שעות אחר הצהריים – המסוכנות ביותר לילדים שלכם: מנתוני עמותת 'אור ירוק' שפורסמו לאחרונה עולה כי בעשור האחרון נפגעו 515 ילדים בירושלים בתאונות דרכים בין השעות 16:00 ל-19:00, מה שהופך את החלק הזה של היממה למסוכן מאוד עבור הדור הצעיר.
על פי הנתונים, מתוך 515 הנפגעים בעיר נהרגו שבעה, ו-59 נפצעו קשה. לעומת ירושלים, נפגעו בתל אביב באותן שעות לאורך העשור 277 ילדים 'בלבד' – מתוכם שניים נהרגו ו-16 נפצעו קשה. למעשה בירושלים, העיר שבה מספר התושבים הוא הגבוה בארץ, כידוע, מספר הילדים שנפגעו בשעות אלו הוא הגדול ביותר בראייה ארצית.
כזכור, באוגוסט השנה נהרג נער בן 13 בציר גולדה מאיר, בעת שחצה כביש במעבר חצייה, מרכב שפגע וברח. הנהג החשוד הגיע כעבור זמן קצר למשטרה.
לעומת זאת בחיפה נפגעו 202 ילדים בתאונות דרכים בין השעות 16:00 ל 19:00 בעשר השנים האחרונות (2008-2017), ילד אחד מתוכם נהרג ו-11 נפצעו באורח קשה;בבאר שבע נפגעו 184 ילדים בתאונות דרכים בין השעות 16:00 ל 19:00 בעשר השנים האחרונות (2008-2017), ילד אחד מתוכם נהרג ושמונה נפצעו באורח קשה; בראשון לציון נפגעו 158 ילדים בתאונות דרכים בין השעות 16:00 ל 19:00 בעשר השנים האחרונות (2008-2017), ילד אחד מתוכם נהרג וארבעה נפצעו באורח קשה; בני ברק נפגעו 148 ילדים בתאונות דרכים בין השעות 16:00 ל 19:00 בעשר השנים האחרונות (2008-2017), ילד אחד מתוכם נהרג ו-12 נפצעו באורח קשה; בחולון נפגעו 138 ילדים בתאונות דרכים בין השעות 16:00 ל 19:00 בעשר השנים האחרונות (2008-2017), מתוכם שבעה ילדים נפצעו באורח קשה; בנתניה נפגעו 135 ילדים בתאונות דרכים בין השעות 16:00 ל 19:00 בעשר השנים האחרונות (2008-2017), ילד אחד מתוכם נהרג ו-12 נפצעו באורח קשה; באשדוד נפגעו 120 ילדים בתאונות דרכים בין השעות 16:00 ל 19:00 בעשר השנים האחרונות (2008-2017), מתוכם שבעה ילדים נפצעו באורח קשה; בפתח תקוה נפגעו 114 ילדים בתאונות דרכים בין השעות 16:00 ל 19:00 בעשר השנים האחרונות (2008-2017), ילד אחד מתוכם נהרג ושישה נפצעו באורח קשה.
עוד עולה מנתוני עמותת 'אור ירוק' כי בשנת 2017 נפגעו בכל רחבי הארץ יותר מ-840 ילדים – המספר הגבוה ביותר זה ארבע שנים. מתוך הנפגעים בשנת 2017 ארבעה ילדים מצאו את מותם, ו-62 נפצעו באורח קשה.
בעמותה מסבירים כי "ילדים פגיעים, וחשופים במיוחד לסכנות. הם נמוכים וקשה לראותם מבעד למכוניות. הם פזיזים, לא מודעים לסכנות ולא מכירים את חוקי הכביש ולכן לא ניתן לצפות את התנהגותם. ילדים בגיל צעיר לא מקַשרים את רעש הרכב לסכנה, זווית הראיה שלהם צרה וקשה להם לאמוד את המרחק כראוי". לדברי אנשי העמותה, שעות אחר הצהריים הן שעות שבהן ילדים רבים נמצאים במרחב הציבורי, ולכן יש להקפיד על כמה כללים מצילי חיים בהקשר זה: ילד עד גיל תשע לא חוצה כביש לבד, ומלווה במבוגר אחראי; יש להקפיד על חגירת הילדים ברכב או על קשירתם במושב הבטיחות בצורה נכונה – בכל נסיעה ונסיעה; חשוב להקפיד כי בכל רכיבה על אופניים הילדים חובשים קסדה ומשתמשים במחזירי אור, על מנת לשמור על הנראוּת.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל היא אחת המדינות המסוכנות לילדים. זו אוכלוסייה שנמצאת בסיכון גבוה במיוחד, ובעיקר בשעות אחר הצהריים, כאשר הילדים נמצאים מחוץ למסגרות החינוכיות. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לדאוג לבטיחות לילדים, על ידי הצבת פסי האטה במיוחד בסביבת בתי ספר, גני שעשועים והיכן שנמצאים ילדים רבים אחר הצהריים. מדובר בפתרון פשוט וזול אשר מרסן את מהירות הנסיעה ועל ידי כך מפחית את הסיכון לתאונות דרכים באופן משמעותי. הגיע הזמן שהמדינה תפסיק להאשים את הילדים בתאונות דרכים, ותיקח אחריות כדי למנוע את הילד ההרוג הבא".
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
בירושלים יש פי 4 ילדים יותר מאשר בת"א, המסקנה למי שלמד חשבון עד כיתה ד' שבירושלים יש הרבה פחות תאונות