לקראת פתיחת קו הרכבת המהיר ירושלים-ת"א: רכבת ישראל הודיעה הבוקר, שלישי, כי היא הצטיידה בכ-330 קרונועים חשמליים חדשים מדגם סימנס Double Deck Electric Multiple Unit (DDEMU), הראשונים שבהם יגיעו לישראל בשנת 2020. "הקרונועים החשמליים יתווספו לצי הרכבות החשמליות, שיכלול כמובן גם את הקטרים החשמליים החדשים וקרונות דו-קומתיים המוכרים", מציינים ברכבת ישראל. "המכרז כולל רכש של כ-330 קרונועים, המכילים כ-1,700 מקומות ישיבה (וככפול מכך בעמידה), ומהווים גידול של כ-37% בצי הקרונות של רכבת ישראל, הכולל היום כ-520 קרונות. הקרונועים החשמליים יגיעו בסטים של שישיות ורביעיות, וניתן יהיה לחבר בין סטים שונים, כך שכל רכבת תוכל להכיל בין 4-14 קרונועים בהנעה עצמית חשמלית".
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון
- הזירה העסקית בירושלים – מט"י: הלוואות בהיקף של 25 מיליון שקלים מתחילת השנה
כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" ככל הנראה הרכבת המהירה ירושלים-ת"א תתחיל לפעול רק בדצמבר 2018. הרכבת היתה צפויה להתחיל לפעול כבר בסוף חודש מרץ השנה – 30.3.18 – ערב חג הפסח, כך הבטיח שר התחבורה ישראל כץ, ואף נערכה נסיעת מבחן חודשיים לפני כן, בינואר, בהשתתפות השר. זה לא התמשש. לאחר מכן נרשמה דחייה נוספת לערב חג סוכות השנה – אך, לפי דיווחים לא רשמיים, פתיחת הקו נדחתה לחודש דצמבר 2018, אך אין לדעת – הכל יכול לקרות עד אז, ואפשרות לדחייה נוספת לא נראית דימיונית. הסיבה: שורת תקלות נרשמת במגה-פרויקט של משרד התחבורה שנבנה בעלות של 7.5 מיליארד שקלים, ביניהן מתקני קונסטרוקציה לקויים, דרישה לחיפוי וקירוי התחנה בשדה התעופה, כאמצעי בטיחותי נוסף, טענה שחיפוי השנאי, אינו באיכות מספיק טובה ועוד.
לפי התוכנית יופעלו ארבע רכבות בשעה לכל כיוון בשעות השיא. קו הרכבת כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים, שיעבור דרך נתב"ג, מודיעין ושער הגיא, ויגיע לירושלים. מהירות הרכבת תעמוד על 160 קמ"ש והיא תבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה. עלות הקמת הקו נאמדת בכשבעה מיליארד שקלים.
ממשרד התחבורה נמסר כי בשלב הראשון תפעיל הרכבת מסילה אחת מתחנת האומה בירושלים (ע"ש הנשיא לשעבר יצחק נבון) לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב. תדירות הרכבת תעמוד בחודשים הראשונים להפעלתה על שתי רכבות בשעה, לכל כיוון. זמן הנסיעה בין תל אביב לתחנת האומה יעמוד על 28 דקות בלבד. בשלב השני, שיחל מספר חודשים לאחר מכן, תפעיל הרכבת שתי מסילות בין תחנת רכבת האומה לתחנת ההגנה, ותדירות הרכבת תגדל לשלוש רכבות בשעה, בשעות השיא לכל כיוון, כך שבכל 20 דקות תצא רכבת לירושלים וממנה. בעתיד ניתן יהיה להגדיל תדירות הרכבת לשש רכבות בשעה בשעות השיא.
מרכבת ישראל נמסר כי לקרונועים החשמליים הספק של 6,436 כוחות סוס (4,800 קילוואט) בתצורת הרביעייה, ו-8,046 כוחות סוס (6,000 קילוואט) בתצורת השישייה. כמו כן, משולבות בהם מערכות טכנולוגיות מתקדמות, אשר יאפשרו שירות משודרג לנוסעים, לצד בטיחות מתקדמת. בין היתר, יגיעו הקרונועים עם מערכת אוטומטית לספירת נוסעים באמצעות מצלמה, המאפשרת תמונה בזמן אמת של מספר הנוסעים ברכבת, בדיוק של 95 אחוזים; מערכת מידע חכמה לנוסע, המחוברת לפיקוד הרכבות הארצי ול-GPS, ומציגה את מסלול התקדמות הרכבת והתחנות בדרך; מערכת מצלמות במעגל סגור; ומערכת דיאגנוסטיקה חכמה המנטרת און ליין את מצב התחזוקה של הרכבת ומאפשרת גילוי ותיקון תקלות בזמן אמת.
לפי תכניות רכבת ישראל, הקרונות הראשונים מתוכננים להגיע ארצה במהלך שנת 2020 ויפעלו, בין היתר, בקו המהיר לירושלים. הקרונועים שיסופקו, יתוחזקו על ידי החברה הזוכה במכרז, במוסך החשמלי שמוקם בימים אלה באשקלון.
לצד רכש הקרונועים החשמליים, הצטיידה רכבת ישראל בצי נייד חשמלי הכולל 62 קטרים חשמליים מדגם TRAXX של בומברדייר, הראשונים שבהם כבר הגיעו ארצה ומבצעים נסיעות ניסוי בקו המהיר לירושלים, וכן הסבה כ-300 קרונות דאבל דק קיימים לחישמול.
פרויקט הסבת רשת הרכבות לחשמל והפעלת רכבות חשמליות, בעלות של כ-13 מיליארד שקלים, הינו מגה פרויקט של רכבת ישראל, בעל משמעות תחבורתית ולאומית עצומה. הפרויקט, בקנה מידה שלא היה כמוהו ברכבת ישראל, כולל הנחת תשתית חשמל לאורך מאות ק"מ של מסילת הרכבת. רכבת ישראל החלה בתהליך אסטרטגי של הסבת הרשת הרכבתית לחשמלית, במקום רכבות הדיזל הפועלות כיום, כאשר יתרונות הרכבות בחשמל, על פני דיזל, באים לידי ביטוי בהפעלת רכבות שקטות וידידותיות לסביבה, הגדלת מהירות הרכבות וקיצור בזמני הנסיעה, הגדלת מספר המושבים בכל רכבת שדרוג יכולת ההאצה והבלימה וחיסכון משמעותי בתחזוקה ואנרגיה.
מהנהלת רכבת ישראל נמסר: "רכבת ישראל נערכת לאחד השינויים המשמעותיים ביותר שביצעה מיום הקמתה – הסבת רשת הרכבות לחשמל והפעלת רכבות נוסעים חשמליות. הפרויקט יביא לשינוי מוחלט בהפעלת הרכבות בישראל, והוא כולל שיפור משמעותי בחוויית הנסיעה ברכבת. הקרונועים החשמליים החדשים, מהירים, שקטים וידידותיים לסביבה, יספקו שירות מצוין ליותר נוסעים, בקווים חדשים וקיימים, ויאפשרו לרכבת ישראל להמשיך ולהגדיל את מספר לקוחותיה, להעניק שרות מצוין ולהצעיד את התחבורה הציבורית לעידן חדש".
שוש
טונות של כספים ולא עושים רכבת מירושלים לראשון לציון…. שזה ביקוש אדיר להרבה תושבים… העיקר עשו תחנה חדשה בראשונים… אבל צריך לנסוע עד תל אביב ומתל אביב לקחת רכבת לראשון איפה ההגיון ? עובדים בלי שכל והגיון בכל מערך של הרכבת… סעו לפולין ללמוד קצת מה זה סדר תחבורתי…. מדינת עולם שלישי אנחנו בושה.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
מאיפה מגיעה הddemu? מאיזה ארץ זה מיובא?
רפאל
כשהכל לא טוב אז מאשימים את ביבי
למה כשיש דברים טובים לא לשבח אותו
כל הכבוד ביבי
ראובן
תיקון קל כבר יש רכבות חשמליות לכרמיאל
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
מציע פתיחה בחנוכה – נס גדול….:)
אליהו
מי אחראי על ההזמנות. מדוע לא הוזמנו הרכבות לפני שנה כדי שיגיעו ב 2019. ועשיו יגידו תדירות נמוכה כי אין רכבות.
Julia
מתי ה"רכבת" המיוחלת תתחיל לעבוד??? בינתיים שר התחבורה מתפאר ברכבת שלא פועלת.
אבי
למה הרכבת לא עוצרת בשער הגיא לתושבי בית שמש?
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
למה הרכבת לא עוברת דרך טרמינל 3 בשדה התעופה ?
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
מתי תכנס רכבת ישראל לגדרה,
תחנת רכבת הראשונים, למה רכבת ישראל לא פותחת קו רכבת לאורך מסלול כביש ארבע , יצירת תחנות לאורך כביש ארבע, למשל צומת מטרולוגי, צומת מסובים, (חיבור בית חולים שיבא) המשך צומת תל השומר הסיבה: יחסוך הרבה זמן ייקצר זמנים הימנה פקקים בדרך, יחסוך זמן רב יעלו המון נוסעים, קוו כדאי מציאת פתרון דרך ראשית יצאה תחנת רכבת הראשונים
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
אין סיכוי שאי פעם אשתמש ברכבת הזאת. היא מסוכנת בגלל העדרכבישי גישה לרכב בטיחות ובגלל שאינה מתוכננת לעצור בנתב"ג. ואני כמובן לא היחיד בענין זה.
כמובן קו 480 יצומצם בגלל ירידה בכמות הנוסעים. ואלו הסיבות לקנית רכב נוסף למשפחה. זה בהתאם למדיניות הממשלה שלושה כלי רכב למשפחה בישראל.