להגיע לעבודה באופניים – כבר לא חלום רחוק: השבוע אושרה בעירייה תוכנית להקמת רשת שבילי אופניים – 123 ק"מ, לאורכה ולרוחבה של העיר. בעירייה מציינים כי השבילים יוקמו בהדרגה בכל שנה, ויושלמו תוך 5 שנים בהשקעה של 150 מיליון שקלים.
בעירייה מציינים כי "התוכנית החדשה תיצור מארג שבילי אופנים בירושלים המתחברת לשבילי אופנים קיימים, כשבמרכזם שביל האופניים בפארק המסילה ושביל 'תחנה לתחנה' הנסלל כיום והמחבר בין תחנת רכבת מלחה לתחנה המרכזית שברחוב יפו דרך רחוב הרצוג וגן סאקר".
בשלב הראשון – עד סוף 2019 ייסללו 13 ק"מ של שבילי אופניים בשכונות קרית היובל, רמת שרת, רחביה, המושבה הגרמנית, שביל הטבעת המזרחי מהחאן לקמפוס הר הצופים ועוד. למעשה השביל יעבור ברחובות עגנון-טשרניחובסקי, דובנוב-שופן, בגין-עמק הצבאים, קדיש לוז-תורה ועבודה, רופין, לורך, טבעת מזרחית.
בשלב השני – עד סוף 2020 ייסללו 37 ק"מ של שבילי אופניים בשכונות קרית מנחם וקרית יובל, שביל אופנים טבעת מערבי סובב עין כרם, קרית הלאום, רמת שלמה, בית וגן, גבעת מרדכי ועוד. השביל יעבור ברחובות: בורלא, קוליץ, דוד המלך, חיבור לפסגת זאב, משה שרת, חיבור לגילה, עין כרם, צומת פת, פארק שטרן, שער יפו, גן סאקר, חיבור הכניסה לעיר לטבעת, שפע חיים, רמת שלמה, טבעת מערבית.
בשלב השלישי – עד סוף 2021 ייסללו 18 ק"מ של שבילי אופניים בשכונות גילה, מלחה, גבעת שאול, בית צפאפה ועוד. השביל יעבור ברחובות: משה ברעם, מודעי, שמואל בן עדיה, גולומב, פלמ"ח חלקי, גילה, כנפי נשרים, אש וינר, בייט ועוד).
בשלב ברביעי – עד סוף 2023 ייסללו 12 ק"מ של שבילי אופניים בשכונות רמות, דרך חברון, הר חוצבים ועוד.
ראש העיר ניר ברקת מסר: "נגמרו הימים שאמרו שירושלים היא עיר עם עליות רבות שלא מתאימה לאופניים. המצאת האופניים החשמליים לצד היתרונות הרבים של אופניים ככלי מהיר, בריא, זול וידידותי לסביבה יצרו מציאות שמחייבת אותנו להתאים את התשתיות לרוכבים הרבים ולאפשר להם רכיבה בטוחה. גם אני מגיע ללשכתי לא פעם באופניים ונהנה מהיתרונות הרבים. התכנית לרישות ירושלים לאורך ולרוחב בשבילי אופנים תאפשר רכיבה בטוחה יותר ומהנה יותר. אני מודה לשר התחבורה ישראל כץ ומשרדו על השותפות וההתגייסות התקציבית לקידום התכנית לרווחת תושבי העיר והמבקרים בה".
בתוך כך, יוקם בירושלים מערך אופניים להשכרה, שיחל לפעול בקרוב באזורים מרכז העיר, המוזיאונים וקרית הממשלה. המערך יכלול בשלב הראשון 500 זוגות אופניים, שיפוזרו על פני 50 תחנות עגינה. מערך ההשכרה הירושלמי יהיה חדשני טכנולוגי, יופעל על ידי אפליקציה ללא מתקני תשלום ברחוב, עמדות העגינה עצמן ירוקות וסולריות ואינן מחוברות לחשמל וכבר נבחר זכיין להפעלת המערך.
גרה על הר
עם הטופוגרפיה בעיר סיכוי קלוש שזה יסחף המונים חבל על הכסף ועל הצרת הכבישים
למה
למה עליות וירידות במסלולי אופניים. תהיו ידידותיים לכולם ותייצרו מסלולים שעוברים על קווי רכס*, ועם *צל*, ככה שיהיה נוח לרכוב גם באופניים רגילות.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
לשנות תוכנית.
מתחנה מרכזית למלחה בסיבוב גדול למה? שיבטלו את התוכנית לפארק הייטק מעל דרך בגין ויגגו את כולו מקרית משה עד מלחה בפארק ירוק עם מסלולי אופניים. זו תהיה הראה הירוקה האמיתית של ירושלים. נבנה לעצמנו מיני סנטרל פארק.
רוכב אופניים שמחכה לזה כבר הרבה זמן
מבורך! כמה שיותר!
לגבי בעיית העליות והירידות – זה הפך להיות לא רלוונטי מאז המצאת האופניים החשמליים.
יותם
החדשות הכי טובות ששמעתי היום