שוב שינויים בהסדרי התנועה בצומת פת – אחד הצמתים הסואנים והצפופים ביותר בירושלים. במסגרת עבודות התשתית לקו הירוק של הרכבת הקלה בצומת פת, נחסם אחד הנתיבים לתנועה. מדובר בכביש מצומת פת לכיוון כביש בגין, שנסגר לתנועת כלי רכב – כיום, הכביש כולל שני נתיבים בלבד במקום שלושה. ל"כל העיר" נודע כי הנתיב יהיה חסום לתנועה עד לסיום הפרויקט בעוד כ-40 חודשים.
כמו כן, בשבועות הקרובים תבוצע עבודה ברצועה שמצפון לרחוב הרצוג\גולומב (עבודות עפר ותימוך) וכן לאורך כביש השירות של רחוב גולומב (עבודות פירוקים והנחת תשתיות). בנוסף, יבוצעו עבודות בגדה הדרומית של רחוב גולומב בקטע פת-סן מרטין. מדובר יהיה בעבודות של פירוקים ותשתיות.
במסגרת הפרויקט לא צפויות עבודות בלילה, אבל ל"כל העיר" נודע כי בפרויקט נערכים למועדים מסוימים, שטרם נקבעו, לצורך הנחת תשתית בכביש פעיל – כאשר לא ניתן לעשות זאת בשעות היום בשל התנועה הרבה, היא תתבצע בלילה.
כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" במסגרת עבודות התשתית שיצאו לדרך בצומת פת, צומצם גם חלק מרוחב הכביש – במקום הוצב תמרור של כביש הולך וצר. בצומת הטרקטורים עובדים ושביל האופניים שנסלל בשנים האחרונות הולאם לטובת הפרויקט. העבודות מתמקדות בימים אלה בקטע הכביש הצמוד לעמק הצבאים. עבודות התשתית צפויות להימשך כארבע שנים, ולאחר מכן במהלך שנה יוצבו המסילות – כך לפי התוכנית בעוד חמש שנים צפויה הרכבת הקלה לעבור בצומת פת.
בחברת מוריה שאחראית על עבודות התשתית בצומת פת ציינו בשבוע שעבר כי "כרגע העבודות מתמקדות בדופן של עמק הצבאים. בנקודות מסוימות יש הצרה קטנה של רוחב הכביש, אבל מספר הנתיבים נשאר אותו דבר. העבודות הקרובות יכללו הרחבה של תוואי הכביש, ולאחר מכן תנותב התנועה כדי לאפשר ביצוע עבודות בחלקים אחרים של הצומת".
כמו כן, חלק מעבודות התשתית תבוצע הפרדה מפלסית וישוקע מקטע הכביש הרצוג-גולומב, לאורך 50 מטרים, על מנת לאפשר נסיעה רציפה בין רחוב הרצוג לבין רחוב גולומב. שיקוע קטע הכביש יפחית את עומסי התנועה בצומת וייצור מדרג תנועה ברור בין כלי הרכב לרכבת הקלה.
הקו הירוק יהיה הקו השני של הרכבת הקלה שיפעל בעיר, ויתווסף לקו האדום שפועל בירושלים מאז שנת 2011 – מדובר בפרויקט התחבורתי של משרד התחבורה, עיריית ירושלים, צוות תכנית אב לתחבורה בירושלים בביצוע חברת מוריה. הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר בין הגבעה הצרפתית וקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בצפון העיר, ויסתיים בשכונת גילה בדרומה. בדרכו יעבור ברחוב דב יוסף, צומת פת, רחוב הרצוג, מחלף בייט, יחצה את קמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם, את אזור הכניסה לעיר ומרכזה, בשד' שז"ר, שד' נורדאו, רחוב שרי ישראל, רחוב בר-אילן, רחוב חטיבת הראל, רחוב זלמן שרגאי ושדרות לוי אשכול. לאורכו של תוואי הקו הירוק, שיתפרס על פני 20.2 ק"מ, ימוקמו 47 תחנות. מספר הנסיעות בקו צפוי לעמוד על 160,000 ליום. עלות העבודות נאמדת ב-10 מיליארד שקלים – כולל שווי הקרונות שישמשו את הרכבת.
חלם במרכז המסחרי ברמת אשכול: צפרדע לצד פחים מוטמנים
פארק של אבא שלהם: הוחרם רכב שנכנס לתוך גן משחקים בירושלים
אריה
חבורה של שקרנים.. אמרו שמספר הנתיבים לא ישתנה ולמה בדיוק לא עובדים 24/6???? אפשר לקצר את זמן העבודה בחצי!!
תומר
מדובר על 60 חודשיים
12*5=60
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
צומת פח
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
האם אפשר לקבל את הפיתוח של כביש פנימי של הרצוג ?