קו הרכבת המהיר ירושלים-תל אביב היה אמור להפוך את חייהם של תושבי העיר לקלים הרבה יותר. רכבת ישירה שתגיע בתוך 28 דקות לתל אביב. אולם עד שזה יקרה, כך נדמה, ייקח נצח. הבוקר, שלישי, שוב התגלו תקלות טכניות ברכבת ועל כן בוטלו שתי הרכבות של השעה 6:30 בבוקר. כמו כן, עד תיקון התקלה, כך נמסר מרכבת ישראל, יפעל קו הרכבת בתדירות של אחת לשעה בלבד. ברכבת מוסיפים ומדגישים כי הודעות נמסרו לנוסעים שנרשמו לנסיעות.
כזכור, מאז שהחלה הרכבת לפעול, כבר התרחשו בה מספר תקלות טכניות ונדמה שהעבודה שניצבת בפני אנשי רכבת ישראל עוד ארוכה. ביום שני שעבר, כפי שפורסם ב"כל העיר", נתקעה רכבת עם כ-150 נוסעים במנהרה. ברכבת שעשתה את דרכה מנתב"ג לתחנת נבון בירושלים התגלתה תקלה בקטר והיא סודרה רק לאחר כשעה. יום למחרת שוב נרשמו קלות בקו ירושלים-נתב"ג – ארבע רכבות בוטלו בבוקר.
יש לציין כי כבר מהרגע הראשון להקמתה סובלת הרכבת מתקלות חוזרות ונשנות, כשראוי להדגיש שהיא בכלל לא פועלת בצורה מלאה ואינה מגיעה עדיין לתל אביב, זאת למרות מספר דחיות ולמרות הבטחות של שר התחבורה ישראל כץ שהיא תפעל בצורה מלאה עד לסוכות 2018, מה שכאמור לא בדיוק קרה.
הרכבת החלה לפעול לפני למעלה מחודש, בחול המועד סוכות, באופן חלקי – הרכבת מגיעה רק עד תחנת נמל התעופה בן גוריון. משם, הנוסעים שרוצים להגיע לתל אביב יצטרכו להחליף רכבת. במהלך החודש הקרוב – תקופת ההרצה, הנסיעות מירושלים יהיו ללא תשלום – בהזמנת כרטיסים מראש דרך אתר רכבת ישראל. התדירות תעמוד על פעם בשעה. מי שירצה לנסוע מנמל התעופה בן גוריון לירושלים יצטרך לשלם 17 שקלים. יש לציין כי הקו לא יפעל בשישי ובמוצ"ש.
בתום תקופת ההרצה תדירות הרכבת תעמוד על 4 רכבות בשעה. הקו עד לתל אביב יחל לפעול רק במהלך שנת 2019.
לפי התוכנית המלאה יופעלו ארבע רכבות בשעה לכל כיוון בשעות השיא. קו הרכבת כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים, שיעבור דרך נתב"ג, מודיעין ושער הגיא, ויגיע לירושלים. מהירות הרכבת תעמוד על 160 קמ"ש והיא תבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה. זמן הנסיעה בין תל אביב לתחנת האומה יעמוד על 28 דקות בלבד.
כ
רכבת סוג ז של שר סוג ז
נח
שיפסיקו את השירות שממילא לא אמין, יחזירו את הקרונות לקו החוף.
ושיפתחו את הקו רק כשיגיעו הקונות שהוזמנו.
בזיון
אב
ככה זה כשבונים רכבת בשבת