עיריית ירושלים, באמצעות האגף לקידום עסקים, משיקה יוזמה חדשנית ויחידה מסוגה במסגרת השלטון המקומי – שירותי גישור לבעלי עסקים. במקום קנסות ובתי משפט יוצע לצדדים לבחור בגישור, ובעקבות כך להגיע לפשרה מתוך הסכמה.
- הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון
- כך נראה היום צומת פת – עבודות התשתית החלו
מהעירייה נמסר כי מדובר ביוזמה ש"צמחה מהשטח", לאחר שעובדי שירות הלקוחות של האגף לקידום עסקים זיהו צורך אמיתי של בעלי עסקים ושל תושבים בגורם מוסמך ואמין אשר יביא לפתרון בעיות וסכסוכים בדרכי נועם ומתוך הבנה.
בעיריית ירושלים מספרים כי בכל חודש מתקבלות באגף לקידום עסקים עשרות פניות של תושבים המתלוננים על מפגעים או על עבירות לכאורה של בתי עסק, וכן תלונות של בעלי עסקים אחד כנגד השני. עד כה פניות אלו קיבלו מענה באמצעות הכלים הרגולטוריים הרגילים – התראות, שימועים וכדומה. כעת, מנסים בעירייה לגרום לשינוי במצב.
השירות הינו פרי יוזמת האגף לקידום עסקים, ובמסגרת שיתוף פעולה עם מרכז הגישור במִנהל קהילה של העירייה. את הליך הגישור ילווה מגשר מקצועי מטעם מרכז הגישור, וזאת במטרה לחסוך למעורבים כסף וזמן יקר.
איתן ברזלי, ראש מִנהל פיתוח עסקי וטכנולוגי: "בעלי העסקים הם מנוע צמיחה כלכלי חשוב מאין כמותו עבור העיר. מִנהל הפיתוח בעיריית ירושלים שם לעצמו למטרה לקדם אותם בכל דרך, ולשם כך אנו יוזמים רעיונות ופתרונות יצירתיים מחוץ לקופסה. שירות הגישור החדש שאנו מציעים הוא אמצעי נוסף שלנו להעצים אותם ולהביא לשגשוגם של העסקים בעיר. אין לי ספק כי כולנו נרוויח מהגברת השיח החיובי במישור העסקי".
אמיר חכימיאן, מנהל האגף לקידום עסקים: "היוזמה הזו נועדה להפחית את השימוש בכלים רגולטוריים ולהגביר שיח והסכמות בין המעורבים השונים. גישור הופך את בעלי המחלוקת לשותפים בתהליך ובמציאת הפתרון. אנחנו מאמינים שהבנות מוסכמות יובילו גם לתוצאה טובה יותר עבור כל הנוגעים בדבר, כזו שתחזיק מעמד לאורך זמן".
תגובות