות במרחב ירושלים, איגוד עובדי האינטרנט, הסלולר וההייטק. מההסתדרות נמסר כי "כחלק מצעדי העובדים, החל משעות הבוקר המוקדמות לא מתקיימת קבלת קהל בבית החולים ולא ניתנים שירותי מנהלה במרפאות השונות".
בהסתדרות מוסיפים ומדגישים כי "מהצעדים הארגוניים מוחרגות פעולות מצילות חיים".
על רקע מאבק עובדי המחשוב בהדסה: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה
יש לציין כי מחאת עובדי המחשוב בהדסה נמשכת מזה חודשים רבים, כשהם דורשים לשפר את תנאי העסקתם. מההסתדרות במרחב ירושלים נמסר עוד כי "מחאת העובדים מתקיימת על רקע המשבר החריף אליו הגיעו יחסי העבודה ובשל חוסר הנכונות של הנהלת בית החולים לקלוט להעסקה ישירה ולפעול לשיפור תנאי העסקתם של עובדי "נס טכנולוגיות", המועסקים אצלה כעובדי קבלן בתחום המחשוב בתנאי העסקה מינימליים ולא מכבדים. עובדי 'נס טכנולוגיות' שובתים מזה תקופה ארוכה נוכח חוסר נכונותן של הנהלות 'נס טכנולוגיות' והדסה לשבת עמם לשולחן הדיונים. הבוקר, לאות סולידריות, הצטרפו למחאתם גם עובדי המינהל והמשק בבית החולים".
יש לציין כי פרט לעיצומים היום (ראשון) בהדסה, העובדים קיימו ביום שישי האחרון (18.1) טקס "קבלת שבת" מול ביתו של מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה פרופ' זאב רוטשטיין בראש העין, בדרישה שייקח אחריות על המשבר ויפעל לסיומו.
מהדסה נמסר בתגובה: "הטענה שבהדסה לא ניתנים שירותים לא נכונה. בית החולים הדסה פועל כסדרו. מטופלי בית החולים מתקבלים על ידיי הצוותים הרפואיים, האחיות והרופאים. מדובר בסכסוך עבודה בין עובדי חברת נס לבין הנהלת החברה עצמה, על זכותם להתאגד ולשפר את תנאי העבודה שלהם. הסכסוך אינו קשור כלל להדסה ששכרה מחברת נס שירותי מחשוב במיקור חוץ. לאור הפגיעה בתפעול מחשבי הדסה בחודש האחרון, הודיעה הדסה לחברת נס על ביטול ההסכם עמה ובמקביל פועלת להתקשרות עם ספקים אחרים. הודעת ההסתדרות הכללית, מהווה אם כך פגיעה מיותרת במטופלי הדסה ופגיעה באלפי עובדי הדסה שעד לפני מספר שנים חוו את הקשיים הכלכליים של הדסה על בשרם. הנהלת הדסה מבקשת להודיע שפעילות בית החולים ממשיכה ותימשך באופן מלא ללא כל הפרעה ועובדי הדסה יעבדו באופן רגיל ומלא. דרישת ההסתדרות לקלוט את עובדי המחשב בהדסה נדחתה על הסף. כידוע לכל, הדסה פועלת תחת הסכם ההבראה ואינה יכולה להוסיף ולו תקן אחד נוסף למצבת העובדים שלה. עובדה זו הובהרה להסתדרות על ידי הדסה, החשב המלווה וממשרד האוצר. אין להסתדרות כל מנדט להרוס שנית את בית החולים הדסה, לגרום נזק למטופלים ולפגוע אנושות בכל עובדי הדסה המסורים. הדסה פונה להסתדרות בדרישה להפסיק את האיומים והעיצומים כי גם בהם יש כדי לפגוע במטופלים. מנכ״ל הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין, פונה באופן אישי אל כל אחת ואחד מעובדי הדסה ומבקש לגלות אחריות אישית ולא לאפשר לכל גורם לפגוע בביתו ובמקור פרנסתו".
בתגובה לטענות של הדסה נמסר מההסתדרות: "ההסתדרות שוללת מכל וכל את טענות הנהלת בית החולים הדסה שהופצו לכלי התקשורת, לפיהן היא אינה מהווה צד לסכסוך בין עובדי המחשוב שלה לחברת 'נס טכנולוגיות' המספקת לה שירותי מחשוב במיקור חוץ. נזכיר כי במקביל לסכסוך עבודה שהוכרז ב'נס', נציגות עובדי הדסה הכריזה סכסוך עבודה גם בבית החולים עצמו, ובית הדין האזורי לעבודה בירושלים אף דחה את בקשתה של הדסה לצו מניעה כנגד עיצומי העובדים. ההסתדרות הצליחה להוכיח בפני בית הדין כי הדסה מוציאה כספי ציבור רבים יותר על עובדי קבלן מאשר העסקתם בצורה ישירה, וכל רצונה הוא לשבור את התארגנות העובדים. אנו מצרים על כך שהנהלת הדסה פוגעת בעובדיה על גב מטופליה, וקוראים שוב לאנשיה לשבת לשולחן המו"מ לשם פתרון המשבר העמוק בין הצדדים".
תגובות