בית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים דחה בשבוע שעבר את עתירתם של 62 דיירי רחוב סיירת דוכיפת בשכונת פסגת זאב נגד סלילת נתיב תחבורה ציבורית. העתירה הוגשה נגד עיריית ירושלים ונגד החברה העירונית מוריה, בעניין ביצוע פרוייקט לסלילת נתיב תחבורה ציבורית ברחוב על חשבון מקומות חניה וצמצום רוחב המדרכה
השופטת תמר בזק-רפפורט) קיבלה את טענת חברת מוריה, שיוצגה על ידי עו"ד דן ליברמן ממשרד אפרים אברמזון ושות', כי מדובר בפרויקט שנועד להקל על עומסי התנועה ולעודד את השימוש בתחבורה ציבורית, וקבע כי אין מקום להתערבות בשיקול הדעת של גורמי המקצוע בעניין זה. כמו כן, קיבל בית המשפט את טענת מוריה כי קויים הליך של שיתוף הציבור לפני תחילת העבודות, וכי נמסר לדיירים מלוא המידע בדבר העבודות המתוכננות. בנוסף, השופטת קיבלה את טענת מוריה כי בעבודות לסלילת דרך, שנעשות מכוח תכנית מתאר מפורטת מאושרת, מוריה כתאגיד עירוני פטורה מן הצורך לקבל היתר בנייה לצורך ביצוע העבודות.
כפי שפורסם ב"כל העיר", בתחילת השנה פתחו הדיירים במאבק ציבורי נגד סלילת נתיב תחבורה ציבורית ברחוב סיירת דוכיפת. לטענת הדיירים הנת"צ לא יפתור את בעיית הפקקים, ואף יוסיף מפגעים של רעש, וזיהום אוויר. עוד חששו המתנגדים כי החניה ברחוב תתבטל. בהמשך למאבקם הגישו הדיירים עתירה לבית המשפט.
"הודיעו לנו במאי או יוני בשנה שעברה, שעושים נתיב תחבורה ציבורית ומקיימים שיתוף תושבים", אומרת היום בשיחה עם "כל העיר" דיירת ברחוב. "'שיתוף תושבים' זה צמד מילים מכובסות – פשוט הודיעו לנו מה הולכים לעשות. זאת אומרת, קבעו לנו עובדה מוגמרת לא התייעצו איתנו, הדחפורים כבר היו שם. כשיעברו ברחוב יותר אוטובוסים, הרעש יתגבר וזיהום האוויר יהיה נורא. בנוסף, צמצמו לנו את החניות, והרחיקו חניות נכים", טוענת הדיירת.
לדברי רונן בן יאיר, פעיל חברתי וחבר במינהל הקהילתי פסגת זאב,"התושבים ממשיכים במאבקם נגד נתיב התחבורה ציבורית, שמחמיר את מפגעי זיהום האוויר בשכונה, מחריף את מפגע הרעש, מבטל את חניות הנכים המרותקים לכיסא גלגלים ומהווה סכנה בטיחותית לילדי השכונה. אם לא תהיה ברירה, התושבים יגישו ערר לבית המשפט, כי חייהם ובריאותם הם מעל לכל שיקול. העירייה וגופי התכנון יבינו כי שיפור ותיקון המפגעים ברחוב הוא חיוני ואפשרי. יש להרחיק את הכביש מהבניינים ולהקים קיר אקוסטי לאורך כל הכביש להגנת התושבים והשכונה".
תגובות