פארק התעשייה במעלה אדומים, אלי כהן ובני כשריאל (צילומים: עיריית מעלה אדומים)
פארק התעשייה במעלה אדומים, אלי כהן ובני כשריאל (צילומים: עיריית מעלה אדומים)

מעלה אדומים: מקודם מתווה להורדת מחירי הקרקעות לתעשייה במישור אדומים

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן וראש העיר בני כשריאל פועלים להוריד את מחירי הקרקעות במטרה להמשיך את תנופת הפיתוח של אזור התעשייה

פורסם בתאריך: 17.6.18 13:01

ההחלטה שקיבל השמאי הממשלתי באחרונה, לעדכן באופן חריג כלפי מעלה את מחיר שומת הקרקע לתעשייה ביהודה ושומרון בכלל ובמישור אדומים בפרט, פנה ראש העיר בני כשריאל לשר הכלכלה והתעשייה אלי כהן ורתם אותו לעצור את עליית המחירים הצפויה בעקבות עדכון מחירי שומת הקרקע.


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

מהעירייה נמסר כי "ההחלטה שהתקבלה ברשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לעדכון והעלאת מחירי שומת הקרקע, עשויה להוביל לבלימת ביקוש הקרקע ופיתוח האזור, ועל כן מקדמים ראש העיר ושר הכלכלה והתעשייה מהלך לעצור את עליית המחירים".

פארק אדומים לתעשייה (צילום: עיריית מעלה אדומים)

פארק אדומים לתעשייה (צילום: עיריית מעלה אדומים)

כידוע, אזור התעשייה מישור אדומים מנוהל על ידי החברה הכלכלית לפיתוח מעלה אדומים, שבבעלות העירייה. מכוח חוזה בין החברה הכלכלית למשרד הכלכלה והתעשייה, משווקת החברה מגרשים באזור. יזם המתקשר עם החברה הכלכלית נדרש להגיש למשרד הכלכלה והתעשייה תכנית עסקית, במסגרת ההליך לבקשת הקצאת קרקע בפטור ממכרז.

בעירייה מסבירים כי אחד הכלים המרכזיים עליהם מתבססים היזמים הוא מחיר שומת הקרקע, שמתבצעת על ידי השמאי הממשלתי. "עד לחודש ינואר האחרון המחיר הממוצע עמד על כ-80 אלף שקלים לדונם", מדגישים בעירייה, "כשההחלטה החדשה ברמ"י לעדכן את המחיר תביא לעלייה דרסטית במחיר, שיעמוד על 160 אלף שקלים לדונם ואף 240 אלף שקלים לדונם. יצוין כי בעקבות עדכון מחירי הקרקע, יזמים שכבר הסדירו את תשלומי הוצאות הפיתוח באזור, נסוגו מהעסקאות ודרשו מהחברה הכלכלית את הכספים שהשקיעו".

שר הכלכלה והתעשייה כהן מציין כי "פתיחת מפעלים וחברות נמצא בראש סדר העדיפויות של משרד הכלכלה והתעשייה בכלל וביהודה ושומרון בפרט. נפעל, יחד עם ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל על מנת לעצור את עליית המחירים".

אלי כהן ובני כשריאל (צילום: עיריית מעלה אדומים)

אלי כהן ובני כשריאל (צילום: עיריית מעלה אדומים)

ראש העיר כשריאל מוסיף: "לא הגיוני שהשמאי הממשלתי במחי יד יפגע באזור התעשייה ובאלפי פועלים. אזור התעשייה מתמודד עם קשיים ובעיות מדיניות סבוכות ורבות, ואנו עושים עבודה רבה לפתח אותו, לחזק אותו ולהביא אליו יזמים, זאת כתוצאה של הטבות ממשלתיות המגדירות את המקום כאזור עדיפות לאומית א'. אני סומך על שר הכלכלה אלי כהן, שיפתור את הבעיה שלנו ושל כל אזורי התעשייה ביהודה ושומרון".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר