מדוע חלק ממעברי החציה בעיר דהויים? תושבים מתלוננים כי חלק ממעברי החציה בעיר לא נצבעים מחדש. הסיבה לדברי העירייה: "אין אפשרות לצבוע מתחת לשבע מעלות".
"כל עיר שמכבדת את עצמה בעולם מתעדפת הולכי רגל", אומר פרופ' איתי פישהנדלר מהמחלקה לגיאוגרפיה באוניברסיטה העברית, אב לשלושה ילדים. "בשביל לתעדף הולכי רגל צריך מדרכות פנויות ומעברי חציה. בירושלים אנחנו מקבלים את ההיפך, עיר שמתעדפת מכוניות, ולהולכי רגל אין מדרכות ומעברי חציה. אם ניר ברקת רוצה להחזיק אוכלוסייה חזקה בעיר, צריך לתת לה את הבסיס של עירוניות בריאה".
"מעברי חציה אמורים להיות מעבר בטוח לתושבי העיר", מוסיף ואומר יוסי סעידוב, פעיל למען קהילה ושכונה, תושב העיר. "במיוחד לילדים שחוזרים הביתה מבית הספר. העובדה שבמשך חצי שנה העירייה לא מסמנת מעברי חציה בגלל גשם היא תמוהה, מביכה ומסוכנת".
מהעירייה נמסר בתגובה:" עיריית ירושלים צובעת את מעברי החציה בכל רחבי העיר שלוש פעמים בשנה – בין החודשים אפריל-ספטמבר. בחודשי החורף קיים קושי בצביעת מעברי חציה, עקב יכולת הצבע להיקלט באספלט. הצביעה נעשית בעיקר בלילה, כדי למנוע הפרעה לתנועה במשך היום, ואין אפשרות לצבוע מתחת לשבע מעלות, כאמור, בגלל החיבור בין הצבע לאספלט. לכן, עיריית ירושלים וכל הרשויות המקומיות לא מסמנות בחודשים אוקטובר-אפריל מעברי חציה. יש לציין כי מדיניות זו תקפה לכל מעברי החציה ברחבי העיר, למעט מעברי חציה ספציפיים שנמצאים במצב קריטי ומסוכן, ומסומנים על פי דיווח למוקד העירוני 106".
תגובות