ביום ראשון, 5.8, החלו עבודות תשתית בצומת גולומב-רמת שרת-מלחה – מדובר בעבודות שמבוצעות על ידי משרד התחבורה והעירייה, באמצעות חברת מוריה. מדובר בעבודות לשדרוג מערך הרמזורים בצומת וביצוע שינויים גיאומטריים. בחברת מוריה מבטיחים כי "במהלך העבודות לא תיחסם התנועה בצומת". יחד עם זאת, בשבוע הבא יושבת מערך הרמזורים בצומת – במסגרת זו שוטרי אגף התנועה יכוונו את כלי הרכבת בצומת.
לפי התוכנית, הרמזורים יופעלו מחדש בחמישי בערב, 16.8. העבודות בפרויקט כולו צפויות להסתיים בחודש ספטמבר, אחרי החגים.
במוריה מסרו ל"כל העיר" כי "העבודות הן חלק מהמשך פרויקט אורה משואה, והן מנוהלות ומבוצעות על ידי חברת מוריה לפיתוח ירושלים. הפרויקט כולל שדרוג צמתים וצירי תנועה ברחובות קוליץ וגולומב, על רקע פתיחת כביש אורה משואה. עם פתיחתו הפך כביש אורה משואה לעורק תנועה חשוב בעלי נפחי תנועה גדולים ולכן היה צורך גם לשדרג את צירי התנועה המובילים אליו והיוצאים ממנו. בפרויקט התווסף מעגל תנועה ליד הכניסה לגן החיות וכן נוסף רמזור חדש בצומת רחוב השועל".
במוריה מוסיפים ומוסרים ל"כל העיר" כי "השינוי הגדול הוא בשינוי מעגל התנועה המרכזי לצומת מרומזר. מטרת הפרויקט היא לשדרג את מערך הבטיחותי של הכביש והגדלת נתיבי התנועה שיוכלו להכיל את התנועה הרבה שנוסעת בו מדי יום. העבודות בפרויקט צפויות להסתיים בחודש ספטמבר השנה, אחרי החגים".
כאמור, בשבוע הבא יבוצעו עבודות שדרוג ברמזורים של ציר קוליץ-גולומב – דבר שיצריך הפסקה זמנית של עבודות הרמזורים לכמה ימים. התנועה במקום תוסדר על ידי שוטרי תנועה עד להפעלת מערך הרמזורים החדש.
כידוע, בהמשך ציר גולומב, כפי שפורסם בתחילת חודש יולי ב"כל העיר", נחסם אחד הנתיבים לתנועה בצומת פת – וזאת במסגרת עבודות התשתית לקו הירוק של הרכבת הקלה. מדובר בכביש מצומת פת לכיוון כביש בגין, שנסגר לתנועת כלי רכב – כיום, הכביש כולל שני נתיבים בלבד במקום שלושה. הנתיב יהיה חסום לתנועה עד לסיום הפרויקט בעוד כ-40 חודשים.
כמו כן, חלק מעבודות התשתית תבוצע הפרדה מפלסית וישוקע מקטע הכביש הרצוג-גולומב, לאורך 50 מטרים, על מנת לאפשר נסיעה רציפה בין רחוב הרצוג לבין רחוב גולומב. שיקוע קטע הכביש יפחית את עומסי התנועה בצומת וייצור מדרג תנועה ברור בין כלי הרכב לרכבת הקלה.
תגובות