כיצד גורמים לילד לשפר את הישגיו המוטוריים, הקוגניטיביים והחברתיים תוך שיתוף פעולה מלא וחווייתי?
באלי"ן, בית החולים השיקומי לילדים, התקיימה השבוע פעילות ריפו בעיסוק מיוחדת שהובילה לכך שהילדים גם נהנו וגם עבדו קשה על שיפור המוטוריקה שלהם.
מדובר על יום חווייתי שבו הפכו הילדים ליום אחד להיות שפים, טבחים ומלצרים במסגרת בית קפה שהוקם. במהלך הפעילות הילדים הכינו בעצמם רשימת קניות, ביקרו בסופר בליווי הצוות ורכשו את המצרכים הדרושים. לאחר מכן הם פתחו בהכנות: חתכו, בישלו, טגנו, והגישו את המנות.
"החזון העומד בפני צוות בית החולים מניע אותם לחפש בכל פעם אתגרים חדשים ומעניינים שיסייעו בשיקום הילדים בצורה חווייתית שתיצור שיתוף פעולה מצד הילדים", נמסר השבוע מאלי"ן. "צוות ענף הריפוי בעיסוק בבית החולים יצא ממסגרות הפרקטיקה המוכרת, וניסה להשיג יעדים בדרך שילדים אוהבים. השורה התחתונה היא שהצוות היה מרוצה מההישגים, והילדים סיימו את היום בחיוך. כך כולם מרוויחים".
מיה ווינר, מרפאה בעיסוק בבית החולים אלי"ן מספרת: "לאורך השנה השתתפו ילדי הכיתה בקבוצת בישול מיוחדת, שבה בכל שבוע אחד הילדים הביא מתכון מהבית וביחד הכנו את מאכלים. בית הקפה היה אירוע שיא של הקבוצה הזו והביא לידי ביטוי את התהליך שעברנו לאורך השנה. האירוע היה עבור הילדים אירוע שיא של הצלחה, העצים אותם ומילא אותם במוטיבציה להמשך הפעילות המשותפת".
אמא של
חבל שילדים שאינם במסגרת חינוך מיוחד לא מקבלים טיפול ולא החזר דרך קופת חולים (עד גיל וגם זה בע"מ), כי הכתיבה האיטית הורסת להם את החיים.
הם מקבלים ציון נמוך וגם תוספת זמן לא כל כך עוזרת למי שמקצר בגלל בעיה בכתיבה