שוב שיבושים בתנועת הרכבות בקו החדש ירושלים-נתב"ג: הבוקר, שני, צומצמה תנועת הרכבות משתי רכבות בשעה לרכבת אחת בלבד. ברכבת ישראל ציינו: "תנועת הרכבות בקו פועלת כעת בתדירות של רכבת אחת בשעה, לכל כיוון. נמשיך לעדכן".
הסיבה לצמצום תנועת הרכבות? תקלה בקטר בקו ירושלים-נתב"ג. עד תיקון התקלה תנועת הרכבות תעמוד, כאמור, על אחת לשעה.צוותי רכבת ישראל פועלים לתיקון התקלה.
מאז שהחלה הרכבת לפעול, כבר התרחשו בה מספר תקלות טכניות ונדמה שהעבודה שניצבת בפני אנשי רכבת ישראל עוד ארוכה. אתמול, ראשון, בשעה 17:00 הופסקה זמנית תנועת הרכבות בין תחנת יצחק נבון בירושלים לבין תחנת נתב"ג. לאחר כחצי שעה חודשה תנועת הרכבות.
כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", ביום שלישי שעבר התגלו תקלות טכניות ברכבת ועל כן בוטלו שתי הרכבות של השעה 6:30 בבוקר. עד תיקון התקלה, כך נמסר מרכבת ישראל, פעל קו הרכבת בתדירות של אחת לשעה בלבד. ברכבת ציינו כי הודעות נמסרו לנוסעים שנרשמו לנסיעות.
לפני שבועיים, כפי שפורסם ב"כל העיר", נתקעה רכבת עם כ-150 נוסעים במנהרה. ברכבת שעשתה את דרכה מנתב"ג לתחנת נבון בירושלים התגלתה תקלה בקטר והיא סודרה רק לאחר כשעה. יום למחרת שוב נרשמו קלות בקו ירושלים-נתב"ג – ארבע רכבות בוטלו בבוקר.
יש לציין כי כבר מהרגע הראשון להקמתה סובלת הרכבת מתקלות חוזרות ונשנות, כשראוי להדגיש שהיא בכלל לא פועלת בצורה מלאה ואינה מגיעה עדיין לתל אביב, זאת למרות מספר דחיות ולמרות הבטחות של שר התחבורה ישראל כץ שהיא תפעל בצורה מלאה עד לסוכות 2018, מה שכאמור לא בדיוק קרה.
הרכבת החלה לפעול לפני למעלה מחודש, בחול המועד סוכות, באופן חלקי – הרכבת מגיעה רק עד תחנת נמל התעופה בן גוריון. משם, הנוסעים שרוצים להגיע לתל אביב יצטרכו להחליף רכבת. במהלך החודש הקרוב – תקופת ההרצה, הנסיעות מירושלים יהיו ללא תשלום – בהזמנת כרטיסים מראש דרך אתר רכבת ישראל.
לפי התוכנית המלאה ב-2019 יופעלו ארבע רכבות בשעה לכל כיוון בשעות השיא. קו הרכבת כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים, שיעבור דרך נתב"ג, מודיעין ושער הגיא, ויגיע לירושלים. מהירות הרכבת תעמוד על 160 קמ"ש והיא תבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה. זמן הנסיעה בין תל אביב לתחנת האומה יעמוד על 28 דקות בלבד.
תגובות